تزریق ژل به واژن بهتر است یا تزریق چربی؟


ممکن است دستگاه تناسلی هر خانمی بر اثر زایمان حالت ارتجاعی خود را از دست بدهد و دچار تغییر شود. این امر در بیشتر خانم ها موجب کاهش اعتماد به نفس و سرد شدن رابطه جنسی در آن ها می شود. تزریق ژل و چربی از جمله راه حل های این مشکل است که به جوانسازی واژن کمک می کند، اما همیشه این سوال مطرح است که تزریق ژل به واژن بهتر است یا تزریق چربی؟ در این متن قصد داریم به طور کامل به این سوال پاسخ دهیم. ما را تا پایان این متن همراهی کنید.

ماندگاری تزریق ژل به واژن

به طور کلی سه نوع ژل برای تزریق به واژن وجود دارد:
• ژل موقت
• ژل نیمه موقت
• ژل دائم
از ژل نیمه موقت برای تزریق به واژن جهت زیبایی لابیاها استفاده می شود. ماندگاری این ژل بین 2 تا 5 سال است.
علاوه بر نوع ژل، تکنیک تزریق نیز بر ماندگاری آن تاثیر می‌گذارد. در صورتی که تزریق ژل در ناحیه صحیح و به درستی تزریق شود، ماندگاری آن بیشتر خواهد بود. پس از مدت زمانی که تاثیر ژل از بین رفت بیماری می تواند دوباره ژل جدیدی تزریق کند.

ماندگاری تزریق ژل به واژن

ماندگاری تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن در حدود 3 تا 5 سال ماندگاری دارد. در حقیقت میزان ماندگاری تزریق ژل به واژن از تزریق چربی به واژن کمتر است. البته این ماندگاری تا زمانی وجود دارد که شخص به بیماری یا تغییر وزنی شدید یا مشکلاتی این چنینی که حجم چربی بدن را تغییر می دهد، دچار نشود.
به طور کلی مدت ماندگاری تزریق چربی به لابیا به موارد زیر بستگی دارد:
• حجم چربی تزریق
• وضعیت جسمی فرد
• سرعت جذب چربی بدن
پزشکان خبره و با تجربه با تزریق میران بیشتری چربی ماندگاری آن را افزایش می دهند. به طور معمول بخشی از چربی توسط بدن جذب می شود. از این رو اگر میزان چربی بیشتری به واژن تزریق شود، ماندگاری و حجم چربی باقی مانده نیز بیشتر خواهد بود.

مقایسه تزریق چربی و ژل به واژن

برای این که به این سوال پاسخ دهیم که تزریق ژل به واژن بهتر است یا تزریق چربی لازم است که این دو روش زیبایی و درمانی را با یکدیگر مقایسه کنیم. در ابتدا این نکته را به خاطر داشته باشید که نتیجه نهایی هر دو این روش ها یکسان است. هر یک از این روش مزیت های ویژه خود را نیز دارد. با این حال بیان تفاوت تزریق ژل و تزریق چربی به واژن بهترین راه برای مقایسه این دو روش است.

مقایسه تزریق چربی و ژل به واژن

به طور کلی 7 تفاوت بین تزریق ژل و چربی به واژن وجود دارد. این تفاوت ها به شرح زیر هستند:
1. تزریق ژل به واژن به صورت سطحی صورت می گیرد، ولی تزریق چربی کاملا عمقی است. تزریق عمقی چربی به واژن موجب افزایش مدت ماندگاری آن نسبت به تزریق ژل می شود.
2. برای تزریق چربی به واژن نسبت به روش دیگر پزشک باید مهارت بیشتری داشته باشد.
3. در صورتی که تمایل دارید واژنتان حجم بیشتری بگیرد، تزریق چربی را به شما پیشنهاد می دهیم، چرا که این روش هزینه کمتری نسبت به تزریق ژل دارد. پس در این روش از مقدار بیشتری می توان برای حجیم تر کردن استفاده کرد.
4. ژل مورد نیاز برای تزریق به واژن وارداتی بوده، ولی چربی از بدن خود فرد استخراج و سپس به واژن تزریق می شود.
5. تزریق ژل تنها موجب پر کنندگی واژن خواهد شد. این در حالی است که با تزریق چربی علاوه بر حجیم شدن لابیا، چین و چروک و افتادگی واژن نیز برطرف می شود. چربی استخراج شده حاوی مقادیر قابل توجهی فاکتور رشد و سلول های بنیادین است. این سلول ها خاصیت جوانسازی و کلاژن سازی دارند و از این طریق به زیباتر شدن واژن کمک می کنند. یکی از دلایل ماندگاری بالای تزریق چربی نیز وجود همین فاکتورهای رشد و سلول های بنیادین در چربی است.
6. در تزریق ژل احتمال جابه جایی آن زیر پوست وجود دارد، ولی تزریق چربی به دلیل جوش خوردن سریع آن با پوست کمتر جا به جا می شود.
7. تزریق تنها برای لابیا امکان پذیر است، ولی تزریق چربی برای سایر مکان ها از جمله بالای کلیتوریس (تپه ونوس) نیز صورت می گیرد.

کلام آخر

تزریق ژل به واژن و تزریق چربی از جمله روش های درمان و زیبا کردن واژن های افتاده است. در این روش سعی کردیم به طور کامل این دو روش را با یکدیگر مقایسه کنیم. شما می توانید برای پیدا کردن راه حل مناسب خود، با کلینیک دکتر مقاره در تماس باشید.

نوشتن دیدگاه