لیزر موهای زائد بعد از لابیاپلاستی

واژن خارجی خانم ها از دو نوع لابیا تشکیل شده است که لابیا ماژور محل رویش مو و لابیا مینور لبه های کوچکتر واژن هستند که رویش مو در آن ها دیده نمی شود. عمل لابیاپلاستی نیز یکی از جراحی های زیبایی واژن است که به منظور کوچک کردن و قرینه سازی لابیا مینور انجام می شود. کسانی که تحت این عمل جراحی قرار می گیرند می بایست مراقبت های پس از عمل را به صورت کامل رعایت کنند تا دوره نقاهت آن ها بدون هیچ گونه مشکل پایان پذیرد. یکی از سوالات متداول خانم ها بعد از عمل لابیاپلاستی این است که آیا ما می توانیم پس از عمل لابیاپلاستی موهای زائد بیکینی خود را لیزر کنیم یا خیر؟ در واقع جواب این سوال بستگی به نظر پزشک متخصص شما دارد، اما به صورت عمومی بسیاری از پزشکان متخصص عقیده دارند که بهتر از لیزر موهای زائد بعد از بهبودی کامل انجام پذیرد. یکی از نکات لازم در راستای تجربه عمل لابیاپلاستی داشتن اطلاعات کافی در این زمینه و انتخاب دکتر متبحر است. تا تجربه این عمل را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذارید.  برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا در اصفهان می توانید به سایت دکتر لیلا مقاره عابد مراجعه کنید. توجه داشته باشید که عمل لابیاپلاستی در اصفهان باید توسط یک دکتر حرفه ای انجام شود. 

آیا امکان لیزر موهای زائد بعد از لابیاپلاستی وجود دارد؟

آیا امکان لیزر موهای زائد بعد از لابیاپلاستی وجود دارد؟

اگر چه که لابیاپلاستی بر روی لابیا مینور اعمال می‌ شود و این لابیا نیز محل رویش مو نیست، اما در هر صورت توصیه بسیاری از پزشکان این است که لیزر موهای زائد خود را به پس از بهبودی کامل موکول نمایید. لابیا ماژور قسمتی از واژن بانوان است که رویش مو در آن دیده می شود. این قسمت از لابیا و دیگر قسمت های بیکینی به واسطه لیزر به صورت کامل تمیز می شوند و موهای زائد آن ها از بین می‌ رود.
اما این لیزر درمانی ممکن است که به قسمت جراحی شده یعنی لابیا مینور آسیب وارد کند. البته وارد آمدن آسیب به این قسمت یا وارد نیامدن آسیب به آن بستگی به تخصص و تبحر اپراتور لیزر دارد. همچنین نوع دستگاه لیزر نیز در این زمینه بی‌ تاثیر نیست. اما در کل بهتر است که شما در این زمینه احتیاط کنید و لیزر موهای زائد خود را به پس از پایان یافتن دوران نقاهت خود موکول نمایید.
دوران‌ نقاهت لابیاپلاستی حدود ۲ ماه کامل است. شما پس از دو ماه می‌ توانید هم رابطه جنسی داشته باشید و هم به رشته ورزشی خود باز کردید. لیزر موهای زائد بیکینی نیز بهتر است دو ماه پس از انجام لابیاپلاستی آغاز شود. اگر شما تعدادی از جلسات لیزر موهای زائد را گذرانده اید و نوبت جلسه بعدی شما پس از انجام لابیاپلاستی شما بوده، بهتر است آن را به تعویق بیندازید و بلافاصله پس از عمل این کار را انجام ندهید‌‌. بهتر است پس از انجام لابیاپلاستی مراقبت‌ های لازم همچون استفاده از داروهای تجویز شده و کمپرس آب سرد را به کار بگیرید تا دوران‌ نقاهت شما با سلامت کامل طی شود. پس از آن شما می توانید نسبت به انجام لیزر موهای زائد خود نیز اقدام کنید.

چه مدت بعد از لابیاپلاستی می توان درمان لیزر موهای زائد را شروع کرد؟

چه مدت بعد از لابیاپلاستی می توان درمان لیزر موهای زائد را شروع کرد؟

پس از انجام لابیاپلاستی تا مدت زمان مشخصی، بسیاری از فعالیت های معمول و متداول روزانه برای شما ممنوع خواهد شد. به عنوان مثال پیاده روی زیاد، راه رفتن های متمادی، دوچرخه سواری، رانندگی، داشتن رابطه جنسی و یا لیزر کردن موهای زائد پس از انجام لابیاپلاستی برای شما ممنوع است.
در صورتی که مراقبت های لازم بعد از عمل را انجام ندهید امکان دارد که با درد و سوزش بسیار زیاد این ناحیه روبرو شوید. بنابراین حتما توصیه پزشک را در این زمینه جدی بگیرید. خصوصا ۴۸ ساعت اولیه برای مراقبت از ناحیه جراحی شده بسیار حیاتی است‌ شما باید در ۴۸ ساعت اولیه پس از انجام لابیاپلاستی استراحت مطلق داشته باشید و به هیچ عنوان راه نروید.
پس از آن نیز به مدت یک هفته بهتر است از مراجعه به محل کار خود امتناع کنید و پیاده‌ روی نیز نداشته باشید. بعد از یک هفته شما می‌ توانید به محل کار خود بازگردید، اما سعی کنید کمتر رانندگی کنید، کمتر پیاده روی کنید و رابطه جنسی نیز نداشته باشید. دوچرخه‌ سواری نیز برای شما تا دو ماه ممنوع است. پس از مدت زمان دو ماه شما می توانید به زندگی معمولی باز کردید و برای انجام لیزر موهای زائد نیز به کلینیک مراجعه نمایید.
شاید این سوال برای شما پیش بیاید که لابیا مینور محل رویش مو نیست، پس چرا باید از انجام لیزر موهای زائد خود داری کنیم؟ در واقع جلوگیری از انجام لیزر موهای زائد به دلیل افزایش ایمنی و مراقبت بعد از عمل لابیاپلاستی است. اگرچه که لابیا مینور محل رویش موهای زائد نمی باشد، اما پرتوهای لیزر می تواند به قسمت جراحی شده آسیب وارد کند.
بنابراین همانطور که قبلا هم گفتیم پس از گذشت مدت زمان دو ماه می توانید نسبت به لیزر کردن موهای زائد خود اقدام کنید. در صورت داشتن هرگونه سوالات بیشتر نیز در این زمینه می توانید از طریق لینک‌ های ارتباطی با کارشناسان دکتر مقاره در تماس باشید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم، همچنین اگر به طور دقیق نمی دانید که لابیاپلاستی چیست، مطالب مرتبط با لابیاپلاستی سایت دکتر مقاره را مطالعه کنید.

نوشتن دیدگاه