عفونت بعد از عمل تنگی واژن

به تازگی عمل واژینوپلاستی انجام داده اید؟ ترشحات واژن شما افزایش یافته است؟ بعد از عمل دچار عفونت شده اید؟ نمی دانید ترشحات بعد از عمل تنگی واژن طبیعی یا غیرطبیعی است؟ در این مقاله قادر هستید پاسخ پرسش های خود را بیابید. برای دریافت اطلاعات کافی درباره مبحث عفونت بعد از عمل تنگی واژن این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید. در این مقاله درباره راه های تشخیص عفونت بحث خواهیم نمود. با ما همراه باشید.

عفونت بعد از عمل تنگی واژن طبیعی است؟

ترشحات واژن همواره دلیلی بر عفونت نیستند. گاهی ترشح واژن طبیعی قلمداد می شود. با این حال تشخیص عفونت بسیار مهم و حیاتی است. به خصوص وقتی که تازه عمل کرده اید. بدون شک عفونت در محل عمل می تواند بسیار آسیب زا باشد. برای همین باید توانست عفونت را در مراحل اولیه تشخیص داد و از پیشرفت آن پیشگیری کرد. هر نوع ترشحی نشان دهده عفونت نیست. در بسیاری از مواقع ترشحات واژن طبیعی هستند. تشخیص این امر با پزشک متخصص است. در بخش بعد درباره راه های کلی تشخیص عفونت بحث خواهیم نمود. به طور کلی می توان گفت ترشحات طبیعی واژن خصوصیات زیر را دارند:

  • ترشحات واژن شفاف و بی رنگ هستند.
  • ترشحات باعث خارش یا ایجاد حساسیت نخواهند شد.
  • نداشتن بوی نامطبوع از ویژگی دیگر ترشح طبیعی به حساب می آید.
  • ایجاد سوزش در واژن از خصوصیات ترشح طبیعی نیست.

عفونت بعد از عمل تنگی واژن طبیعی است؟

عفونت واژن طبیعی نیست و باید درمان شود. با این حال در بسیاری از موارد ترشحات واژن نشان دهنده عفونت نیستند. در این موارد با رعایت نکاتی ساده می توان از بروز عفونت جلوگیری نمود. معمولا ترشح پس از عمل طبیعی است، اما اگر مقدار آن بیش تر از حد نرمال باشد باید به وجود عفونت شک کرد. یکی از راه های تشخیص طبیعی یا غیرطبیعی بودن ترشحات دقت به ویژگی چسباندگی آن ها است.
چسباندگی ترشحات پس از عمل تنگی واژن می تواند نشان دهنده عفونت باشد. عفونت واژن را جدی بگیرید. حتما در صورت داشتن تردید با پزشک معالج خود مشورت نمایید. درمان عفونت کار سختی نیست. با این حال اگر عفونت به زودی تحت درمان قرار نگیرد رفع آن سخت و دشوار خواهد بود. بنابراین حتما و در اسرع وقت وضعیت خود را با پزشک متخصص در میان بگذارید.

راهکارهای تشخیص عفونت بعد عمل واژن و تماس با پزشک

درمان عفونت بر عهده پزشک است. تشخیص نوع عفونت و درجه آن توسط پزشک متخصص صورت می گیرد. گاهی اوقات نیاز به دارودرمانی است. گاهی نیز با رعایت نکات ساده می توان به بهبود عفونت و رفع آن اقدام کرد. عفونت بعد از عمل تنگی واژن می تواند مشخصات زیر را داشته باشد:

  • ترشحات واژن باعث ایجاد خارش در ناحیه تناسلی شوند.
  • ادرار کردن با سوزش، درد و ناراحتی همراه باشد.
  • ترشح واژن بوی بد و نامناسبی بدهد.
  • یکی از راه های تشخیص عفونت رنگ ترشح است. در حالت طبیعی ترشحات واژن بی رنگ هستند.

راهکارهای تشخیص عفونت بعد عمل واژن و تماس با پزشک

برای پیشگیری از بروز عفونت حتما به توصیه ها و دستورات پزشک خود عمل کنید. تشخیص نهایی عفونت بر عهده پزشک متخصص خواهد بود. گاهی این تشخیص سخت و دشوار است. در این موارد شاید به دستور پزشک لازم باشد آزمایشاتی را انجام نمایید. به طور کلی اگر به توصیه های پزشک معالج گوش دهید، تا اندازه زیادی می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید. رعایت نکات زیر می تواند در پیشگیری از عفونت کمک زیادی نماید.

  • ناحیه تناسلی از رطوبت دور بماند. وقتی واژن را می شویید خشک کردن آن را فراموش نکنید. این کار با حوله یا پارچه نرم و بدون پرز انجام شود.
  • ضدعفونی کردن ناحیه تناسلی را جدی بگیرید. استریل کردن محل عمل می تواند در جلوگیری از عفونت بعد از عمل تنگی واژن کمک زیادی کند. این کار باید دو بار در روز انجام شود.

کلام آخر
عفونت بعد از عمل تنگی واژن مبحثی است که بانوان زیادی با آن درگیر خواهند بود. تشخیص عفونت و نحوه برطرف کردن آن روش هایی دارد. برای جلوگیری از بروز آن نیز راه هایی موجود است. پیشگیری از عفونت یا درمان آن بسیار ضروری و حیاتی به شمار می رود. در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم. اگر شما پس از عمل با عفونت واژن مواجه شده اید، حتما به مطب دکتر لیلا مقاره عابد مراجعه نمایید. دکتر مقاره عابد متخصص زنان، زایمان و نازایی در اصفهان هستند. برای دریافت نوبت تماس برقرار نمایید.

نوشتن دیدگاه