جنین در چند هفتگی از رحم وارد شکم میشود؟

برخی اوقات اینکه جنین در کدام قسمت شکم مادر قرار دارد می تواند به عنوان عاملی برای تعییین جنسیت استفاده شود. بعد از بارداری می توان جنین را در هر کدام از نواحی شکم احساس کرد اما به طور معمول جنین می تواند زمان بیشتری را در یکی از پهلوهای مادر سپری کند.

جنین در کدام قسمت شکم مادر قرار دارد؟

همان طور که بیان شد جنین به طور مداوم در رحم مادر در حال چرخش به سر می برد اما ممکن است سنگینی جنین در قسمت های خاصی از شکم و رحم بیشتر احساس شود. در یک فرضیه تجربی اگر سنگینی و بار جنین در قسمت جلویی شکم مادر احساس شودمی توان جنسیت آن را پسر دانست. در صورتی که سنگینی جنین روی ران ها و باسن مادر احساس شود می توان جنسیت فرزند را دختر دانست که البته صحت علمی این موضوع تایید نشده است. برای اینکه از جنسیت فرزند خود آگاه شوید حتما به یک پزشک زنان مراجعه کنید. دکتر لیلا مقاره عابد میتواند به شما در تشخیص جنسیت فرزندتان کمک کند.  

تاثیر شکل شکم در جنسیت

تاثیر شکل شکم در محل قرار گرفتن جنین 

شکل شکم نیز می تواند تا حدی نشان دهنده از این موضوع باشد که جنین در کدام قسمت از رحم و شکم قرار دارد. اگر وزن بیشتر شکم به سمت پایین باشد و به اصطلاح وزن و سنگینی رو به پایین و به سمت ران ها باشد می توان گفت که جنین در قسمت پایینی شکم قرار دارد. اگر شکم مادر در قسمت بالایی و از زیر معده بیشترین حجم خود را دارا باشد می توان تشخیص داد که جنین بیشترین زمان خود را در این قسمت سپری خواهد کرد.
می توان گفت که اگر شکم فرد باردار به شکل باریک باشد جنین در قسمت جلو و بیرون قرار دارد. اگر شکم شکلی عریض داشته باشد جنین بیشتر زمان خود را در طرفین شکم یا پهلو ها سپری می کند.

شکل و اندازه شکم در دوران بارداری

اگر عضلات شکم مادر دارای نیروی بالا و قدرت انقباض بیشتری باشد در نهایت شکم مادر دارای اندازه کوچکتری خواهد بود به همین صورت اگر عضلات شکم مادر دارای حجم کم و عضلات ضعیف باشند مادر دارای شکمی بزرگتر خواهد بود.
اگر نوزاد دارای وزن زیادی باشد باعث می شود که شکم مادر بزرگ تر به نظر برسد. وزن گیری کودک به طور معمول در ماه های هفتم تا نهم خواهد بود. اگر مادر فرزندان دو قلو یا چند قلو را باردار باشد نیز شکم او بزرگتر از حد نرمال خواهد بود. زنانی که دارای تنه بلندتری می باشند در هنگام بارداری دارای شکمی باریک تر می باشند در مقابل زنانی با تنه کوتاه تر شکمی عریض خواهند داشت.
اندازه شکم در بارداری می تواند بسته به عوامل متفاوتی باشد. نوع تغذیه در زنان باردار نیز می تواند یک عامل تعیین کننده در شکل شکم و در نهایت محلل قرار گرفتن جنین باشد. زنان دیابتی که در دوران بارداری قند کنترل نشده دارند به سرعت دارای افزایش وزن در شکم خود می شوند و همین موضوع سبب خواهد شد که این زنان دچار زایمان زودرس شوند.
در هر صورت جنین در رحم و شکم مادر می تواند شروع به چرخیدن کند که این امر در سلامت جنین نقش اساسی خواهد داشت.

 

لابیاپلاستی در اصفهان توسط دکتر لیلا مقاره عابد به تجربه ها اعتماد کنید.

کلینیک ترک اعتیاد نگین

نوشتن دیدگاه