چگونه بفهمم عفونت رحم دارم

آندومتریت نام علمی عفونت رحم می باشد که یک بیماری التهابی است و در اثر عفونت به وجود می آید، عفونت رحم بیماری خطرناکی نیست اما به محض مشاهده علائم باید سریع تر درمان شود، که با توجه به تجویز پزشک درمان عفونت رحم انجام و در اغلب موارد با مصرف آنتی بیوتیک رفع می شود و اگر نسبت به آن بی توجه باشید می تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد و سبب ناباروری شود. عفونت هایی همچون ترکیب باکتری های طبیعی واژن، عفونت های مقاربتی و ... می توانند سبب عفونت رحم شوند، واژن به طور طبیعی باکتری دارد اما بهم خوردن ترکیب این باکتری ها موجب تغییراتی در سبک زندگی می شود و زمانی که دهانه رحم باز است مانند زایمان، جراحی و... باکتری ها می توانند وارد رحم شوند اما به طور کلی باکتری های عادی و غیرطبیعی هر دو می توانند موجب این بیماری شوند. برای اطلاع از اینکه جنین در چند هفتگی از رحم وارد شکم میشود می توانید از طریق مقالات سایت دکتر مقاره عابد اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید.

علائمی که نشان می دهد فرد عفونت رحم دارد

عفونت رحم همانند دیگر بیماری ها علائمی دارد که در صورت بروز هر یک از آن ها با مراجعه به پزشک متخصص می توانید از وجود آن با خبر شوید، این علائم شامل:

  • یبوست
  • احساس کرختی و بیماری
  • خون ریزی غیر طبیعی واژن
  • احساس ناراحتی ژس از مدفوع
  • تب
  • درد در ناحیه لگن
  • ترشحات غیر طبیعی واژن

برای اینکه بفهمیم آیا عفونت رحم داریم یا نه باید به علائم شایع آن توجه کنیم، وجود هر یک از این علائم :خراش دهانه رحم، خروج ترشحات سفید پنیری از واژن، سوزش ادرار و خشکی پوست نشانه هایی از عفونت رحم است، در واقع هر زنی حداقل یک بار به این بیماری دچار شده و یکی از شایع ترین بیماری در بین زنان است که با مراجعه به متخصص زنان می توان آن را از بین برد.
واژن به صورت طبیعی ترشحات سفید و بی بویی دارد که به مرطوب شدن مجرای تناسلی کمک می کند و بسته به شرایط رنگ و غلظت آن تغییر می کند که مقدار ترشحات آن در طول بارداری، تخمک گذاری، شیر دهی و روابط جنسی بیشتر می شود، زمانی که بی دلیل ترشح زیاد شود و همراه با بوی بدی باشد با استحمام مرتب و خشک کردن ناحیه تناسلی می توانید تا حدودی این مشکل را حل کنید اما اگر این ترشحات بوی بد و زننده ای داشته باشند نشانه از عفونت است که با گذشت زمان تغییر رنگ داده و سبب سوزش و خارش واژن می شود، در این حالت حتما باید به پزشک مراجعه کرد.

علائمی که نشان می دهد فرد عفونت رحم دارد

شایع ترین عامل عفونت رحم در زنان

یکی از شایع ترین عوامل عفونت رحم که بدون آزمایش می توان آن را تشخیص داد، خارش مزمن واژن و سوزش ادرار است، اگر این علائم را دارید برای مطمئن شدن از ابتلا به عفونت باید معاینه و آزمایش دهید، در هنگام معاینه دیواره واژن قرمز می باشد و ترشحات دلمه ای در آن دیده می شود، این عفونت می تواند از طریق رابطه جنسی منتقل شود و در صورت شیوع به یک عفونت توانایی بیشتری برای مبتلا شدن به عفونت های دیگر را دارید.
کاندیدیازیس: نوعی عفونت قارچی در ناحیه واژن است که به صورت طبیعی در واژن وجود دارد و سبب مشکل نمی شود اما پس از تغییراتی ممکن است سبب عفونت رحم شود. این عفونت نیز علائمی شبیه به عفونت رحم دارد، در واقع هر دو یک نوع بیماری را موجب می شوند.

نوشتن دیدگاه