بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی یکی از عمل های ساده است که بر روی لبه های بیرونی واژن انجام می‌شود و باعث زیبایی ظاهری واژن و جوانسازی آن می شود. در برخی از موارد ممکن است افرادی که به دنبال انجام عمل لابیاپلاستی هستند فکر کنند که مدت زمان بهبود بعد از این عمل جراحی تا حدود زیادی بالاست و به همین دلیل از انجام آن صرف نظر کنند.
این در حالی است که با استفاده از مراقبت هایی می توان مدت زمان بهبودی بعد از عمل لابیاپلاستی را تا حدود زیادی کاهش داد و عمل موفق تری داشت. در این مقاله قصد داریم به مدت زمان بهبودی بعد از عمل لابیاپلاستی و عواملی که بر روی کاهش مدت زمان بهبودی تاثیرگذار هستند بپردازیم و همین دلیل بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید. یکی از نکات لازم در راستای تجربه عمل لابیاپلاستی داشتن اطلاعات کافی در این زمینه و انتخاب دکتر متبحر است. تا تجربه این عمل را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذارید. توجه داشته باشید که عمل لابیاپلاستی در اصفهان باید توسط یک دکتر حرفه ای انجام شود. 

بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی تا چند روز حاصل می شود؟

بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی تا چند روز حاصل می شود؟

عمل لابیاپلاستی عمل چندان سنگین نیست و برای بهبودی بعد از آن مدت زمان زیادی نیاز نیست برای مثال معمولاً زخم های این ناحیه در حدود ۵ هفته به راحتی ترمیم می‌شوند و دیگر زخم در ناحیه مورد نظر مشاهده نمی شود اما به صورت کلی اگر بخواهیم بدانیم چه مدت زمان برای بهبودی کامل بعد از عمل لابیاپلاستی چقدر است، می توان گفت برای بهبودی کامل به ۸ الی ۱۲ هفته زمان نیاز است تا تمامی بخیه ها به صورت کامل خوب شوند و محل مورد نظر حتی تا جای بخیه هم نداشته باشد. باز شدن بخیه لابیاپلاستی یکی از مواردی است که باید قبل از عمل درباره آن بدانید و مطالعه کنید. شما باید قبل از عمل لابیاپلاستی با نوع عمل، نوع بخیه، مدت زمان بهبودی، مدت زمان افتادن بخیه و... آشنا باشید.

بهبودی کامل بعد از عمل لابیاپلاستی به عوامل مختلفی نیز بستگی دارد برای مثال اگر دچار عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی شوید مدت زمان بهبودی افزایش پیدا می کند و ممکن است تا ۱۲ هفته نیز بهبودی حاصل نشود، در حالی که اگر مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی به درستی انجام شود، مدت زمان بهبود زخم کاهش پیدا می کند.

چه کار کنیم تا سریعتر بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی را بدست آوریم؟

با استفاده از روش‌هایی می توان مدت زمان بهبودی زخم را کاهش داد و سریع‌تر انجام کارهای روزانه بازگشت. برخی از اقداماتی که بهبودی سریعتر کامل بعد از لابیاپلاستی کمک می کنند عبارتند از:
استفاده از کمپرس آب سرد: توصیه می شود بعد از انجام عمل لابیاپلاستی از آب سرد استفاده شود و آن را به صورت کمپرس شده بر روی ناحیه واژن قرار دهید تا محل مورد نظر زودتر تسکین پیدا کند و همچنین دردهای ناشی از عمل جراحی کاهش پیدا کند.
تمیز نگه داشتن ناحیه: یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به بهبودی سریعتر بعد از عمل لابیاپلاستی کمک کند تمیز نگه داشتن ناحیه واژن است برای مثال زمانی که به دستشویی می روید بهتر از ناحیه واژن را به خوبی با استفاده از آب ولرم شستشو دهید و سپس آن را با استفاده از سشوار خشک کنید تا رطوبت روی این ناحیه باقی نماند.

چه کار کنیم تا سریعتر بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی را بدست آوریم؟

استفاده از پماد تتراسایکلین

پماد تتراسایکلین به عنوان آنتی بیوتیک قوی می تواند تمامی عفونت های موجود در این ناحیه را از بین ببرد و یا اگر عفونتی در این ناحیه وجود ندارد از بروز آن پیشگیری می‌کند و همین دلیل زخم ها زودتر تسکین پیدا می کنند.
عدم برقراری رابطه جنسی: بعد از انجام این عمل جراحی حداقل باید در حدود ۵ هفته هیچ گونه رابطه جنسی نداشت؛ زیرا ممکن است در این مدت دخول باعث بدتر شدن درد در ناحیه واژن و ایجاد مشکلاتی در این ناحیه شود.
ایجاد محدودیت در حمام رفتن: توصیه می شود تا ۴۸ ساعت بعد از انجام عمل جراحی به هیچ عنوان حمام نروید. همچنین مراجعه به مکان‌هایی مانند استخر و یا سونا و جکوزی که دارای رطوبت بالایی هستند برای افرادی که عمل لابیاپلاستی انجام داده اند حداقل تا چهارهفته ممنوع است.
پوشیدن لباس های آزاد: بهتر است تا ۴۸ ساعت بعد از انجام عمل جراحی از لباس های آزاد مانند دامن استفاده کنید تا به ناحیه واژن هیچگونه فشاری وارد نشود. بعد از ۴۸ ساعت نیز باید برای پوشیدن لباس استفاده از لباس های تنگ را کنار بگذارید. همچنین توصیه می شود از شلوار جین استفاده نشود و شورت نخی و شلوارهای آزاد و گشاد استفاده شود تا این ناحیه زودتر بهبود پیدا کند.
انجام عمل در سن مناسب: قطعاً سن یکی از فاکتورهای تاثیرگذار روی مدت زمان بهبود است.‌ زمان طلایی برای انجام این عمل جراحی در حدود ۲۰ سال الی ۴۰ سال است. انجام عمل جراحی برای زنان بالای ۵۵ سال توصیه نمی شود، زیرا مدت زمان بهبودی تا حدود زیادی افزایش پیدا می‌کند.

بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی زیاد طول نمی کشد ولی باید یکسری نکات را رعایت کنید. مشاوران دکتر مقاره در این مطلب به شما راهنمایی های لازم را کردند. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تلفن های موجود، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی

چگونه بعد از عمل لابیا پلاستی از بخیه ها مراقبت کنیم تا سریع بهبود یابد؟

با پرهیز از دویدن، پریدن، فعالیت های سنگین، استفاده از توالت فرنگی، پرهیز از مقاربت تا 40 روز، انجام حرکات به صورت آهسته می توان از بخیه ها مراقبت کرد تا سریع بهبود یافت.

برای کنترل درد پس از عمل لابیا پلاستی و بهبودی سریع چه باید کرد؟

استفاده از کمپرس های یخ برای کاهش درد، تورم و التهاب و همچنین استفاده از داروهای ضد درد توسط پزشک می توان درد پس از عمل لابیا پلاستی را کنترل و بهبودی را سریع تر کرد.

نکات مهم برای بهبودی سریع بعد از عمل لابیا پلاستی چیست؟

با عدم دستکاری به محل بخیه ها، استحمام نکردن با آب داغ، نشستن بر روی بالش نرم، خوابیدن درست، فشار نیاوردن به محل زخم، استفاده نکردن از تامپون و جایگزین کردن نوار بهداشتی جای آن می توان سریع پس از عمل لابیا پلاستی بهبود یافت.