خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی یکی از اعمال جراحی زیبایی است که برای اصلاح شکل ظاهری لابیا در بانوان انجام می شود. این عمل در برای متقارن سازی و یا کوچک کردن لابیا انجام می شود و متقاضیان انجام این عمل روز به روز در حال افزایش هستند. این عمل جراحی همانند سایر اعمال جراحی می تواند عوارضی داشته باشد که یکی از این عوارض خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی است. در این مقاله از سایت دکتر لیلا مقاره عابد به بررسی موضوع خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی می پردازیم.

درصورتی که شما هم قصد دارید لابیا پلاستی انجام دهید، پیشنهاد می کنیم که عمل تنگ کردن واژن در اصفهان را با دکتر لیلا مقاره عابد تجربه کنید تا از بروز خونریزی و عفونت های احتمالی بعد از آن جلوگیری کنید. لطفا ما را تا انتها همراهی کنید.

 خونریزی بعد از لابیاپلاستی

علل خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی

پس از عمل لابیاپلاستی به دلایلی مختلفی ممکن است فرد دچار خونریزی از محل بخیه ها باشد که در برخی موارد می تواند نشان دهنده مشکل جدی بوده و باید سریعا به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه شود. در ادامه به بررسی و ارائه توضیحاتی درباره دلایل خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی می پردازیم:

  • ترشح خونابه از محل بخیه ها: در هنگام جوش خوردن بخیه ها خونریزی کم و یا ترشح خونابه به میزان کم می تواند نشان دهنده طی شدن روند جوش خوردن بخیه ها بدون هیچ مشکل خاصی باشد. پس ترشح کم خونابه از علائم نگران کننده نیست اما در صورتی که میزان خونریزی زیاد و مداوم باشد باید به پزشک مراجعه کرد زیرا خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی به میزان زیاد می تواند نشان دهنده باز شدن بخیه ها و یا جوش نخوردن محل زخم باشد.
  • خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی به دلیل نشستن به مدت زیاد: یکی از دلایلی که باعث خونریزی محل بخیه ها می شود وارد شده فشار به محل عمل در صورت نشستن های طولانی مدت است. بعد از عمل باید به میزان کافی و بطور آهسته راه رفت. راه رفتن اصولی پس از عمل می تواند به بهبود جای زخم کمک کند. در صورتی که شرایط شغلی فرد به گونه ایست که مجبور به نشستن های طولانی مدت است، توصیه می شود برای مدت یک هفته بعد از عمل مرخصی بگیرد البته گفتنی است که راه رفتن زیاد نیز باعث ایجاد تورم در محل زخم ها می شود.
  • انجام کارهای سنگین دلیل دیگری برای خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی: فعالیت های سنگین مثل جابجا کردن و یا بلند کردن وسایل سنگین می تواند ریسک خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی را به میزان زیادی افزایش دهد. حتی بعد از افتادن بخیه محل عمل توصیه می شود تا بهبودی کامل از انجام فعالیت هایی که باعث وارد شدن فشار به محل عمل می شود، اجتناب گردد.
    انجام حرکات ورزشی: برخی از فعالیت های ورزشی باعث وارد شدن فشار به محل زخم ها و ایجاد تورم می شود برخی از این فعالیت ها عبارتند از: دوچرخه سواری، دویدن، وزنه برداری و ...
  • وارد نمودن فشار به واژن بطور مستقیم: گاهی به دلایلی همچون شست و شوی و خشک کردن ناحیه تناسلی با فشار زیاد، پوشیدن لباس های تنگ، یبوست و یا دستکاری لبه های واژن باعث بروز خونریزی از محل عمل لابیا پلاستی می شود. برای پیشگیری از خونریزی با دلایل ذکر شده باید از دلایل بوجود آمدن آن جلوگیری کرد.
  • خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی به دلیل رابطه جنسی: یکی از عواملی که باعث بروز خونریزی پس از عمل لابیاپلاستی می شود عمل دخول و یا رابطه مقعدی است به همین دلیل تا پس از بهبود واژن از رابطه جنسی اجتناب کنید.
  • عدم انجام بخیه به روش صحیح: برای بخیه لابیا باید از تکنیک خاصی استفاده گردد که در صورت عدم رعایت روش صحیح احتمال خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی بالا خواهد رفت.
  • عدم استفاده به موقع از محصولات ترمیمی و مراقبتی برای جوش خوردن بخیه ها: برای بهبود جای زخم باید به طور منظم و از زمانی مشخص اقدام به مصرف کرم های ترمیمی در محل زخم ها نمود. عدم استفاده از این کرم ها و لوسیون ها می تواند روند بهبود را به تاخیر اندازدو در نهایت باعث خونریزی از محل بخیه ها شود.
  • استعمال دخانیات: مصرف سیگار و قلیان می تواند روند بهبود جای زخم عمل لابیاپلاستی را کند کرده و در ریسک خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی را افزایش دهد. توصیه می شود تا پس از بهبود کامل زخم ها از استعمال دخانیات اجتناب کنید.
  • عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی: گاهی به دلیل عدم رعایت بهداشت و یا سهل انگاری در مصرف آنتی بیوتیک ها بعد از عمل، فرد دچار عفونت لابیا می شود که این عامل نیز می تواند از دلایل بروز خونریزی باشد.

 علل خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی  

مراحل حل مشکل خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی

در صورتی که پس از عمل لابیاپلاستی با مشکل خونریزی مواجه شدید باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • سریعا از با قرار دادن نوار بهداشتی، کثیف شدن لباس و محل زخم ها را مدیریت کنید.
  • هر چه سریعتر و بدون فوت وقت حتی در صورتی که علت بروز خونریزی سهل انگاری خودتان بوده، به پزشک مراجعه کنید و وی را در جریان دلیلی بروز خونریزی قرار دهید.

شما عزیزان می توانید برای دریافت خدمات جراحی زیبایی واژن در اصفهان به مطب دکتر لیلا مقاره عابد مراجعه نمایید. لابیاپلاستی در اصفهان توسط دکتر مقاره عابد با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب انجام می شود. هزینه جراحی و عمل لابیاپلاستی را در این مقاله مشاهده کنید. 

 

نوشتن دیدگاه