علت سوزش بعد از عمل لابیا

امروزه عمل لابیا به عنوان یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی واژن شناخته می شود. این عمل در کنار جراحی تنگ کردن واژن محبوبیت بسیار بالایی دارد و کسانی که تمایل به زیباتر کردن واژن و دستگاه تناسلی خود دارند اقدام به انجام عمل لابیاپلاستی می کنند. اگرچه که عمل لابیا به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می شود و یک عمل کاملا سبک و راحت است اما در هر صورت به دلیل اینکه قسمت ‌هایی از لابیا در این عمل برداشته می شوند، پس از آن امکان سوزش و درد خفیف در محل عمل وجود خواهد داشت. بنابراین قبل از انجام عمل نکات مراقبتی و بهداشتی را به صورت کامل آموزش ببینید تا بتوانید این سوزش و درد را به حداقل خود رسانده و دوران نقاهت خود را کوتاه کنید. شما عزیزان می توانید برای دریافت خدمات مرتبط با عمل لابیاپلاستی با بالاترین کیفیت، به کلینیک بهترین دکتر برای عمل لابیا در اصفهان، دکتر لیلا مقاره عابد مراجعه نمایید.

 علت سوزش بعد از عمل لابیا

علت سوزش بعد از عمل لابیا چیست

همانطور که قبلا هم گفتیم علت اصلی سوزش بعد از عمل لابیا مربوط به برداشته شدن قسمت اضافی لابیا می باشد. تا به امروز هیچ استانداردی در مورد اندازه لابیا مطرح نشده است. اما با توجه عرف عمومی و از لحاظ سلیقه بانوان و سلیقه جنسی آقایان به این نتیجه می ‌رسیم که اندازه لابیا در خانم ها باید به اندازه ای باشد که از لبه های بیرونی آن بیرون نزند. همچنین در بسیاری از مواقع وجود پوست اضافی در کلاهک کلیتوریس باعث مشکلاتی هنگام ارگاسم خانم ها می شود. این مسئله نیز باعث نارضایتی جنسی در آن ها خواهد شد. هنگامی که عمل لابیا انجام شود پوست اضافی روی کلاهک کلیتوریس برداشته می شود و مشکلات جنسی خانم ها به صورت کامل برطرف خواهد شد. در حقیقت نوع عمل لابیا میزان سوزش بعد از عمل و دوران نقاهت را مشخص خواهد کرد:

  • وجود بخیه ها در تکنیک trim: در واقع پزشک معالج شما با چند تکنیک خاص نسبت به معالجه شما و برداشتن لابیا اقدام می ‌کند. اولین تکنیک بدین صورت است که لبه های اضافی برش زده می ‌شوند و لبه های آن با بخیه دوخته می ‌شود. این جراحی حدودا ۶۰ دقیقه به طول خواهد انجامید و دوره نقاهت آن کمتر خواهد بود. به دلیل وجود بخیه ها در لبه های واژن، سوزش بعد از عمل یک امر کاملا طبیعی خواهد بود.
  • وجود دامنه وسیع تر برش ها در تکنیک wedge: یکی از تکنیک های دیگر که پزشک به منظور برداشتن لابیا از آن استفاده می‌ کند برش v شکل در لبه های واژن است. این برش سهم زیادی از قسمت های داخلی لابیا را بر میدارد و در نهایت ان را از قسمت v شکل بخیه می زند. این روش شکل زیباتری را رقم می زند و در عین حال ممکن است مدت زمان بیشتری احساس سوزش داشته باشید. دوره نقاهت این تکنیک حدودا بیش از سه روز و کمتر از یک هفته می باشد.

علت سوزش بعد از عمل لابیا چیست

راهکارهای رفع سوزش بعد عمل لابیا چیست

یکی از اصلی ترین راهکارها برای از بین بردن سوزش بعد از عمل لابیاپلاستی نشستن در لگن آب گرم است. البته استحمام روزانه نیز بسیار موثر خواهد بود. اگر می‌ خواهید سوزش شما خیلی زودتر برطرف شود حتما نسبت به استحمام روزانه توجه ویژه داشته باشید. علاوه بر آن شستشوی مداوم قسمت جراحی شده با استفاده از مواد شوینده ملایم نیز باعث بهبود هرچه سریعتر زخم و از بین رفتن سوزش شما می شود. دقت داشته باشید که حتما از لباس های پنبه ای و گشاد استفاده کنید. در صورتی که از لباس های چسبان و پلاستیکی استفاده کنید امکان عرق کردن و تحت فشار قرار گرفتن قسمت جراحی شده وجود خواهد داشت.
همین مسئله می ‌تواند باعث افزایش سوزش شما شود. شدت سوزش به مساحت عمل نیز بستگی دارد. در صورتی که قسمت بیشتری از لابیا در تماس با تیغ جراحی قرار بگیرد امکان افزایش سوزش نیز وجود خواهد داشت. در واقع مقدار بخیه‌ ها و همچنین قسمت بریده شده تا چند روز سوزش خواهند داشت و شما می بایست از دستورات پزشک خود به صورت کامل پیروی کنید تا هم سوزش را به حداقل برسانید و هم جلوی بروز عفونت را بگیرید. در صورتی که در مورد انواع مختلف روش ها و تکنیک های لابیاپلاستی در اصفهان سوال های بیشتری داشتید می توانید از طریق لینک ‌های ارتباطی با کارشناسان کلینیک دکتر لیلا مقاره عابد در تماس باشید تا به به صورت کامل شما را در مورد تکنیک و همچنین هزینه‌ های جراحی آگاه کنند. هزینه عمل زیبایی واژن در اصفهان بسیار مناسب است.

دیدگاه‌ها  
سلام من عمل لابیا پلاستی انجام داده بودم و بسیار سوزش داشتم و چون تعریف خانم دکتر را خیلی شنیده بودم با میل و اشتیاق به مطب ایشون مراجعه کردم و تحت نظر خانم دکتر بهتر شدم. واقعا ممنونم خیلی دوست داشتم زودتر خانم دکتر میشناختم و عملم ایشون انجام میدادند تا این مشکلات نداشته باشم.
به نقل از مریم:
سلام من عمل لابیا پلاستی انجام داده بودم و بسیار سوزش داشتم و چون تعریف خانم دکتر را خیلی شنیده بودم با میل و اشتیاق به مطب ایشون مراجعه کردم و تحت نظر خانم دکتر بهتر شدم. واقعا ممنونم خیلی دوست داشتم زودتر خانم دکتر میشناختم و عملم ایشون انجام میدادند تا این مشکلات نداشته باشم.
سلام و درود بر شما بله خانم دکتر مقاره عابد بسیار مجرب هستند و هر مشکلی داشتید ایشون با دلسوزی مداوا می کنند.
نوشتن دیدگاه