علت تغییر شکل و بزرگ شدن لابیاها چیست

لابیا به لبه های خارجی واژن که در اطراف دهانه واژن قرار دارند گفته می شود. لابیا وظیفه حفاظت از دستگاه تناسلی زنان را بر عهده دارد و به دو دسته لابیا مینور ( لب های کوچک درونی در اطراف دهانه واژن، کلیتوریس و پیشابراه) و لابیا ماژور (لب های بزرگ احاطه کننده لابیا مینور) تقسیم می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لابیا و خدمات لابیاپلاستی به بخش مقالات مربوط به لابیاپلاستی در سایت دکتر مقاره عابد مراجعه نمایید.

شکل طبیعی لابیا

لابیا در افراد مختلف از نظر ویژگی های ظاهری از جمله سایز، اندازه، شکل و ... متفاوت است اما در صورتی که در زمان دفع ادرار دچار مشکل خاصی از جمله انحراف ادرار نمی شوید، در زمان پوشیدن لباس های تنگ در ناحیه واژن احساس درد و ناراحتی ندارید، در زمان انجام فعالیت های خاص بدنی و یا رابطه جنسی دچار درد در قسمت لابیا ها نمی شوید و تورم، التهاب، سوزش و یا ترشحات نامطبوع از واژن ندارید، لابیا شما دارای فرم طبیعی است و نیازی به انجام اصلاح در این ناحیه ندارید. اما در صورت بروز هر یک از نشانه های ذکر شده باید حتما به پزشک زنان مراجعه نمایید تا معاینات تخصصی برای شما انجام شود. رنگ ناحیه لابیا می تواند از سفید تا قهوه ای تیره باشد اما در صورتی که در این قسمت از بدن خود متوجه تغییر رنگ محسوس شدید حتما با پزشک زنان مشورت کنید. دکتر لیلا مقاره عابد از پزشکان حاذق و مجرب در زمینه درمان بیماری های زنان هستند که می توانید برای دریافت خدمات درمانی و زیبایی به کلینیک ایشان مراجعه کنید. تزریق چربی به واژن در اصفهان در کلینیک دکتر مقاره صورت می گیرد.

شکل طبیعی لابیا  

علت تغییر شکل لابیا

سایز و شکل لابیاها ممکن است با دلایل مختلفی تغییر کرده و در برقراری رابطه زناشویی مشکلاتی ایجاد کند این مشکلات می تواند شامل مقاربت دردناک، احساس سوزس در هنگام نزدیکی و... باشد که برای رفع این موارد باید به پزشک مراجعه کنید. در بعضی از خانم ها اندازه لابیا بطور ژنتیکی و وراثتی بزرگ است اما در برخی دیگر علل و عواملی از جمله موارد زیر باعث تغییر شکل و اندازه لابیا می شوند:

  • سن: هنگامی که فرد به سن بلوغ می رسد به علت تغییرات هورمونی لابیا بیشترین میزان رشد را نموده و شکلی زنانه به خود می گیرد و با افزایش سن پوست این ناحیه همچون سایر قسمت های بدن جوانی و شادابی خود را از دست داده و دچار افتادگی می شود.
  • تغییرات هورمونی: در دوره های مختلف زندگی یک زن سطح هورمون ها تغییر می کند و بدن فرد همسو با این تغییرات فرم های مختلفی به خود می گیردو در دوران بلوغ با افزایش سطح هورمون های زنانه لابیا رشد کرده و در دوران یائسگی لابیاهای مینور کوچک می شوند.
  • زایمان طبیعی: فرم طبیعی لابیا در زنانی که بیش از 3 بار زایمان واژینال داشته اند به دلیل وارد شدن فشار به لب های لابیا مینور در معرض تغییر و بزرگ شدن قرار دارد.
  • تعدد بارداری: در دوران بارداری فشار های وارد شد از طرف جنین به لابیاها می تواند در تغییر سایز و فرم آن موثر باشد.
  • کاهش و افزایش وزن: تغییرات ایجاد شده در وزن و چاقی و لاغری می تواند بر شکل ظاهری و لب های واژن تاثیر بگذارد.
  • کم شدن میزان چربی بدن: با کاهش میزان چربی در بدن، پوست دچار افتادگی شده و لذا لب های واژن در معرض افتادگی و چروک شدن قرار داند و لذا شکل ظاهری آن تغییر می کند.
  • مصرف بعضی از داروها: گاهی با مصرف برخی از داروها سطح هورمون های غدد فوق کلیوی و تخمدان ها تعادل خود را از دست داده و باعث بالا رفتن هورمون های مردانه در بدن زنان می شود که از عوارض آن می توان به بزرگ شده لابیا اشاره نمود.

دکتر لیلا مقاره عابد  بهترین دکتر لابیاپلاستی در اصفهان است که خدمات مربوطه را با کیفیت بالا و هزینه های مناسب در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

نوشتن دیدگاه