پرسش و پاسخ لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی یکی از عمل هایی است که به منظور زیباسازی ناحیه واژن مورد استفاده قرار می گیرد و افرادی که این عمل را انجام می دهند در دو دسته بندی کلی قرار گرفته اند: ۱. افرادی که شکل ظاهری واژن خود را دوست ندارند. ۲. افرادی که دارای عارضه‌های مادرزادی هستند. برای انجام عمل لابیاپلاستی برخی از سوالات برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که در این مقاله قصد داریم به سوالات پرتکرار توسط افراد مختلف پردازیم و به سوالات پاسخ دهیم. یکی از نکات لازم در راستای تجربه عمل لابیاپلاستی داشتن اطلاعات کافی در این زمینه و انتخاب دکتر متبحر است. تا تجربه این عمل را به بهترین شکل ممکن پشت سر بگذارید. برای داشتن عمل لابیاپلاستی در اصفهان با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

پرسش و پاسخ درباره جراحی لابیاپلاستی

۱. لابیاپلاستی با استفاده از لیزر بهتر است یا با استفاده از تیغ جراحی؟
اگر برای انجام عمل لابیاپلاستی از لیزر استفاده کنید استفاده از این روش دارای عوارض کمتری است و همچنین میزان خونریزی و دوره نقاهت تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند. استفاده از تیغ جراحی باعث می شود لابیاها برای مدت طولانی تر درد و خونریزی داشته باشند و عوارض بیشتری برای افراد دارد.
۲. عمل لابیاپلاستی باید در چه سنی انجام شود؟
سن فرد می تواند در انجام عمل لابیاپلاستی موثر باشد و به موفقیت بیشتر عمل کمک کند. افرادی که می‌خواهند عمل لابیاپلاستی انجام دهند باید بین ۱۸ تا ۵۵ سال سن داشته باشند.

پرسش و پاسخ درباره جراحی لابیاپلاستی
۳. عمل لابیاپلاستی برای چه کسانی ممنوع است؟
زنان باردار و یا زنانی که در دوره عادت ماهانه خود هستند، نباید عمل لابیاپلاستی را انجام دهند. انجام عمل لابیاپلاستی به زنانی که دارای عارضه هایی مانند زگیل تناسلی هستند و به هیچ عنوان توصیه نمی شود و باعث می شود زگیل تناسلی افزایش بیشتری پیدا کند. زنان زیر ۱۸ سال و بالای ۵۵ سال نباید عمل لابیاپلاستی انجام دهند.
۴. قبل از انجام عمل چه کارهایی باید انجام شود؟
زمانی که سه روز از دوره عادت ماهانه شما می گذرد باید برای معاینات به پزشک مراجعه کنید تا پزشک معاینات لابیا را انجام دهد. در اکثر موارد تنها برای انجام عمل معاینه انجام می‌شود اما در برخی از موارد ممکن است بنابر صلاحدید پزشک آزمایش پاپ اسمیر برای شما تجویز شود.
۵. مدت زمان انجام عمل لابیاپلاستی چقدر است؟
مدت زمان انجام عمل لابیاپلاستی به موارد مختلفی بستگی دارد که یکی از مهمترین آنها میزان افتادگی ناحیه واژن است، اما به صورت کلی باید گفت این عمل بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز دارد.

سوالات متداول لابیاپلاستی

۶‌. آیا امکان انجام همزمان عمل لابیاپلاستی با عمل های دیگر وجود دارد؟
بله در حین انجام عمل لابیاپلاستی می توان عمل های مختلف مانند عمل فیلر، عمل تنگی واژن و غیره را به صورت همزمان انجام داد.

پرسش و پاسخ درباره جراحی لابیاپلاستی

۷. بعد از انجام عمل لابیاپلاستی چه مدت زمان باید در درمانگاه و بیمارستان بمانم؟
عمل لابیاپلاستی را می‌توان یکی از عمل های سرپایی دانست، یعنی بعد از انجام این عمل به هیچ عنوان نیازی به ماندن در بیمارستان و درمانگاه و بستری شدن ندارید. بعد از ۶ ساعت از انجام عمل لابیاپلاستی اگر دچار مشکلی نشدید می توانید مرخص شوید.
۸. دوره نقاهت بعد از انجام عمل چقدر است؟
بعد از انجام عمل در حدود یک هفته بعد به صورت کامل نقاهت پیدا کرده اید اما به افراد توصیه می‌شود که تا یک ماه ورزش های سنگین و رابطه جنسی نداشته باشند زیرا ممکن است مشکلاتی برای عمل جراحی آنها به وجود بیاورد.
۹. آیا بعد از انجام عمل جراحی به معاینه نیاز است؟
بعد از انجام این عمل پزشک به شما توصیه می‌کند که در حدود یک الی دو هفته بعد از انجام عمل برای معاینه به پزشک مراجعه کنید. اگر در ناحیه واژن خود متوجه ترشحات زیاد و بوی نامطبوع شدید ممکن است تعداد دفعات معاینه بعد از عمل جراحی افزایش پیدا کند.

سوالات متداول لابیاپلاستی
۱۰‌. آیا عمل لابیاپلاستی عوارض خاصی دارد؟
انجام عمل لابیاپلاستی به هیچ عنوان عوارض خاصی ندارد.‌ بعد از انجام این عمل ممکن است طی چند روز احساس سوزش و خارش داشته باشید که کاملاً طبیعی است و بعد از گذشت چند روز به صورت کامل بهبود پیدا می کند. نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است این است که برای انجام عمل لابیاپلاستی باید به پزشک حاذق مراجعه کرد تا عوارض بعد از عمل گریبانگیر شما نشود.
۱۱. آیا بعد از عمل لابیاپلاستی بخیه ها باید کشیده شوند؟
جواب این سوال به نوع نخی که برای بخیه کردن لابیا ها مورد استفاده قرار گرفته است، بستگی دارد‌. در سال‌های اخیر اکثر پزشکان از بخیه های جذبی استفاده می‌کنند که بعد از مدت زمان حدودی ۳ تا ۴ روز به صورت کامل جذب پوست می شود و نیازی به کشیدن آنها وجود ندارد.
برای کسب اطلاعات بیش تر درباره این عمل زیبایی از سایر صفحات سایت دکتر لیلا مقاره عابد دیدن نمایید. دکتر لیلا مقاره عابد این عمل را در کلینیک خود به انجام می رساند. برای دریافت نوبت تماس بگیرید.

 

نوشتن دیدگاه