تغذیه پس از عمل لابیاپلاستی

تغذیه مناسب یکی از مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی است. بعد از انجام عمل لابیاپلاستی شما باید رژیم غذایی متعادل و مطابق با دستورات پزشکی درمانی خود را به صورت کامل رعایت کنید تا دوران نقاهت بیماری شما به سلامت طی شده و دوران نقاهت آرام و کوتاهی داشته باشید. همانطور که میدانید عمل لابیاپلاستی یکی از عمل های زیبایی واژن است که لابیا مینور را کوچک و متقارن می‌ کند.
این عمل هم با لیزر انجام می‌ شود و هم با استفاده از تیغ جراحی قابل انجام است. در هر صورت برش انجام شده در لابیا و بخیه های آن نیازمند مراقبت هستند. درباره باز شدن بخیه لابیاپلاستی اطلاعات کسب کنید تا پس از عمل بتوانید مراقبت های لازم را انجام دهید. یکی از مراقبت های تغذیه ای که پزشک به شما توصیه می کند رژیم غذایی سرشار از فیبر برای جلوگیری از یبوست است. یبوست باعث می شود تا شما حین مدفوع فشار زیادی به خود آورده و این فشار ممکن است به لابیا و بخیه های آن نیز وارد شود.
به همین جهت پزشک به شما توصیه می‌ کند که یک رژیم غذایی سرشار از فیبر داشته باشید و در صورت نیاز یک ملین نیز برای شما تجویز خواهد کرد. ما در ادامه این مطلب به صورت تخصصی تر در مورد تغذیه بعد از عمل لابیاپلاستی صحبت خواهیم کرد. اگر به طور دقیق نمی دانید که لابیاپلاستی چیست و چه تغذیه ای بعد از عمل داشته باشید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید. یکی از نکات لازم در راستای تجربه عمل لابیاپلاستی داشتن اطلاعات کافی در این زمینه و انتخاب دکتر متبحر است. تا تجربه این عمل را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذارید. توجه داشته باشید که عمل لابیاپلاستی در اصفهان باید توسط یک دکتر حرفه ای انجام شود. 

]غذاهایی که خونریزی را کم می کند

غذاهایی که خونریزی را کم می کند

اگر چه که وجود خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی احتمال بسیار کمی دارد، اما در هر صورت بهتر است که شما پس از عمل لابیاپلاستی از انجام فعالیت‌ های سنگین جلوگیری کنید و غذاهایی را مصرف کنید که باعث کاهش خونریزی می شوند. از جمله مواد غذایی که تاثیر بسیار زیادی در کاهش خونریزی زخم دارد، مواد غذایی سرشار از ویتامین K هستند.
ویتامین K می تواند پروتئین های مخصوص به انعقاد خون را فعال کند و جلوی خونریزی را بگیرد. ویتامین کا در انواع سبزیجات سبز به خصوص در اسفناج به وفور یافت می شود. بنابراین سعی کنید بعد از عمل لابیاپلاستی نسبت به مصرف سبزیجات به خصوص اسفناج اقدام نمایید، تا هم فیبر لازم به بدن شما برسد و هم از خونریزی زخم جلوگیری به عمل آید.

غذاهایی که زخم را ترمیم می کند

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از عمل جراحی چه غذاهایی مصرف کنیم تا زخم سریعتر بهبود پیدا کند؟ جواب به این سوال بسیار ساده و آسان است. انواع مختلف مواد غذایی که شما باید برای ترمیم زخم بعد از عمل جراحی مصرف کنید مواد غذایی دارای گروه ویتامین C هستند. این ویتامین تاثیر بسیار زیادی در بهبود بافت های سلولی بدن شما دارد.
همچنین مصرف پروتئین به میزان لازم نیز برای بهبود زخم بسیار مفید و ضروری است. در صورتی که شما منابع پروتئین کافی در رژیم غذایی خود داشته باشید به سرعت شاهد بهبود زخم خود خواهید بود. منابع پروتئین شامل گوشت قرمز، تخم مرغ و حبوبات هستند. بنابراین سعی کنید حتما از این مواد غذایی در طول روز استفاده کنید.
همچنین مصرف لبنیات به اندازه کافی از جمله پنیر، شیر و ماست نیز برای بهبود زخم و ترمیم آن مفید و موثر است. بدین منظور سعی کنید که مصرف حداقل ۳ لیوان شیر در طول روز را در برنامه غذایی خود بگنجانید. از طرفی مصرف حبوبات به اندازه لازم و مصرف سبزیجات سرشار از ویتامین c در کنار یکدیگر باعث بهبود زخم شما در کوتاه مدت می‌ شود. به همین جهت نیز سعی کنید رژیم غذایی خود را به صورت نرمال و متعادل رعایت کنید.

غذاهایی که بعد از عمل لابیا نباید آنها را مصرف کرد

غذاهایی که بعد از عمل لابیا نباید آنها را مصرف کرد

بعد از عمل لابیاپلاستی باید به صورت جدی از مصرف غذاهای بیش از حد چرب و غذاهای پرکالری پرهیز کنید. مصرف فست‌ فود و غذاهای چرب می تواند باعث کندی حرکات روده شما شود و در نهایت باعث بروز یبوست شود. یبوست نیز ممکن است فشار زیادی به ناحیه زخم شما وارد کند و در نهایت امکان بروز درد زیاد در این ناحیه را افزایش دهد.
مصرف غذاهای بیش از حد شیرین پس از عمل لابیاپلاستی توصیه نمی شود، زیرا شیرینی زیاد باعث کند شدن حرکات روده شما خواهد شد. از طرفی شیرینی بیش از حد باعث بروز عفونت در زخم می شود. سعی کنید مصرف غذاهای شیرین و غذاهای آماده را به حداقل خود برسانید و تا حدود شش هفته بعد از عمل لابیاپلاستی از مصرف این غذاها صرف نظر کنید. سعی کنید به جای مصرف مواد غذایی مضر انواع سبزیجات مفید و لبنیات و پروتئین سالم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
اگر برای انجام این کار به کلینیک دکتر مقاره مراجعه کنید، پزشک متخصص تمامی موارد را به شما بصورت کامل گوشزد خواهد کرد و بصورت مدام توسط مشاوران پیگیری می شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های موجود در سایت دکتر مقاره تماس حاصل فرمایید. هزینه جراحی و عمل لابیاپلاستی را در این مقاله مشاهده کنید. 

نوشتن دیدگاه