مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی

همانطور که می دانید عمل لابیاپلاستی به مجموعه تغییراتی گفته می شود که در راستای بهبود و زیبایی لابیا و واژن صورت می گیرد که در نهایت منجر به ظاهری زیبا و تناسب لابیاها می شود. لابیاپلاستی در اصفهان نیز صورت می گیرد. لازم است پس از عمل لابیاپلاستی، فرد مراقبت ها و نکاتی را رعایت نماید تا به بهترین شکل ممکن نتیجه این جراحی را مشاهده کند. از جمله مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی عبارت است از:

  • چنانچه عمل لابیاپلاستی به واسطه داروی بیهوشی انجام شود، تا چندین ساعت لازم است فرد فقط از مایعات استفاده کند و از این طریق اثرات داروی بیهوشی را از بدن خارج نماید. اثرات داروی بیهوشی به قدری گسترده و شدید است که می تواند سبب شود فرد در ساعات ابتدایی پس از جراحی به رفتار خود آگاه نباشد و به هنگام راه رفتن تعادل خود را از دست بدهد.
  • در برخی شرایط افراد دردی را در ناحیه لابیا احساس می کنند که در این صورت توصیه می شود از مسکن برای آرام شدن درد استفاده شود. نکته قابل توجه این است اگر این درد بسیار شدید و غیر قابل تحمل باشد در این صورت باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه شود.
  • از جمله مراقبت های لازم بعد از عمل لابیاپلاستی، مربوط به از بین بردن و کاهش تورم است که باید با استفاده از کمپرس سرد آن را بهبود بخشید و این اقدام را باید به صورت مکرر انجام داد. افراد برای جلوگیری از ایجاد ترس و اضطراب تا زمان بهبودی زخم و بخیه، توصیه می شود حدالامکان به آن منطقه نگاه نکنند.
  • مصرف داروها، آنتی بیوتیک ها، پمادها و ... که در این زمان توسط پزشک تجویز می شود، از جمله اموری است که باید به دقت و سر وقت انجام داده شود.
  • استراحت از جمله مراقبت های مورد نیاز است، که می تواند در زمینه عمل لابیاپلاستی دارای اهمیت باشد. به عبارتی می توان این زمان را از 5 روز تا یک هفته در نظر گرفت تا تاثیر آن به صورت مداوم دیده شود.
  • رعایت بهداشت فردی نیز از مهمترین مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی است که راعایت آن الزامی می باشد. این نکته نیز باید در نظر گرفته شود که محل لابیا به هیچ وجه مرطوب نماند و برای خشک کردن آن از سشوار استفاده شود.

برای انجام عمل لابیا پلاستی اصفهان می توانید به مطب بهترین دکتر برای عمل لابیا در اصفهان، دکتر لیلا مقاره عابد مراجعه نمایید.

مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از عمل زیبایی واژن

در زمان رعایت مراقبت های بعد از عمل زیبایی واژن آنچه نقش مهم و اساسی دارد خود شخص است که باید به مواردی توجه اساسی داشته باشد. لازم است بعد از انجام عمل زیبایی واژن، این ناحیه تمیز و استریل شده باشد و در روزهای اول به هیچ وجه از لباس تنگ استفاده نشود.
مصرف خوراکی و رژیم غذایی صحیح و اصولی نیز می تواند در زمره مراقبت های پس از عمل زیبایی واژن به شمار آید به گونه ای که مایعات، سبزیجات، میوه ها می توانند عمل بهبود را تسریع بخشد. نکته مهم در این خصوص این است که فرد بیمار می تواند در طی 3 الی 4 روز به امور روزانه و عادی خود بازگردد.
انجام کارهای سنگین می تواند بهبود لابیا را به تعویق اندازد به عبارتی باید در نظر داشت فعالیت هایی که فرد قصد انجام آنها را دارد کاملا کنترل شده باشد. گاهی افراد به انجام فعالیت های سخت و سنگین اقدام می کند که این امر منجر به باز شدن بخیه و خونریزی در آن ناحیه می شود.
تا مدتی نیاز است که فرد از انجام پیاده روی خودداری نماید، چرا که این کار می تواند سبب شل شدن و باز شدن بخیه ها گردد. به طور کلی بعد از عمل لابیاپلاستی یا زیبایی واژن اگر این نکات به خوبی رعایت شده باشد می توان بهبودی را در کوتاه ترین زمان ممکن مشاهده کرد.

مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی

محافظت از ناحیه واژن بعد از عمل لابیاپلاستی

نکته مهم در این خصوص این است انجام ورزش های سنگین همچون سوارکاری، دوچرخه سواری و ... نیز می تواند آسیب جدی به بخیه وارد کند و سبب باز شدن آنها شود. این جراحی سبب می شود سیستم ایمنی بدن مختل شود از این رو لازم است آنتی بیوتیک و داروهای تقویتی نیز مصرف شود البته باید این اقدام تحت نظر پزشک متخصص باشد. هزینه عمل زیبایی واژن در اصفهان بسیار مناسب است.
نشستن می تواند تاثیر زیادی در عمل لابیاپلاستی و عمل زیبایی واژن داشته باشد اما این اقدام نباید به گونه ای باشد که به فرد فشار وارد نماید و به صورت کوتاه مدت باشد و زاویه آن به گونه ای تنظیم شود که فشار کمی به واژن وارد شود.

در روز عمل، از مسکن های قوی جهت کاهش درد استفاده می شود.
معمولا به ١هفته استراحت نیاز است.
فعالیتهایی مثل ورزش و رابطه جنسی را٢-١ ماه (بسته به شرایط) محدود کنید. شروع ورزشهایی مثل دوچرخه سواری ، حداقل به ٢ماه زمان نیاز دارند.
به مدت٢٤ساعت از کمپرس یخ استفاده کنید.
داروهای تجویزشده توسط پزشک را به موقع استفاده کنید.
جذب کامل بخیه ها يك هفته تا ١٠روز زمان ميبردو روند بهبود در عرض دو هفته تکمیل می شود .
هنگام جوش خوردن ، احساس خارش خواهید داشت که بهتراست براي درمان ان از داروهاي خوراكي استفاده شود.
از رژیم غذایی مناسبی استفاده کنید تا دچار یبوست نشوید. یبوست ممکن است درد و خونريزي را تشدید کند .
هر روز موضع را با ژل بانوان شسته و بطور کامل خشک کنید و ناحيه مذكور را با سشوار گرم كنيد .(اين عمل علاوه بر كاهش درد باعث تسريع در روند بهبودي ميشود.)
در صورت ادامه داشتن درد و تورم بیش از ٤هفته ، به پزشک مراجعه کنید.
بعد از عمل لابیاپلاستی در صورت بروز موار زير به پزشک مراجعه کنید:
اگر تورم یا کبودی ناحيه رو به افزایش باشد.
اگر درد شدیدی دارید که با مسكن بهبودي نيابد.
اگرتب بیش از ٣٨داريد .
اگرترشح زرد یا سبز از محل بخیه ها دارید . خصوصا اگر بوی بد نیز دارد.

تورم و درد بعد از عمل لابیاپلاستی

تورم و درد پس از عمل لابیاپلاستی امری طبیعی و معمولی است و در اغلب موارد به عنوان بخشی از فرآیند بهبود و ترمیم بعد از جراحی مطرح می‌شود. در ادامه، به توضیحاتی در مورد این تورم و درد پس از عمل لابیاپلاستی می‌پردازیم:

  • تورم پس از عمل

تورم پس از عمل لابیاپلاستی معمولاً در ناحیه اطراف لابیا و منطقه عمل دیده می‌شود.

این تورم ناشی از جراحی، تخلیه پوست اضافی و ترمیم بافت‌های زخمی است.

تورم معمولاً در دو تا سه هفته اول بعد از جراحی بیشترین اوج خود را می‌گیرد و سپس به تدریج کاهش می‌یابد.
برای کاهش تورم،  استفاده از داروهای تجویز شده توسط جراح ممکن است مفید باشد.

تورم و درد بعد از عمل لابیاپلاستی

  • درد پس از عمل

درد معمولاً در ایام اولیه پس از عمل وجود دارد و به مرور زمان کاهش می‌یابد.

جراح ممکن است داروهای مسکن تجویز کند تا درمان درد برای شما راحت‌تر شود.
درد بیشتر در ناحیه عمل اتفاق می‌افتد و ممکن است به سایر نواحی نیز انتشار یابد.

موارد مهم:

اگر تورم یا درد شدیدی تجربه می‌کنید یا علائم غیرمعمولی مشاهده می‌کنید، باید به جراح خود گزارش دهید.
پیروی از دستورات جراح و مراعات بهترین روش برای کاهش تورم و درد و همچنین تسریع در فرآیند بهبود است.

تورم و درد پس از عمل لابیاپلاستی در اغلب موارد معمولی و موقت هستند و در طول زمان کاهش می‌یابند. اگر هر گونه نگرانی دارید یا سوالی دارید، بهتر است با جراح خود تماس بگیرید تا راهنمایی و مشوره لازم را دریافت کنید. رعایت نکات گفته شده به کاهش عوارض عمل لابیاپلاستی کمک خواهد کرد.  در صورت نیاز به مشاوره می توانید با کلینیک دکتر مقاره عابد تماس حاصل نمایید. دکتر لیلا مقاره عابد بهترین جراح لابیاپلاستی اصفهان است. باکمک مشاوران کلینیک دکتر لیلا مقاره عابد از مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی مطلع شوید و تحت نظر پزشک این دوره را بگذرانید.

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی

آیا مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی اهمیت دارد؟
بله برای کاهش عوارض ناشی از عمل لابیاپلاستی باید مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی رعایت شود.
چگونه بعد از عمل لابیاپلاستی از بخیه ها مراقبت شود؟
برای مراقبت از بخیه های بعد از عمل لابیاپلاستی از هرگونه پریدن و دویدن، فعالیت های سنگین جلوگیری شود و تا حد ممکن از توالت فرنگی استفاده شود.