لابیاپلاستی چیست

لابیاپلاستی جراحی زیبایی واژن است که امروزه و در عصر حاضر طرفداران زیادی پیدا کرده است. کسانی که در مورد لابیاپلاستی و چگونگی انجام آن اطلاعات کاملی ندارند ما را تا انتهای این مقاله راهنمایی کنند. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم به صورت تخصصی در مورد چگونگی عمل لابیاپلاستی، نتایج آن و همچنین عوارض پس از عمل به صورت کامل اطلاعات مفیدی را خدمت شما ارائه دهیم.
قبل از هر گونه توضیح بهتر است در مورد اینکه لابیاپلاستی چیست صحبت کنیم. همانطور که گفتیم لابیاپلاستی یکی از جراحی های زیبایی واژن است که طی آن لابیای بزرگ واژن، حجم کمتر و کوچک تری پیدا می ‌کند. در بسیاری از مواقع لابیای آویزان باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ ای در بانوان می شود. از جمله این مشکلات می ‌توان به عدم برقراری صحیح رابطه جنسی، سوزش و خارش واژن، و همچنین ایجاد عفونت ‌های مکرر اشاره کرد.

لابیاپلاستی چیست

نتایج عمل لابیاپلاستی چیست؟

تمامی عوامل ذکر شده فوق باعث می شوند تا یک خانم نسبت به برداشتن لابیای واژن خود احساس نیاز کند و به پزشک معالج مراجعه نماید. عمل لابیاپلاستی حدودا کمتر از ۳۰ دقیقه به طول می انجامد و طی این عمل جراحی که با بی حسی موضعی انجام می شود، لوبیای فرد کوچک شده و قسمت برداشته شده نیز با استفاده از بخیه مجدد به حالت اول باز می گردد. پس از انجام عمل جراحی، بانوان شاهد کوچکتر شدن لابیا و همچنین زیباتر شدن دستگاه تناسلی خود خواهند بود. از جمله نتایج عمل لابیاپلاستی می توان به صورت تخصصی تر موارد زیر را برشمرد:

  • اولین نتیجه که اصلی ‌ترین و مهم ترین نتیجه پس از عمل لابیاپلاستی است، همان کوچک‌ تر شدن لابیا و برداشته شدن قسمت اضافی آن است.
  • نتیجه بعدی بهتر شدن کیفیت روابط جنسی و افزایش رضایت جنسی زوجین از یکدیگر به دلیل زیباتر شدن دستگاه تناسلی خانم است.
  • از بین رفتن سیاهی واژن نیز یکی دیگر از نتایج بسیار مثبت عمل لابیاپلاستی است.
  • عدم بروز عفونت‌های مکرر نیز یکی از نتایج لابیاپلاستی است. هنگامی که لابیای واژن بزرگ باشد آلودگی ها و میکروب ها و باکتری های زیادی در بین چروک های آن به دام می‌افتند و همین مسئله باعث بروز عفونت های مکرر می شود. اما زمانی که لابیا کوچک شود تمامی این چین و چروک ها نیز از بین می روند و عمل شستشو به راحتی انجام می‌ شود. همین مسئله نیز باعث می ‌شود که ابتلا به عفونت های مکرر تا حد چشمگیری کاهش پیدا کند.
  • خانم های ورزشکار که علاقه زیادی به دوچرخه سواری و ورزش‌های دیگر دارند، به دلیل بزرگ بودن لابیا با مشکلات عدیده ای در زمینه ورزشی خود مواجه خواهند بود. اما پس از برداشته شدن لابیا هیچ محدودیتی برای فعالیت خانم‌ ها وجود ندارد و به راحتی می ‌توانند در زمینه ‌های مختلف از جمله دوچرخه ‌سواری، سوارکاری و ورزش های باشگاهی فعالیت کنند.

نتایج عمل لابیاپلاستی چیست؟

عوارض عمل لابیاپلاستی چیست؟

در واقع عمل لابیاپلاستی هیچ گونه عارضه ای برای بانوان نخواهد داشت. به دلیل اینکه این عمل به صورت کاملا سرپایی با بی حسی موضعی انجام می شود؛ عوارض ناشی از بیهوشی برای خانم هایی که تحت عمل قرار می ‌گیرند، بروز نخواهد کرد. علاوه بر آن این عمل بسیار سبک بوده و هیچ گونه منع فعالیتی برای خانم‌ ها به وجود نخواهد آورد. البته توصیه پزشک این است که تا حدود ۳ الی ۴ روز پس از عمل جراحی فعالیت نداشته باشید و مراقبت های پزشکی و بهداشتی لازم را برای جلوگیری از عفونت انجام دهید. در هر صورت اگر بخواهیم عوارض عمل لابیاپلاستی را برشمریم، باید نکات زیر را بیان کنیم:

  • احساس سوزش در حد یک الی سه روز در محل جراحی. این احساس سوزش به دلیل برش قسمت اضافی لابیا است و با مراقبت های بهداشتی و با استفاده از لگن آب گرم، تا حد زیادی بهبود پیدا خواهد کرد.
  • احساس درد خفیف و جزئی. این احساس درد نیز به دلیل برش تیغ است و با استراحت یک الی سه روزه به صورت کامل از بین خواهد رفت.
  • اگر می ‌خواهید درد و سوزش پس از عمل لابیاپلاستی به حداقل برسد باید روزانه ۱۰ الی ۲۰ دقیقه در لگن آب گرم بنشینید و از شست و شوی خود با مواد شوینده قوی خودداری کنید. ماده شوینده ملایم می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شستشوی قسمت جراحی شده باشد.

در صورت داشتن هر گونه سوال نیز می توانید از طریق لینک ‌های ارتباطی با کارشناسان ما در کلینیک دکتر لیلا مقاره در تماس باشید تا سوالات شما را به صورت کامل در این زمینه پاسخ بدهند.

 

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول لابیاپلاستی چیست

فواید عمل لابیاپلاستی چیست؟
افزایش اعتماد به نفس، افزایش لذت جنسی، کاهش درد و ناراحتی، بهبود سلامت و بهداشت، راحتی در لباس پوشیدن از فواید عمل لابیاپلاستی است.
تاثیر عمل لابیاپلاستی بر رابطه جنسی چیست؟
برخلاف باور خیلی از افراد انجام لابیاپلاستی می تواند به روش های مختلفی روی میل جنسی خانم ها تاثیر مثبتی بگذارد و به بهبود روابط جنسی آن کمک کند.