عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی

همانطور که می دانید پس از هر جراحی امکان بروز عفونت وجود دارد که این امر به صورت متغیر است و در افراد به صورت مختلف بروز می یابد. عمل لابیاپلاستی از شایع ترین جراحی هایی است که روز به روز در حال گسترش بوده و با علایمی همراه است.
از مهمترین نشانه های بروز عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی، درد است که در روزهای ابتدایی این جراحی خود را نشان می دهد. پزشک برای تسکین این درد مسکن هایی را تجویز می کند و چنانچه مدت زمان آن طولانی شود این یک امر غیر عادی است و باید برای رفع آن به پزشک متخصص مراجعه شود. برای کاهش عوارض عمل لابیاپلاستی بهتر است برای انجام این عمل به بهترین دکتر برای عمل لابیا در اصفهان مراجعه نمایید. دکتر لیلا مقاره عابد از بهترین پزشکان در این زمینه می باشند که خدمات فوق را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب ارائه می دهند.
یکی دیگر از نشانه های بروز عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی، تورم است که امری کاملا طبیعی است و پزشک برای از بین رفتن تورم ناشی از این امر کمپرس یخ را توصیه می کند. یکی از مهمترین نشانه های عفونت بعد از جراحی، ترشحات غیر طبیعی است. به عبارتی اگر این ترشحات طبیعی باشد نشانه عفونت نیست اما در صورتی که ترشحات از بو، رنگ و ... برخوردار باشد، نشانه عفونت است.

عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی

دلایل عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی

بروز عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی دلایل متعددی دارد که مهمترین آنها عبارت است از:

  • عفونت واژن
  • استریل نکردن محل زخم
  • عدم شستشوی درست و صحیح
  • نشستن در وان و تشت و لگن
  • رعایت نکردن مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی
  • عدم استفاده از آنتی بیوتیک
  • انواع ترمیم کننده

نکته: عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی به گونه ای است کنترل آن اندکی دشوار است و لازم است روند درمان و اصول آن توسط پزشک متخصص تحت نظر گرفته شود. نکته قابل توجه این است که نوع داروهایی که برای درمان عفونت تجویز می شود، بستگی به شدت عفونت و شرایط فرد دارد، که در شرایط مختلف به صورت متفاوت است، در نتیجه ضروری است که از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کرده و تنها داروهای تجویز شده توسط پزشک خود را مصرف نمایید.

پیشگیری از عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی

یکی از نکات مهم پیرامون عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی در اصفهان، نحوه جلوگیری از بروز این امر می باشد. عوامل متعددی وجود دارد که با رعایت آنها می توان امکان بروز عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی را کاهش داد. برخی از این عوامل عبارت است از:

  • خودداری از رابطه جنسی: رابطه جنسی می تواند باعث بروز عفونت شود و چنانچه افراد مایل به برقراری رابطه جنسی باشند باید با پزشک خود مشورت نمایند.
  • مراقبت از بخیه ها: مراقبت از بخیه ها می تواند مانع بروز عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی شود. در صورتی که کوچکترین آسیب و صدمه به بخیه وارد شود، عفونت می تواند به صورت چشمگیری نمایان شود. برای جلوگیری از بروز آسیب به بخیه ها باید از اقداماتی همچون بلند کردن اجسام سنگین، فعالیت های فیزیکی سنگین و... خودداری نمود.
  • مصرف آنتی بیوتیک ها: مصرف آنتی بیوتیک می تواند مانع بروز عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی شود، این داروها می تواند تاثیر زیادی در تسکین و بهبود این امر داشته باشند.
  • عدم استحمام و استفاده از آب: مرطوب بودن محل بخیه می تواند بروز عفونت را تشدید و تسریع بخشد بنابراین لازم است پس از تماس آب با محل بخیه به خشک کردن آن به طور کامل اقدام شود اما باید این عمل به سهولت انجام شود.

نکته: توجه کنید چنانچه افراد قبل از عمل لابیاپلاستی مبتلا به عفونت واژن باشند، پس از جراحی این عارضه شدیدتر شده و در صورتی که علایم آن بروز یابد فرد باید بی درنگ به پزشک متخصص مراجعه کند.

عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی

به طور کلی افرادی که عمل لابیاپلاستی را انجام داده اند ممکن است به بیماری های عفونی دچار شوند و به منظور جلوگیری از ابتلا به این نوع بیماری ها، باید از نشستن های طولانی مدت و مکرر و یا ورود به استخر و وان به صورت جدی خودداری کنند. چرا که مکان هایی نظیر استخر، به دلیل همگانی و عام بودن می تواند موجب انتقال انواع میکروب و باکتری به ناحیه جراحی شود که در نهایت می تواند سبب ابتلا به بیماری ها و عفونت های واژن شود.
در نهایت یادآوری می کنیم که به طور کلی، افراد لازم است برای پیشگیری از عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی اقداماتی را به صورت اصولی و صحیح رعایت نمایند. یکنواختی و یکپارچگی پوست بدن می تواند از عفونت لابیا جلوگیری کند. زمانی که افراد برای این عارضه به پزشک مراجعه می کنند موظف هستند پس از آن، مکان مورد نظر را به درستی تمیز کرده و آن منطقه را استریل نمایند. نکته قابل توجه این است که رعایت بهداشت فردی نیز می تواند از ابتلای عفونت واژن جلوگیری کند و این اقدامات به واسطه پزشک متخصص به فرد آموزش داده می شود. هزینه جراحی و عمل لابیاپلاستی را در این مقاله مشاهده کنید. 

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی

علت به وجود آمدن عفونت پس از عمل لابیاپلاستی چیست؟
بروز عفونت پس از عمل لابیاپلاستی به عوامل مختلفی چون عدم توجه به توصیه پزشک، عدم رعایت نکات بهداشتی پس از عمل، عدم استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک و رعایت نکردن نکات مراقبتی و بهداشتی بستگی دارد.
آیا عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی خطر دارد؟
خطر عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی زیاد نیست ولی بهتر است با رعایت نکات بهداشتی از بروز عفونت جلوگیری شود، زیرا عفونت لابیاها به بخش داخلی واژن نیز سرایت می کند و نیاز به درمان ویژه ای دارد.