سوزش ادرار بعد از لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی یکی از عمل های جراحی زیبایی شمار می‌رود که در کنار زیباتر نمودن واژن باعث فواید درمانی نیز می‌شود و در بعضی از موارد پزشکان برای درمان بیماری‌های مختلف در قسمت واژن استفاده از این عمل جراحی را توصیه می کنند. لابیاپلاستی در کناره داشتن فواید بسیار زیاد ممکن است، دارای عوارضی نیز باشد که برای کوتاه مدت روی افراد باقی می‌ماند و ممکن است و از را دچار مشکل یا درد کند. آیا می دانید که عوارض لابیاپلاستی چیست و چگونه باید بروز این عوارض را کاهش دهید؟
برای مثال سوزش ادرار یکی از عوارض جانبی عمل لابیاپلاستی است که بعد از انجام عمل احتمال وقوع آن وجود دارد و در برخی از موارد شدت آن بیشتر است در حالی که در برخی دیگر از موارد ممکن است شدت چندان زیادی نداشته باشد و فرد سوزش ادرار کمتری را احساس کند. در این مقاله قصد داریم به سوزش ادرار بعد از لابیاپلاستی بپردازیم به همین دلیل در این مقاله با ما همراه باشید. توجه داشته باشید که عمل لابیاپلاستی در اصفهان باید توسط یک دکتر حرفه ای انجام شود. 

آیا سوزش ادرار بعد از لابیاپلاستی طبیعی است؟

آیا سوزش ادرار بعد از لابیاپلاستی طبیعی است؟

بعد از انجام عمل لابیاپلاستی بسیاری از افرادی که با عوارض آن دست و پنجه نرم می کنند به دنبال پاسخ این موضوع هستند که آیا سوزش ادرار بعد از لابیاپلاستی طبیعی است؟
در پاسخ به این سوال باید گفت: بله؛ سوزش ادرار بعد از لابیاپلاستی، کاملاً طبیعی است. اما باید توجه داشت که سوزش ادرار نباید بیش از اندازه باشد و باید به صورت خفیف باشد تا بتوان گفت کاملاً طبیعی است.
سوزش ادرار ممکن است با استفاده از روش هایی کمتر شود و بعد از عمل لابیاپلاستی با در نظر گرفتن مواردی می‌توان این سوزش را تا حدود زیادی کاهش داد برای مثال:
بعد از عمل لابیاپلاستی به هیچ عنوان دخانیات مصرف نکنید؛ دخانیاتی مانند سیگار قلیان و غیره می توانند سوزش ادرار ناشی از عمل لابیاپلاستی را تا حدود زیادی افزایش دهند.
استفاده از قهوه چای و مواد کافئین دار را تا حدود زیادی محدود کنید زیرا مواد کافئین دار خود به خود باعث ایجاد سوزش ادرار می‌شوند و بعد از انجام عمل لابیاپلاستی نیز این موضوع را بدتر و بیشتر می کنند.

دلیل افزایش سوزش ادرار بعد از لابیاپلاستی

بعد از عمل لابیاپلاستی نباید از آجیل و خوردنی های شور استفاده کنید، زیرا سوزش ادرار به دلیل وجود نمک بیشتر در ادرار افزایش پیدا می کند.
خوردن فست فود و غذاهای چرب نیز می تواند به بدتر شدن سوزش ادرار کمک کند و آن را تشدید نماید و به همین دلیل باید از آن خودداری کرد.
استفاده از داروها و پماد هایی که پزشک برای شما تجویز می کند، می‌تواند تا حدود زیادی شدت سوزش ادرار بعد از عمل لابیاپلاستی را کاهش دهد.
ورزشکاران ورزش های سنگین به هیچ عنوان نباید بعد از انجام عمل لابیاپلاستی ورزش خود را از سر بگیرند، زیرا ممکن است دچار مشکلات شوند. به همین دلیل بهتر است از یک الی دو ماه برای استراحت به خود وقت دهند و سپس مجدداً ورزش خود را شروع کنند.
برقراری رابطه جنسی در حدود ۳۰ روز بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی کاملا ممنوع است؛ زیرا علاوه بر اینکه ممکن است باعث ایجاد درد در ناحیه واژن شود می‌تواند تا حدود زیادی احتمال سوزش ادرار را بالاتر ببرد.

رطوبت و سوزش ادرار بعد از لابیاپلاستی

رطوبت و سوزش ادرار بعد از لابیاپلاستی

همانطور که در بالا نیز به این مسئله اشاره شد سوزش ادرار تا حدودی می تواند بعد از عمل لابیاپلاستی طبیعی باشد و هیچ گونه نیازی به مراقبت نیست اما اگر متوجه سوزش بیش از اندازه ادرار بعد از لابیاپلاستی شدید بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کنید.
با بالاتر رفتن میزان رطوبت در ناحیه واژن احتمال بدتر شدن و سوزش بیشتر ادرار وجود دارد به همین دلیل بهتر است بعد از رفتن به دستشویی ناحیه تناسلی خود را با دستمال کاغذی به صورت کامل خشک کنید تا عفونت و رطوبت کاهش پیدا کند، همچنین می توانید از باد گرم سشوار به صورت غیر مستقیم استفاده کنید.
به صورت کلی بعد از انجام این عمل جراحی یک الی دو جلسه معاینه برای شما تعیین می شود که با مراجعه و رعایت مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی می توانید به روند بهبود خود تسلط کاملی داشته باشید به همین دلیل در این جلسات می توانید در صورت وجود سوزش ادرار بیش از اندازه آن را با پزشک معالج در میان گذاشته و آن را با تجویز پماد یا داروهای مناسب در این زمینه درمان کنید. برای داشتن جراحی بدون درد و با کمترین عوارض، می توانید به دکتر مقاره مراجعه کنید. برای دریافت نوبت و مشاوره های پیش از جراحی، از طریقه شماره تلفن های موجود در سایت، با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه