حکم شرعی عمل لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی یکی از عمل‌های زیبایی است که این روزها در میان بانوان شایع شده است. طی این عمل عورت بانوان زیباتر می‌شود. از این رو دانستن حکم شرعی عمل لابیاپلاستی واجب است. در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات دکتر لیلا مقاره عابد قصد داریم نظر بسیاری از مراجع تقلید را درباره این عمل بدانیم. با همراه بمانید.

نظر مراجع تقلید درباره عمل جراحی زیبایی زنان

انتخاب مرجع تقلید یکی از واجبات دین ما می‌باشد که باید درباره چنین مواردی نظر ایشان را نیز جویا شویم. صرف نظر از عمل لابیاپلاستی که یک عمل زیبایی است، برخی از مراجع تقلید با عمل جراحی زیبایی مخالف هستند. در ادامه نظرات برخی از این بزرگان را با یکدیگر برسی می‌کنیم.

نظر مراجع تقلید درباره عمل جراحی زیبایی زنان

نظر آیت الله العظمی خامنه‌‌ای درباره عمل جراحی زیبایی زنان

 

در اصل عمل زیبایی زنان مشکلی وجود ندارد اما در صورتی که پزشک مرد باشد، عمل جراحی زیبایی دیگر درمان بیماری نخواهد بود. به طور کلی عمل جراحی که نیاز به لمس قسمتی از بدن دارد، در صورتی که درمان بیماری نباشد، نباید نزد پزشک مرد انجام بگیرد.

در این میان استثناهایی نیز دیده می‌شود. برای مثال در صورتی که عمل جراحی زیبایی به دلیل سوختگی یا امثالهم باشد، انجام عمل توسط پزشک مرد، نگاه و لمس توسط وی بدون مانع است.

عمل لابیاپلاستی عمل زیبایی واژن زنان است. از این رو لازم است هنگام پرسیدن درباره عمل‌های زیبایی، درباره این عمل نیز به صورت جداگانه سوال کنیم. آیت الله خامنه‌‌ای در این باره معتقدند نگاه کردن غیر از شوهر، حتی پزشک به عورت بانوان حرام است. مگر اینکه این کار برای درمان بیماری‌هایی همچون سوختگی باشد. در این حالت پزشک مجبور به نگاه و لمس است.

نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی درباره عمل جراحی زیبایی زنان

 

جالب است بدانید ایشان نیز فی النفسه مشکلی در این کار ندیده اند. بلکه ایشان نیز معتقدند در صورتی که حرامی اتفاق نیفتد، می‌توان این کار را بدون مشکل انجام داد. اما در صورتی که فعل حرامی اتفاق بیفتد (لمس، نگاه و…) انجام این عمل نیز ضرورتی نداشته باشد، نمی‌توان عمل لابیاپلاستی را انجام داد.

ایشان درباره برخی عمل‌های جراحی که نیاز است تا مدتی آب به آن قسمت نرسد نیز مشکلی ندیده اند. به شکلی که برای وضو و غسل می‌توان این دو عمل شرعی را به صورت جبیره‌‌ای انجام داد.

نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی درباره عمل جراحی زیبایی زنان

نظر آیت الله العظمی سیستانی درباره عمل جراحی زیبایی زنان

ایشان معتقدند انجام این عمل بدون لمس و نظر جایز و بدون مشکل است.

نظر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی درباره عمل جراحی زیبایی زنان

ایشان معتقدند در صورتی که غرض عقلانی وجود داشته باشد، انجام عمل لابیاپلاستی یا دیگر عمل‌های زیبایی بدون مشکل است.

نظر آیت الله العظمی فاضل لنکرانی درباره عمل جراحی زیبایی زنان

آیت الله لنکرانی معتقدند در صورتی که فعل حرامی اتفاق نیفتد، انجام این عمل ایرادی ندارد. البته ایشان اشاره می‌کنند که انجام عمل توسط پزشک مرد، حرام است و باید از آن پرهیز کرد.

نظر آیت الله العظمی بهجت درباره عمل جراحی زیبایی زنان

ایشان بنا بر احتیاط واجب عمل جراحی زیبایی که صرف زیبایی باشد را جایز نمی‌دانند.

نظر آیت الله العظمی نوری همدانی درباره عمل جراحی زیبایی زنان

آیت الله نوری همدانی معتقدند اگر در جراحی زیبایی مدنظر شما فرض عقلانی وجود داشته باشد، در صورت اسراف نبودن مشکلی وجود نخواهد داشت.

به طور کلی انجام عمل زیبایی برای بانوان مشکلی ندارد. اما این تنها یک روی ماجراست! برای انجام بسیاری از این عمل‌های جراحی ممکن است حرامی صورت بگیرد! بنابراین توصیه ما این است که پیش از انجام عمل جراحی، حکم شرعی این کار را از مرجع تقلید خود جویا شوید.

نوشتن دیدگاه