قبل و بعد عمل لابیاپلاستی

زیبایی ظاهری در همه ادوار باعث ایجاد اعتماد به نفس در هر فرد می شود. بیشتر افراد به دنبال کسب زیبایی ظاهری و اندام های خود هستند. به طور مثال برای داشتن فرم مناسب اندام ورزش کردن یا انجام عمل های پیکر تراشی پیشنهاد می شود. یکی دیگر از مواردی که برای بانوان مهم است زیبایی اندام جنسی است. اندام جنسی بانوان از بخش های مختلفی تشکیل شده که یکی از آن ها لابیا نام دارد. لابیا در واقع اندام گوشتی است که از اعضای داخلی دستگاه تناسلی محافظت می کند. امروزه عمل لابیاپلاستی برای برطرف کردن مشکلات لابیاها انجام می شود که در ادامه مطلب به تمام نکات قبل، بعد و مراقبت های لازم این عمل زیبایی می پردازیم. 

یکی از نکات لازم در راستای تجربه عمل لابیاپلاستی داشتن اطلاعات کافی در این زمینه و انتخاب دکتر متبحر است. تا کمک کند تجربه این عمل را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذارید. برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا در اصفهان می توانید به سایت دکتر لیلا مقاره عابد مراجعه کنید. 

ظاهر قبل و بعد لابیاپلاستی

وجود لابیا باعث می شود که عفونت و جسم سخت خارجی به دستگاه تناسلی آسیبی وارد نکند، اما گاهی ظاهر لابیا به علت رابطه جنسی و زایمان نامتقارن، بد شکل و بزرگ می شود که در هنگام رابطه جنسی آزاردهنده است. در برخی موارد نیز با پوشیدن لباس های تنگ ورزشی قابل رویت بوده و اعتماد به نفس افراد را به خطر می اندازد.
در عمل لابیا پلاستی برای برطرف کردن مشکل لابیاهای دستگاه تناسلی اقدام به کوچ کردن و قرینه سازی آن ها می کنند. عمل لابیا پلاستی از جمله جراحی های سرپایی محسوب می شود که با تزریق بی حسی و با استفاده از لیزر صورت می پذیرد. پزشک جراح بافت اضافی رو بریده و با استفاده از نخ بخیه جذبی لابیا را چسبانده یا ترمیم می کند.

ظاهر قبل و بعد لابیاپلاستی

مراقبت ها قبل و بعد عمل لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی مانند جراحی های دیگر نیازمند مراقبت هایی است که شاهد نتیجه مطلوب خود طی گذشت زمان می شود، اما این مراقبت ها چیست و رعایت چه نکاتی به بهبود وضع لابیاها کمک می کند؟ افراد دارای پوست حساس لازم است حداقل به مدت یک ماه قبل از عمل لابیاپلاستی از استعمال هرگونه کرم، پماد یا لوسیون ناحیه تناسلی خودداری کنند. انجام عمل لابیا برای افراد باردار خطر آفرین است. به همین خاطر پیشنهاد می دهیم که با انجام آزمایش بتا از باردار نبودن خود اطمینان حاصل نمایید.
آزمایش های لازم برای هر فرد قبل از عمل متفاوت است. به طور کلی از هر فرد آزمایش cbc (شمارش کامل سلول های خونی) برای سلامت عمومی، بررسی اختلالات خونی و انعقادی تالاسمی یا مینور انجام می شود. برای افرادی که دچار عفونت مکرر هستند نیز قبل از عمل تست پاپ اسمیر گرفته خواهد شد. بهتر است سه روز قبل از جراحی از داشتن رابطه جنسی اجتناب کنیئ. همچنین از استخر رفتن و نشستن در وان حمام خودداری نمایید. مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی به مدت یک هفته قبل از جراحی ممنوع است. پیش از انجام عمل پزشک خود را نسبت به مصرف داروها و مکمل هایتان مطلع کنید.

مراقبت های پس از جراحی

پس از جراحی ممکن است دچار درد شوید. برای رفع این مشکل می توانید از پزشک خود بخواهید که برایتان مسکن کاهش درد تجویز کند. ممکن است ناحیه لابیا تا چند روز ملتهب باشد که این امری طبیعی است و نباید باعث نگرانی شما شود. از نکات قابل توجه پس از جراحی نداشتن رابطه جنسی بین چهار تا شش هفته است. همچنین در صورت بروز قاعدگی از مصرف تامپون بپرهیزید.

مراقبت ها قبل و بعد عمل لابیاپلاستی

از ماندن طولانی مدت زیر دوش آب خودداری کنید و حدالامکان سرپایی و زود حمام نمایید. از پوشیدن لباس زیر مرطوب خودداری کنید و پس از اجابت مزاج خود را به خوبی خشک نمایید؛ چرا که ناحیه مرطوب امکان بروز عفونت را مهیا می کند.
بهتر است تا مدتی از انجام فعالیت های سنگین ورزشی و بلند کردن اجسام بپرهیزید، چرا که باعث بروز خونریزی در بافت واژن و آسیب رسیدن به آن می شود. در رژیم غذاییتان از ملین ها و مواد غذایی فیبردار استفاده کنید که جلوی بروز یبوست گرفته شود. یبوست به خودی خود باعث فشار به ناحیه واژن و دستگاه تناسلی خواهد شد. با رعایت همه این نکات بعد از مدتی به زندگی معمولی خود بر می گردید و به نتیجه مطلوب پس از جراحی می رسید.

کلام آخر

عمل لابیاپلاستی از جمله عمل های سرپایی است که مانند هر عمل دیگری نیازمند رعایت مراقبت های قبل و بعد از جراحی است. امروزه عمل لابیاپلاستی به یکی از عمل های پرطرفدار نزد بانوان تبدیل شده است. عملی که با رعایت تمام نکات قبل و بعد از آن و همچنین انتخاب پزشک حاذقی چون دکتر لیلا مقاره عابد می توانید بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

 

نوشتن دیدگاه