مراقبتهای بعد از عمل تنگی واژن با نخ

عمل تنگی واژن با نخ یکی از عمل های زیبایی و درمانی است که برای انجام دادن آن به مراقبتهای مختلفی قبل و بعد از انجام عمل نیاز است. اگر بعد از انجام این عمل مراقبت های بعد از عمل تنگی واژن به درستی انجام شوند، عمل با موفقیت انجام می شود و کمترین عوارض ممکن را دارد، اما اگر مراقبت ها به درستی انجام نشوند، عوارضی مانند عفونت واژن از عوارض احتمالی عمل خواهد بود.

عمل تنگی واژن با نخ

عمل تنگی واژن با نخ که به آن عمل واژینوپلاستی نیز گفته می شود، یکی از عمل هایی است که طی آن واژن افراد تنگ می شود تا علاوه بر زیبایی واژن، دچار بیماری های مختلف نشوند. عوامل مختلف مانند چاقی، ژنتیک، زایمان طبیعی و ... می توانند تا حدود زیادی روی واژن تاثیر بگذراند و باعث گشادی واژن شوند و در نتیجه فردی که دچار گشادی واژن شده است ممکن است با عوارضی مانند بی اختیاری ادرار و عفونت های مکرر واژن دست و پنجه نرم کند.
برای انجام عمل تنگی واژن می توان از روش های مختلفی استفاده کرد که برخی از آنها تنها به چند روز زمان برای مراقبت نیاز دارند، اما برخی دیگر نیازمند چندین ماه مراقبت برای بهبودی هستند.

عمل تنگی واژن با نخ

بعد از عمل تنگی واژن در اکثر موارد نیاز به معاینه مجدد پزشک وجود ندارد، اما اگر متوجه شدید که محل زخم ترشحات زیادی دارد و ترشحات آن به رنگ زرد و یا قرمز هستند، بهتر است بعد از گذشت یک هفته از عمل تنگی واژن مجدداً به پزشک مراجعه کنید تا معاینات لازم صورت بگیرد.

مراقبت های لازم بعد از عمل تنگی واژن با نخ

بعد از عمل تنگی واژن باید مراقبت های زیر را انجام داد:
۱. توصیه می شود که بعد از انجام عمل تنگی واژن با نخ تا یک ماه به هیچ عنوان رابطه جنسی نداشته باشید. این موضوع در یک هفته اول جدی تر است، اما برای بهتر بودن عمل یک ماه زمان مناسب و معقولی است.
۲. بعد از انجام عمل جراحی باید مراقب باشید که به واژن ضربه ای وارد نشود.
۳. تا یک ماه بعد از انجام عمل تنگی واژن با نخ نباید به هیچ عنوان وسایل سنگین جابجا کتید و یا ورزش های سنگین و حرفه ای انجام دهید. ورزش هایی مانند دو و یا دوچرخه سواری، تکواندو و ... به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
۴. بعد از انجام عمل تا ۲۴ ساعت نباید دوش بگیرید.
۵. بعد از انجام عمل به مدت ۲۴ ساعت باید محل عمل را خشک نگه دارید. با توجه به این مورد حتما باید بعد از رفتن به دستشویی موضع را با استفاده از دستمال کاغذی خشک کنید و یا از سشوار استفاده کنید.
۶. برای بهبود هرچه سریع تر زخم ها استفاده از الکل، دخانیات، قلیان و ... ممنوع است. بهتر است یک ماه بعد از انجام عمل به هیچ عنوان از این موارد استفاده نشود.

مراقبت های لازم بعد از عمل تنگی واژن با نخ
۷. تغذیه تاثیر بسزایی روی بهبود سریع تر دارد. بعد از عمل از خوردن غذاهای تند و چرب خودداری کنید و خوردن سبزیجات و میوه جات را در اولویت خود قرار دهید.
۸. تا زمان بهبودی کامل که در حدود یک هفته زمان می خواهد، از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان خودداری کنید و حتی الامکان از دامن به جای شلوار استفاده کنید.
۹. بعد از انجام عمل تا شش هفته به هیچ عنوان داخل وان ننشینید و اگر به حمام می روید فقط دوش بگیرید.
۱۰. بعد از ادرار کردن خود را از جلو به عقب بشوید. انجام این کار باعث می‌شود باکتری هایی که داخل مقعد شما وجود دارند به واژن وارد نشوند و از ایجاد عفونت تا حدود زیادی جلوگیری می شود. اگر بعد از شستن خودتان از دستمال کاغذی استفاده می کنید، در ابتدا واژن را خشک کنید و سپس از دستمال برای خشک کردن مقعد استفاده کنید.
۱۱. روی محل زخم از پماد یا کرم استفاده نکنید. استفاده از پماد و کرم در محل زخم آن را تازه نگه می دارد و از خشک شدن و بهبود زخم جلوگیری می کند.
۱۲. سایر مراقبت ها بسته به شرایط سنی و جسمی در صورت نیاز توسط پزشک معالج به شما داده می شود. سعی کنید تمامی مراقبتها را به بهترین شکل انجام دهید تا بهبودی سریع تر حاصل شود.
برای دریافت مشاوره با پزشکان دکتر لیلا مقاره عابد تماس حاصل فرمائید.

نوشتن دیدگاه