دوره نقاهت بعد از عمل افتادگی رحم

همانطور که می دانید یکی از آزاردهنده ترین مشکلاتی که در برخی مواقع برای بانوان به وجود می آید، افتادگی رحم است که در اثر روابط جنسی مکرر یا زایمان های طبیعی متعدد رخ می دهد. این عارضه را می توان به واسطه جراحی برطرف نمود. حال باید دانست دوره نقاهت پس از عمل افتادگی رحم به چه صورت است و به چه عواملی بستگی دارد.
دوره نقاهت بعد از عمل افتادگی رحم به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارت است از:

  • قدرت ترمیم پوست به عنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین موارد بر روی بهبودی این جراحی و مدت زمان آن تاثیر دارد.
  • استفاده از کرم های ترمیم کننده از دیگر مواردی است که می توان در تسریع دوره نقاهت بعد از عمل افتادگی رحم مفید و موثر واقع شود. البته این امر باید به صورت دقیق و تحت نظر پزشک متخصص باشد.
  • روش انجام عمل های لابیاپلاستی و عمل افتادگی رحم متنوع است، به عبارتی چنانچه این جراحی با استفاده از لیزر صورت بگیرد، دوره نقاهت آن بسیار کوتاه تر می شود و فرد به سرعت حالت عادی خود را به دست می آورد.
  • بهبودی در دوره نقاهت بعد از عمل افتادگی رحم، تا حدی به بخیه و نوع آن بستگی دارد، به گونه ای که بخیه ها تا هر اندازه که اصولی و صحیح تر انجام شده باشند، سرعت بهبودی آن بالاتر می رود.

نکته: مراقبت های خود شخص می تواند از موثرترین و کارآمدترین عوامل در بهبود دوره نقاهت باشد، به گونه ای که توصیه های پزشک به صورت دقیق رعایت شود. استراحت نیز می تواند از عواملی باشد که در بهبودی فرد نقش مهمی ایفا می کند، بنابراین توصیه می شود افراد تا زمان مقرر، مراقبت های لازم را انجام دهند. در برخی موارد علاوه بر تاثیرات مثبت این جراحی، گاه عواقبی نیز برای آن در نظر گرفته شده که مهمترین آن آثار و عوارض داروی بیهوشی و عفونت ناشی از جراحی است که در پاره ای از اوقات می تواند خطرات جدی در پی داشته باشد.

برای اطلاع از اینکه جنین در چند هفتگی از رحم وارد شکم میشود می توانید از طریق مقالات سایت دکتر مقاره عابد اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید.

دوره نقاهت بعد از عمل افتادگی رحم

هزینه و روش انجام عمل افتادگی رحم

به طور کلی عمل افتادگی رحم به دو روش هیسترکتومی و جراحی صورت می گیرد که این دو روش دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند و در موارد خاص کاربردهایی دارند. لازم است بعد از انجام این جراحی، از پانسمان های ضد آب استفاده شود و تا مدتی از مرطوب شدن محل زخم جلوگیری شود.
فشار وارد شدن به فرد پس از این جراحی می تواند سبب باز شدن بخیه و درد زیاد شود، که باز شدن بخیه نیز منجر به شل شدن و افتادگی واژن می شود. انجام عمل افتادگی رحم باید به واسطه پزشکی که در این زمینه مهارت و تجربه فوق العاده ای دارد انجام شود، در غیر این صورت ممکن است با موفقیت همراه نباشد و نتیجه دلخواه را به همراه نداشته باشد.
به طور کلی چنانچه متخصص تشخیص دهد که برای درمان افتادگی رحم مزایای جراحی بر عوارض و آسیب های احتمالی آن غلبه دارد، انجام جراحی توصیه می‌شود. عمل افتادگی رحم و اندام‌های لگن جراحی نسبتاً رایجی است که در افراد به صورت متفاوت انجام می شود و عوارض متعددی برای افراد به دنبال دارد.

دوره نقاهت بعد از عمل افتادگی رحم

شرایط لازم برای عمل افتادگی رحم

  • شدت پرولاپس در تمامی وضعیت ها قابل پیشگیری نیست و افراد همواره در تلاش هستند تا این مساله را به حداقل برسانند. برخی از اقدامات که سبب کاهش ابتلا به پرولاپس می شود ورزش فیزیکی منظم، نگه داشتن وزن در متناسب ترین حالت خود، انجام تمرینات ورزشی مناسب و... است که باید به صورت مکرر انجام شود.
  • سن بیمار
  • سلامتی و خالی از نقص بودن بدن بیمار
  • رغبت شخص بیمار برای حفظ عملکرد واژن و رحم

هزینه عمل افتادگی رحم

هزینه این نوع جراحی از عوامل مهم و موثری است که برای افراد دارای اهمیت است. تعیین هزینه این جراحی تا حد زیادی بستگی به کلینیک و مرکز انجام آن دارد و همچنین در مواقعی تخصص پزشک نیز می تواند بر روی قیمت انجام آن تاثیرگذار باشد. بنابراین توصیه می شود افرادی که به دنبال انجام عمل افتادگی رحم هستند، ابتدا مرکز و پزشک قابل اعتمادی برای این کار انتخاب نمایند. کیفیت و آگاهی پزشک نسبت به این کار در اولویت نخست قرار دارد و به مراتب قیمت نیز دارای اهمیت می باشد. مراقبت های قبل و بعد از انجام این نوع جراحی نیز می تواند در کیفیت و نتیجه آن موثر واقع شود.

نوشتن دیدگاه