لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی

بانوانی که لابیا مینورهای بزرگی دارند به وسیله عمل لابیاپلاستی برای از بین بردن این لابیاها اقدام می کنند، این عمل به دو صورت زیر انجام می شود:
جراحی: انتقال بیمار به اتاق عمل که با استفاده از داروی بی حسی به وسیله چاقو جراحی انجام می شود.
لیزر: که با بی حسی موضعی به وسیله لیزرهای زیبایی مونالیزا بر روی لابیاها برش ایجاد می کند.
هر کدام از این روش ها مزایا و معایبی دارند که در این مطلب شما را با نحوه انجام هر دو آشنا کرده تا روش مناسب تری را انتخاب نمایید. برای انجام عمل لابیا پلاستی اصفهان می توانید به مطب بهترین دکتر لابیاپلاستی در اصفهان، دکتر لیلا مقاره عابد مراجعه نمایید. برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا در اصفهان می توانید به سایت دکتر لیلا مقاره عابد مراجعه کنید. 

انجام لابیاپلاستی با لیزر

نواحی مورد نظر را بی حس کرده و آن قسمت را علامت گذاری می کنند تا لیزر فقط به آن ناحیه بتابد و به بافت های اطراف آسیبی وارد نکند، لیزر سبب افزایش جریان خون و ساخت کلاژن می شود و همین عمل به جوانسازی واژن کمک بسیاری خواهد کرد. در لابیاپلاستی با لیزر پزشک متخصص با توجه به شرایط بیمار و بسته به تشخیص می تواند درجه لیزر را تنظیم کند همچنین مدت زمان آن را تغییر دهد اما در کل لابیاپلاستی با لیزر حدود 30 تا 45 دقیقه به طول می انجامد. برای دریافت مشاوره در مورد روش های مختلف انجام لابیاپلاستی به دکتر لیلا مقاره عابد مراجعه نمایید.

مزایای لابیاپلاستی با لیزر:

  • عدم آسیب به بافت واژن: لیزر در مقایسه با جراحی سنتی لطیف تر عمل می کند و می تواند لابیاهای بسیار بزرگ را نیز از بین ببرد، در این روش به بافت های مجاور آسیبی وارد نمی شود و جای زخم افزایش نمی یابد.
  • خونریزی کم: به وسیله لیزر خونریزی بسیار کم و جزئی می باشد و در برخی موارد بدون خونریزی صورت می گیرد زیرا رگ های خونی بدون نیاز به گیره جراحی بسته می شوند.
  • التهاب کمتر: همانطور که گفته شد در این روش کمترین آسیب به بافت وارد می شود و به دلیل استفاده نکردن از گیره یا کلمپ بافت سالم تر باقی می ماند و سریع بهبود می یابد. برش هایی که لیزر ایجاد می کند دارای التهاب کمتری هستند و این امر به دلیل کاهش جای زخم است که سبب کاهش احتمال عفونت پس از عمل  و به طور کلی کاهش عوارض عمل لابیاپلاستی می شود.

مزایای لابیاپلاستی با لیزر:

انجام لابیاپلاستی با جراحی

همانطور که از نام جراحی مشخص است در این روش بیمار باید وارد اتاق عمل شده و به وسیله تیغ جراحی در لابیاها برش ایجاد شود، از این رو به مدت زمان بیشتری نیاز است. جراحی روشی قدیمی است که در آن از چاقوهای جراحی استفاده می شود و کار با ظرافت کمتری صورت می گیرد، در لابیاپلاستی با جراحی بافت های اضافی را با قیچی جراحی برداشته و سپس بافت را بخیه می زنند که همین امر سبب خرد شدن بافت ظریف و حساس لابیا می شود و روند بهبود را طولانی می کند. در این روش فرد خونریزی دارد و به دلیل بخیه خوردن بخش های برش داده شده التهاب بیشتری خواهد داشت، همچنین با توجه به وسعت جای زخم امکان احتمال به عفونت بیشتر است.
با توجه به نحوه عمل هر دو می توان نتیجه گرفت لیزر برای بافت ظریف و حساس واژن مناسب است و روشی ارجح برای بیماران لابیاپلاستی خواهد بود. از بارز ترین تفاوت این دو روش می توان به دوره نقاهت پس از عمل اشاره کرد که در عمل با لیزر فرد پس از چند ساعت می تواند به فعالیت های روزمره خود رسیدگی کند. دکتر مقاره عابد خدمات لابیاپلاستی را با بهترین کیفیت به زیباجویان عزیز ارائه می دهد. درباره عمل لابیاپلاستی برای دختر باکره در این مقاله بخوانید.

 

نوشتن دیدگاه