خارش بعد از عمل لابیا

عمل لابیاپلاستی و واژن یکی از شایع ترین جراحی های مربوط به بانوان است، که علاوه بر جنبه های درمانی، نه تنها می تواند جنبه زیبایی را تحت تاثیر قرار دهد بلکه در قرینه شدن لابیا نیز مفید و موثر واقع می شود. خارش بعد از عمل لابیا از مهمترین عوارض این جراحی است، که در همه افراد بروز می یابد.
خارش بعد از عمل لابیاپلاستی امری طبیعی و عادی پس از این جراحی است. چنانچه خارش با تورم و درد بعد از عمل لابیاپلاستی همراه باشد از حالت طبیعی خود خارج می شود و نیازمند مراجعه به پزشک متخصص است. نکته قابل توجه این است که خارش در افراد مختلف به صورت یکسان اتفاق نمی افتد و در برخی مواقع که طولانی شود می تواند امری نگران کننده باشد. برای کاهش عوارض عمل لابیاپلاستی بهتر است برای انجام این عمل به بهترین دکتر لابیاپلاستی در اصفهان مراجعه نمایید. دکتر لیلا مقاره عابد از بهترین پزشکان در این زمینه می باشند که خدمات فوق را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب ارائه می دهند.

خارش بعد از عمل لابیاپلاستی

در دو صورت امکان بروز خارش بعد از عمل لابیاپلاستی وجود دارد، که عبارت است از:

  • زمان عفونت لابیا: خارش بعد از عمل لابیاپلاستی گاهی ممکن است سبب بروز عفونت شود که در این حالت واژن با بوی نامطبوع، درد، تورم، ترشح غیر طبیعی و... همراه است. چنانچه خارش با این علائم دیده نشود، در همان روزهای ابتدایی بهبود می یابد و در صورتی که این علائم نمایان شد لازم است بیمار به پزشک متخصص مراجعه نماید.
  • هنگام جوش خوردن بخیه: خارش بعد از عمل لابیاپلاستی گاهی نیز ممکن است به دلیل جوش خوردن بخیه ها و بهبود آن باشد. توصیه می شود در این زمان افراد از کرم های ترمیم کننده استفاده کنند. میزان خارشی که پس از جراحی واژن بروز می یابد، به قدرت ترمیم پوست نیز بستگی دارد و این امر در افراد مختلف، متفاوت می باشد.

خارش بعد از عمل لابیا

حقیقت آن است که خارش بعد از عمل لابیاپلاستی، یکی از آزاردهنده ترین مواردی است که در افراد بروز می کند و باید از خاراندن آن به صورت جدی خودداری شود، چرا که ممکن است عواقب بدی به دنبال داشته باشد که از جمله آن باز شدن بخیه ها می باشد. به طور کلی خارش بعد از عمل لابیاپلاستی با اینکه امری طبیعی و عادی است، اما اگر با نشانه هایی همچون سوزش، خونریزی، درد، ترشحات، بوی بد و تورم همراه باشد باید برای معاینات بیشتر به پزشک متخصص مراجعه شود.

درمان خارش بعد از لابیاپلاستی

اگر پس از جراحی لابیا ها احساس خارش داشتید راهکار های بسیاری هستند که خارش را درمان می کنند. البته این خارش در یک الی دو هفته اول پس از عمل شایع است و نیاز به درمان ندارد. وقتی خارش تداوم می یابد، ضروری است به پزشک مراجعه کند تا درمان شود، چرا که خارش بیش از اندازه نشان دهنده عفونت قارچی و باکتریایی است. برای درمان خارش بعد از لابیا پلاستی باید واژن خود را به آرامی شست و شو دهید و بهداشت را رعایت کنید. شما می توانید با خودداری از پوشیدن لباس تنگ، استفاده از کمپرس یخ، استفاده از پماد، اجتناب از فعالیت ورزشی و عرق کردن تا یک مدت خارش خود را درمان کنید. البته اولین و بهترین راه مراجعه به پزشک معالج است تا در صورت عفونت به شما پماد و داروهای مخصوص بدهد. در اکثر مواقع پزشک متخصص بعد از عمل لابیا پلاستی برای شما آنتی بیوتیک تجویز می کند تا از خارش های ادامه دار و عفونت جلوگیری شود. با رعایت موارد ذکر شده توسط پزشک و استفاده از دارو از خارش بعد از عمل لابیا پلاستی جلوگیری کنید.

درمان خارش بعد از لابیاپلاستی

نحوه درمان خارش بعد از عمل لابیاپلاستی

همانطور که می دانید خارش بعد از عمل لابیاپلاستی در دو صورت فوق الذکر بروز می یابد و چنانچه این خارش در اثر عفونت باشد، باید بی درنگ به پزشک مراجعه کرد و در صورتی که این امر به خاطر جوش خوردن بخیه ها باشد، توصیه میشود برای تسکین آن از پماد ترمیم کننده استفاده کرد. نکته قابل توجه این است که پس از مالیدن کرم های ترمیم کننده، فرد ممکن است احساس سوزش هایی در ناحیه واژن خود داشته باشد که به مرور زمان بهبود می یابد.
یکی از روش های موثر برای درمان خارش بعد از عمل لابیاپلاستی اصفهان، مراقبت های ویژه آن، از جمله استریل کردن محل بخیه ها می باشد. مصرف آنتی بیوتیک ها نیز ممکن است سبب بهبود بخیه ها و جلوگیری از بروز خارش شود، البته این اقدام نیازمند به اندکی صبر و تحمل می باشد. پماد توصیه شده در این شرایط، پماد زینک اکساید است و شستشوی اصولی این نواحی نیز به کم کردن خارش کمک می کند.
به طور کلی خارش بعد از عمل لابیاپلاستی در روزها و هفته نخست امری طبیعی است و در صورتی که ادامه دار شد، باید به پزشک مراجعه شود. افزایش و استمرار خارش بعد از جراحی می تواند در برخی اوقات نشان دهنده بروز عفونت باکتریایی و واکنش و حساسیت به داروی خاصی باشد که این عارضه نیز به مرور زمان کاهش می یابد.

خارش بعد از عمل لابیا
 تمامی عوارض پس از عمل لابیاپلاستی راه های پیشگیری خاصی دارند؛ از این رو می توان با اقداماتی همچون کمپرس سرد، استراحت کافی، اجتناب و خودداری از فعالیت های جنسی، کنترل درد، تمیز و خشک نگه داشتن مکان جراحی و... خارش بعد از عمل لابیاپلاستی را کاهش داد.
در نهایت با توجه به اینکه رعایت این موارد می تواند نقش موثری در خارش بعد از عمل لابیاپلاستی ایفا نماید، لازم است تمامی مراقبت های قبل و پس از این جراحی به خوبی رعایت شود. پزشکی که فرد در این خصوص به وی مراجعه می کند باید دارای مهارت و تخصص زیاد باشد. توصیه می شود برای بهبود خارش فرد بیمار، روزانه 5 بار پس از این جراحی از گاز استریل خشک و پانسمان در محل استفاده شود.

برای دریافت مشاوره و تعیین نوبت لابیا پلاستی با کلینیک دکتر مقاره عابد تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول خارش بعد از عمل لابیا

درمان خارش پس از عمل لابیا پلاستی چقدر زمان می برد؟

در حالت عادی خارش پس از عمل لابیا پلاستی در هفته پس از عمل جراحی برطرف می شود و فقط دو سه روز اول پس از جراحی است که به اوج خود می رسد، اما اگر از این زمان بیشتر شد باید به پزشک مراجعه کرد.

علت خارش پس از عمل لابیا پلاستی چیست؟

علت اصلی خارش پس از عمل لابیا پلاستی به جوش خوردن بخیه ها و حتی عفونت های قارچی و باکتریایی است. در صورت عفونت پزشک معالج به فرد داروها و پماد های مخصوصی تجویز می کند.

راهکارهایی برای پیشگیری از خارش پس از عمل لابیا پلاستی چیست؟

مراقبت از زخم، استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک چون آنتی بیوتیک، انتخاب جراح متخصص و مجرب، عدم شستشو واژن با دست، نرفتن به استخر و وان تا یک مدت پس از عمل از راهکار های پیشگیری از خارش است.