درد بعد از عمل لابیاپلاستی

همانطور که می دانید عمل لابیاپلاستی از جمله جراحی هایی است که با درد و تورم همراه است و این موارد در افراد مختلف به صورت متفاوت و متغیر است. این نوع جراحی به صورت سرپایی و از طریق بی حسی و بیهوشی انجام می شود. نکته قابل توجه این است میزان بی حس کننده در افراد بستگی به آستانه تحمل آنها دارد که در فردی با فرد دیگر متفاوت است.
درد بعد از عمل لابیاپلاستی امری طبیعی و عادی است که بلافاصله پس از اتمام آثار داروی بی حسی شروع می شود و می توان با مصرف مسکن آن را کاهش داد. این درد در روزهای ابتدایی بیشتر بوده و به مرور زمان و با مصرف منظم داروهای مسکن از بین می رود. برای کاهش عوارض عمل لابیاپلاستی بهتر است برای انجام این عمل به بهترین دکتر لابیاپلاستی در اصفهان مراجعه نمایید.

درد بعد از عمل لابیاپلاستی و مدت زمان بهبود آن

به طور کلی عمل لابیاپلاستی به گونه ای است که باید به مرور زمان درد و ... آن کمتر شود اما در صورتی که این موارد بیشتر شود، می تواند نشانه بروز عفونت باشد و باید با پزشک متخصص مشورت هایی صورت بگیرد. نکته قابل توجه این است که بانوان پس از انجام این جراحی باید از مرطوب نگه داشتن ناحیه تناسلی اجتناب ورزند، چرا که این عمل رشد باکتری و میکروب را دو چندان کرده که در نهایت منجر به بروز عفونت و افزایش درد می شود. بهترین توصیه در این خصوص به بانوان این است که پس از استحمام یا دفع ادرار، ناحیه تناسلی خود را با سشوار خشک نمایند.
یکی از مهمترین نکات در زمینه عمل لابیاپلاستی این است که پس از اتمام آن، شخص باید به مدت 72 ساعت از کمپرس سرد و گرم استفاده کند تا از تورم و درد و عفونت جلوگیری کند. علاوه بر مسکن مصرف برخی خوراکی ها نیز می تواند درد را کاهش دهد. به طور کلی چنانچه فرد پس از جراحی واژن هرگونه دردی را احساس کرد که به صورت غیر عادی و طولانی مدت بود، باید حتما به پزشک متخصص خود مراجعه کرده و مطابق با دستورات وی عمل نماید. دکتر لیلا مقاره عابد از بهترین پزشکان در زمینه لابیاپلاستی اصفهان می باشند که خدمات مرتبط را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب ارائه می دهند.

درد بعد از عمل لابیاپلاستی

تورم بعد از عمل لابیاپلاستی

یکی دیگر از مهمترین عوارض پس از عمل لابیاپلاستی، تورم است که در روزهای نخست این جراحی بیشتر به چشم می خورد. به منظور جلوگیری از تورم شخص بیمار باید پس از پایان جراحی از کمپرس سرد بر روی زخم و بخیه استفاده کند و با این کار از افزایش بیش از حد تورم جلوگیری نماید.
از دیگر نکات پیرامون تورم بعد از جراحی واژن این است که از استخر، وان و سونا تا زمان بهبودی کامل استفاده نشود، چرا که در غیر این صورت تورم به صورت چشمگیری افزایش می یابد. به هر اندازه دمای واژن بیشتر باشد، تورم نیز افزایش می یابد. گرما و حرارت می تواند در این مواقع ضرر و زیان هایی برای افراد به دنبال داشته باشد.
از جمله مواردی که باید در حیطه تورم پس از عمل لابیاپلاستی به آن توجه شود، مصرف مواد غذایی حاوی فیبر است که می تواند در کاهش تورم نقش موثری ایفا می کند. نکته قابل توجه این است چنانچه مواد غذایی حاوی نمک و چربی زیاد باشد، ممکن است تورم را افزایش دهد.
به طور کلی تورم پس از عمل لابیاپلاستی امری عادی و طبیعی است، زیرا در اطراف واژن که جراحی انجام می شود غدد لنفاوی و عصبی به چشم می خورد، که التهاب ایجاد شده در آن می تواند سبب بروز تورم در این ناحیه شود. این تورم ممکن است به مدت یک ماه ادامه داشته باشد و در این زمان نباید نگران این موضوع باشید، زیرا به مرور زمان این تورم ها برطرف می شود.

درد بعد از عمل لابیاپلاستی

نوع پوشش از دیگر عواملی است که می تواند در کاهش تورم بعد از جراحی واژن نیز موثر باشد، به عبارتی توصیه می شود فرد از لباس گشاد استفاده کرده و با این کار مانع تورم شدید شود. مصرف ویتامین c می تواند تورم را کاهش دهد و التهاب و آسیب را به کمترین مقدار خود برساند.
گاهی اوقات نیز پزشک برای کاهش تورم بعد از عمل لابیاپلاستی، داروهایی تجویز کرده است که از روش های موثر در این زمینه به شمار می رود. لازم است فرد بیمار به موقع و به صورت اصولی و صحیح این داروها را مصرف کند. نکته قابل توجه این است که مصرف فست فود نیز می تواند تورم را افزایش دهد از این رو باید از مصرف این خوراکی ها اجتناب شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشوره به سایت دکتر مقاره عابد مراجعه کنید. تزریق ژل به لابیا واژن اصفهان در کلینیک دکتر مقاره صورت می گیرد.

نوشتن دیدگاه