عدم تقارن بعد از لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی یکی از عمل هایی است که به منظور بهبود شکل ظاهری واژن انجام می شود و به عنوان یکی از عمل های جراحی زیبایی شناخته می شود که افراد زیادی از آن استقبال می کنند طبق مطالعات انجام شده در حدود ۱۰ هزار زن در سال گذشته اقدام به انجام عمل لابیاپلاستی کردند که رقم بالایی نسبت به سال های گذشته است.
عمل لابیاپلاستی عملی نسبتاً بی خطر است و هیچ گونه عوارض جانبی ندارد اما در برخی از موارد ممکن است بعضی از افراد عوارض لابیاپلاستی را تجربه کنند برای مثال عدم تقارن بعد از لابیاپلاستی یکی از موضوعاتی است که ممکن است در بسیاری از افراد اتفاق بیفتد. عدم تقارن به این معناست که لبه های بیرونی واژن در برخی از موارد ممکن است در قسمت چپ و راست با یکدیگر تفاوت داشته باشند و مانند یکدیگر نباشند.
در این مقاله قصد داریم به عدم تقارن بعد از عمل لابیاپلاستی بپردازیم. به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و تصمیم گیری بهتر در مورد انجام و یا عدم انجام این عمل جراحی با ما همراه باشید. یکی از نکات لازم در راستای تجربه عمل لابیاپلاستی داشتن اطلاعات کافی در این زمینه و انتخاب دکتر متبحر است. تا تجربه این عمل را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذارید. توجه داشته باشید که عمل لابیاپلاستی در اصفهان باید توسط یک دکتر حرفه ای انجام شود. 

علت نامتقارن بودن لبه های واژن بعد از لابیاپلاستی چیست؟

علت نامتقارن بودن لبه های واژن بعد از لابیاپلاستی چیست؟

با بالاتر رفتن سن در زنان مختلف قسمت واژن آنها نیز تغییرات مختلفی پیدا می کند و نامتقارن بودن لبه های واژن نیز یکی از این تغییرات است که ممون است دلایل مختلفی داشته باشد. به صورت کلی بسیاری از پزشکان به این موضوع دست پیدا کرده‌اند که لبه های واژن در زنان کاملاً یکسان نیز ها یکی از آنها بزرگتر از دیگری است این موضوع امری کاملاً طبیعی است.
زمانی که دختران به بلوغ می رسند رشد قسمت واژن آنها به هیچ عنوان متوقف نمی شود به همین دلیل ممکن است انجام عمل های مختلف بر روی قسمت واژن باعث نامتقارن شدن لبه های واژن شود و یا به صورت کلی بدون هیچ گونه عمل جراحی لبه ها با یکدیگر تطابق نداشته باشند و نامتقارن باشند به همین دلیل هیچ‌گونه نگرانی در این مورد وجود ندارد.
در برخی از موارد ممکن است مواردی مانند فرا رسیدن سن بلوغ، ازدواج، زایمان و غیره باعث وجود نامتقارنی شود. در برخی از موارد نیز این مشکل کاملا مادرزادی و بدون ایراد است به همین دلیل هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
تنها موردی که باعث ایجاد نگرانی در زنان می شود این است که اگر بعد از عمل لابیاپلاستی احتمال وجود عفونت در این قسمت برای شما بیش تر شد و نشانه هایی از وجود عفونت احساس کردید، باید حتماً برای معاینه به دکتر مراجعه کنید و عدم تقارن را بررسی کنید. زیرا ممکن است در این صورت عدم تقارن نشان از وجود عفونت در این ناحیه باشد. البته احتمال این موضوع تا حدود زیادی کم است و در حدود یک عمل جراحی از هر صد عمل جراحی ممکن است به این عارضه دچار شود.

عدم تقارن بعد از لابیاپلاستی به علت تورم

عدم تقارن بعد از لابیاپلاستی به علت تورم

یکی از مهم‌ترین دلایل عدم تقارن بعد از لابیاپلاستی این است که در برخی از موارد ممکن است بعد از عمل جراحی محل مورد نظر متورم باشد و تورم یکی از لبه های واژن بیشتر از لبه دیگر باشد. به همین دلیل این نامتقارنی به هیچ عنوان مشکلی ایجاد نمی کند، زیرا بعد از خوابیدن تورم هر دو لبه مانند یکدیگر را به صورت یکسان خواهد بود.
اگر دلیل اصلی این عدم تقارن وجود تورم باشد، این مشکل به راحتی در طی یک الی دو هفته حل می‌شود و به همین دلیل اگر مشکل اصلی تورم نباشد، بعد از دو هفته می توانید به مشکل اصلی خودتان پی ببرید. در این صورت می توانید با مراجعه به کلینیک دکتر مقاره با اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید و در صورت رضایت برای حل مشکل مراجعه کنید. دکتر لیلا مقاره عابد بهترین جراح لابیاپلاستی است که می تواند با کمترین عارضه این عمل زیبایی واژن را برای شما انجام دهد.

 شاید بعضی از افراد عدم تقارن لبه های واژن را دوست نداشته باشند و دوست داشته باشند و به های واژن به خوبی با یکدیگر تقارن داشته باشد. به همین دلیل می توانند با انجام مجدد عمل جراحی این عدم تقارن را از بین ببرند، اما این عمل جراحی به هیچ عنوان اهمیتی ندارد و در صورت عدم ایجاد مشکل برای افراد بهتر است روی به انجام آن نیاورند.

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول عدم تقارن بعد از لابیاپلاستی

آیا نامتقارن بودن لبه های واژن بعد از لابیا پلاستی طبیعی است؟

خیر عمل لابیا پلاستی برای تقارن سازی واژن است و در صورت نامتقارن بودن پس از عمل باید به پزشک خود مراجعه کرد و در اکثر موارد نشان دهنده عفونت واژن و حتی تورم موقتی است.

آیا تورم واژن بعد از عمل لابیا پلاستی خطرناک است؟

خیر تورم واژن بعد از عمل لابیا پلاستی باعث عدم تقارن لابیا ها می شود، ولی با گذر زمان و مراقبت های لازم بهبود می یابد. در صورتی که تورم بعد از گذشت یک مدت پس از عمل بهبود نیافت، در این صورت باید به پزشک مراجعه کرد.

چند درصد احتمال عدم تقارن لابیا ها بعد از عمل لابیا پلاستی وجود دارد؟

احتمال عدم تقارن لابیا ها پس از عمل لابیا پلاستی بسیار کم است، البته بستگی به پزشک معالج و انجام مراقبت های لازم پس از عمل دارد. با یک پزشک متخصص و مجرب و انجام مراقبت های پس از عمل این احتمال بسیار کم می شود.