زمان مناسب براي ترميم بكارت

ترمیم پرده بکارت در فرهنگ ایرانی ما غیرقانونی است و جایگاهی ندارد و حتی پزشکان هم زیر بار این نوع عمل جراحی نمی روند چرا که اقدام به این نوع عمل غیرقانونی در جامعه پزشکی نیز ترد شده است. ما در اینجا تنها جهت اطلاع از این نوع عمل جراحی و نحوه حفظ سلامت بهبودی بکارت بعد از ترمیم صحبت خواهیم کرد، چرا که آگاهی باعث افزایش دانش شما در این راستا می شود و حتی ممکن است افرادی به دلایل موجهی مانند تصادف دچار پارگی بکارت شوند که نیاز به مراقبت های زیادی دارد پس با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید پرده بکارت لایه غشایی نازک است که در اشکال مختلف به وجود آمده و گاهی در اثر عوامل مختلف دچار پارگی می شود.در این صورت است که ترمیم بکارت، پیشنهادی از سوی پزشک است و می توان از این طریق به تجدید آن اقدام نمود. زمان مناسب برای ترمیم بکارت دارای محدودیت چندانی نمی باشد و افراد می توانند این جراحی را ماه ها یا سال های پس از پارگی پرده بکارت انجام دهند. اما باید در نظر داشت این اقدام به هر اندازه سریع تر باشد می تواند نتیجه بهتری ایجاد کند. برای کسب اطلاعات دقیق در کیس خود ما مراجعه به مطب دکتر لیلا مقاره عابد و ویزیت توسط ایشان را به شما پیشنهاد می دهیم. 
انجام عمل ترمیم بکارت بدون درد است و با تکیه بر بی حسی موضعی صورت می گیرد و ممکن است فرد در یک هفته بعد از عمل، ناراحتی و درد جزئی را احساس کند اما به مرور زمان آن درد به اتمام رسیده و فرد به حالت عادی خود می رسد. دردی که پس از این جراحی احساس می شود را می توان از طریق مصرف مسکن تسکین بخشید و از بین برد.
برخی بر این باورند چنانچه پرده بکارت شخص دچار پارگی و آسیب شود، می تواند خود به خود ترمیم گردد در حالی که تصور باطلی است و تنها راه بازگشت پرده بکارت، جراحی آن است. این جراحی در کمتر از یک ساعت انجام می شود و به صورت سرپایی است و فرد می تواند بعد از اتمام جراحی به سرعت به خانه بازگردد و بعد از رعایت کارها و مراقبت های لازم، نتیجه آن را به بهترین شکل ممکن مشاهده کند.
پرده بکارت از نظر شکل و ساختار دارای تنوع است و نوع ترمیم آن نیز به مراتب دارای تنوع است و این پارگی در طول 7 تا 10 روز بهبود می یابد. به طور کلی خطرات مرتبط با جراحی ترمیم پرده بکارت حداقل ممکن می باشد و در صورت بروز معمولاً به صورت موقتی هستند. از طرفی نیز رعایت بهداشت مناسب، برای کاهش خطرات عفونت مهم است که یکی از آنها دوش گرفتن روزانه است و توسط پزشک توصیه می شود.

زمان مناسب براي ترميم بكارت

بهبودی و ترمیم بکارت

لازم است پیش از ترمیم بکارت فرد به مشاوره پیش از جراحی مراجعه کند و در آنجا برای جراحی مورد ارزیابی قرار بگیرد. در صورت وجود بیماری یا حساسیت های دارویی لطفا پیش از عمل آنها را به اطلاع پزشک خود برسانید.
یکی از نکات مهم که باید در زمینه ترمیم پرده بکارت به آن توجه شود اطمینان حاصل کردن فرد از سلامت واژن است، به عبارتی واژن باید عاری از هرگونه بیماری عفونی باشد. نکته قابل توجه این است ترمیم پرده بکارت در دو روش هایمنوپلاستی، بازسازی و جوان سازی صورت می گیرد. توجه داشته باشید که هزینه این جراحی نزد پزشک های مختلف امری متغیر می باشد.
ضروری استه که عمل ترمیم بکارت توسط جراح با تجربه و متخصص انجام شود و به سبب اینکه عملی با ظرافت می باشد، مشاوره پیش از جراحی امری الزامی است. این جراحی دارای عوارضی است که بارزترین آنها عفونت است و دیگر اینکه احتمال دارد پس از رابطه جنسی مجدد، درد و خونریزی آن دو چندان شود.

زمان مناسب براي ترميم بكارت

محدودیت های لازم برای حفظ سلامت پرده بکارت

برای سالم ماندن پرده بکارت، لازم است فرد در پاره ای از شرایط محدودیت هایی را برای خود در نظر بگیرد. برخی از ورزش ها و حرکات حساس ممکن است سبب پارگی پرده بکارت شود و باید پس از انجام این جراحی نیز از انجام این فعالیت ها خودداری کرد. برخی از آنها عبارت است از: 

  • ورزش های سنگین از جمله ژیمناستیک، تاثیر زیادی در آسیب رساندن به پرده بکارت دارد.
  • انجام نزدیکی و فعالیت جنسی با مرد (دخول آلت تناسلی) می تواند آسیب جدی به این ناحیه وارد کند و خسارات گاه جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
  • عمل خودارضایی اگر همراه با داخل کردن یک شیء به داخل واژن باشد، می تواند سبب پارگی و آسیب به پرده بکارت شود.
  • برخی نیز بطور مادرزادی با مشکل آسیب یا حتی نبود پرده بکارت مواجه هستند، که در صورت آسیب می توان به اصلاح آن اقدام کرد، اما در صورتی که به طور مادرزادی باشد نمی توان راهکاری برای درمان آن پیدا کرد.
  • تصادف نیز می تواند سبب آسیب و پارگی پرده بکارت شود که با ترمیم بکارت می توان به بازگشت آن اقدام کرد.
  • عمل های لگنی وخیم نیز در برخی موارد ممکن است باعث آسیب به پرده بکارت گردد.

نکته: ضروری است در این زمان و برای ترمیم پرده بکارت، فرد به پزشکی مراجعه کند که از تخصص و سابقه زیادی برخوردار باشد و کیفیت در اولویت نخست کار او قرار گیرد. انتخاب پزشک در این زمینه برای افراد دارای اهمیت است و باید پیش از جراحی از نتیجه کار آنها اطمینان حاصل نمود و با قیمتی مناسب اقدام به این کار کرد.

نوشتن دیدگاه