سن مناسب برای عمل لابیاپلاستی

عمل لابیا پلاستی مانند سایر عمل‌های جراحی دارای سن طلایی برای انجام است و اگر سن مناسب برای انجام این عمل رعایت نشود ممکن است نه تنها به نتیجه خوب دسترسی پیدا نکنید، بلکه در برخی از موارد با مشکلات متعدد و گوناگونی مواجه خواهید شد. زنانی که سن مناسب برای انجام عمل لابیاپلاستی را رعایت نمی کنند، معمولا با مشکلات مختلفی مانند عدم بهبود زخم بعد از عمل جراحی روبرو خواهند شد و عوارض لابیاپلاستی برای آنها افزایش پیدا خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم به سن مناسب برای عمل لابیاپلاستی بپردازیم و به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید. یکی از نکات لازم در راستای تجربه عمل لابیاپلاستی داشتن اطلاعات کافی در این زمینه و انتخاب دکتر متبحر است. تا تجربه این عمل را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذارید. توجه داشته باشید که عمل لابیاپلاستی در اصفهان باید توسط یک دکتر حرفه ای انجام شود. 

سن مناسب برای عمل لابیاپلاستی چه زمانی است؟

آیا شما به طور دقیق می دانید که عمل لابیاپلاستی چیست و چه سنی برای انجام این عمل مناسب است؟ برای دریافت پاسخ این سوالات همراه ما باشید. در هنگام انجام عمل لابیاپلاستی یکی از مهمترین سوالاتی که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول می‌کند این است که سن مناسب برای عمل لابیاپلاستی چه زمانی است؟
در پاسخ به این سوال باید گفت اگر بین سنین ۲۰ تا ۵۵ سال قرار دارید در زمان مناسبی برای انجام عمل لابیاپلاستی هستید. افرادی که سن پایین تر از ۲۰ سال دارند مدام در معرض عوامل مختلف قرار می گیرند و به دلیل مواردی مانند رسیدن به سن بلوغ و غیره ممکن است تغییراتی در قسمت واژن آنها ایجاد شود به همین دلیل انجام عمل جراحی قبل از سن ۲۰ سالگی به هیچ عنوان توصیه نمی شود و نتایج خوبی در بر نخواهد داشت.

افرادی که سن بالاتر از ۵۵ سال دارند به دلیل کمتر شدن کلاژن سازی در قسمت پوست اگر عمل جراحی را انجام دهند زمان بهبودی آنها تا حدود زیادی به طول خواهد انجامید به علاوه در نهایت جای بخیه و اسکار روی پوست آنها باقی خواهد ماند همین دلیل سنین بالای ۵۵ سال نیز سن مناسبی برای انجام عمل جراحی نیست.

سن مناسب برای عمل لابیاپلاستی چه زمانی است؟
آیا من برای لابیاپلاستی خیلی پیر هستم یا جوان؟

یکی از مهم ترین مسائلی که قبل از عمل لابیاپلاستی باید به آن پرداخته شود این است که آیا من در زمان مناسبی برای عمل جراحی لابیاپلاستی قرار دارم یا خیر؟
در پاسخ به این سوال باید گفت عمل لابیاپلاستی نسبت به سن حساسیت چندان زیادی از خود نشان می‌دهد به همین دلیل زنان از بین ۱۳ تا ۷۵ سالگی می‌توانند این عمل را انجام دهند اما دقت به این نکته الزامی است که همانطور که در بالا به این مسئله اشاره شد سن طلایی برای انجام این عمل جراحی بین ۲۰ الی ۵۵ سالگی است و بعد از گذشت این بهتر است از انجام این عمل جراحی صرف نظر شود.
یکی از استثنائاتی که در این زمینه وجود دارد این است که ممکن است برخی از زنان زیر سن ۵۵ سال قرار داشته باشند اما زمان یائسگی آنها زودتر فرا رسیده باشد و به همین دلیل در زمان یائسگی به هیچ عنوان نمی توان عمل لابیاپلاستی انجام داد. در این گونه موارد بهتر است فرد صبر کنند تا به صورت کامل یائسگی اتفاق بیفتد و یک سال بعد از یائسگی عمل لابیاپلاستی را انجام دهد زیرا در صورتی که در هنگام یائسگی این هم انجام شود نتیجه آن مطلوب و خوب نخواهد بود.

سن مناسب برای عمل لابیاپلاستی چه زمانی است؟
در برخی از موارد ممکن است شما زیر ۲۰ سال سن داشته باشید و در این سن زایمان را تجربه کرده باشید. یکی از مشکلاتی که زنان بعد از زایمان با آن روبرو هستند زشت شدن شکل ظاهری واژن است که برای درمان این مشکل عمل لابیاپلاستی به آنها توصیه می شود. در این مورد باید دقت داشته باشید که زایمان کردن دلیل درستی برای انجام لابیاپلاستی نیست و حتماً باید صبر کنید تا سن شما به بالای سن ۲۰ سال برسد و سپس عمل لابیاپلاستی را بر روی واژن خود انجام دهید.
یکی دیگر از معضلات و مشکلاتی که در سن زیر بیست سال برای انجام عمل لابیاپلاستی با آن مواجه هستیم، این است که معمولاً زنان در این سن زایمان انجام نداده اند و به همین دلیل ممکن است مشکلاتی برای انجام این عمل جراحی داشته باشند. زنان زیر ۲۰ سال اگر در قسمت واژن خود عمل لابیاپلاستی انجام دهند دیگر قادر به زایمان طبیعی نخواهند بود و ممکن است زایمان طبیعی برای آن‌ها عوارض زیادی در پی داشته باشد. به صورت کلی در سنین زیر بیست سال و بالای ۵۵ سال بهتر است تنها برای موارد درمانی از عمل لابیاپلاستی استفاده شود و استفاده از عمل های جراحی زیبایی به صورت کامل لغو شود. هزینه جراحی و عمل لابیاپلاستی را در این مقاله مشاهده کنید. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت مشاوره با شماره تلفن های موجود در سایت دکتر مقاره تماس حاصل فرمایید. دکتر لیلا مقاره عابد بهترین جراح لابیاپلاستی است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران کلینیک دکتر مقاره در ارتباط باشید.

نوشتن دیدگاه