از بین بردن ترک های پوستی با لیزر

معمولا ترک های که روی پوست ظاهر می شوند به صورت خطوط موازی هستند. این خطوط نسبت به پوست رنگ و بافت متفاوتی دارند و معمولا رنگ این ترک ها از صورتی روشن (یا بنفش) تا خاکستری روشن می باشد. امروزه برای از بین بردن ترک های پوستی با لیزر انجام می شود البته راه های مختلف دیگری نیز وجود دارد.
ترک های روی پوست مقداری حالت فرورفتگی یا برآمده دارند و شما به راحتی با لمس کردن دست می توانید آن را حس کنید. گاهی در این قسمت ها احساس خارش و درد خواهید کرد، معمولا این ترک ها پس از دوران بارداری به خاطر افزایش ناگهانی وزن به وجود می آیند. البته باید گفت این ترک ها ضرری ندارند و با گذشت زمان ناپدید می شوند ولی برخی دوست دارند برای از بین بردن ترک های پوستی با لیزر آن ها را از بین ببرند. ترک های ایجاد شده معمولا بیشتر روی شکم، بالای بازو ها، ران، سینه و باسن است. برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا در اصفهان می توانید به سایت دکتر لیلا مقاره عابد مراجعه کنید. 

علت ترک های پوستی و از بین بردن ترک های پوستی با لیزر

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که ترک های پوستی چگونه به وجود می آیند؟ در واقع می توان گفت به علت کشش پوست و افزایش(هورمون) کورتیزون که توسط غدد های آدرنال به صورت طبیعی تولید می شود پوست حالت ارتجاعی خودش را از دست می دهد. اما موارد دیگری چون استفاده از پماد ها، قرص های خاصی چون کورتیکوستروئید و انواع لوسیون ها کشش پوست را در افراد در صورت استفاده مداوم کاهش می دهند و سندرم مارفان، سندرم کوشینگ و همچنین اختلال در غدد آدرنال (افزایش تولید) موجب ترک روی پوست خواهد شد.
ولی می توانید برای از بین بردن ترک های پوستی با لیزر از شر آن ها خلاص شوید.

در برخی موارد ترک های پوستی بسیار شایع تر می باشند که می توان از جمله آن ها موارد زیر را ذکر کرد:

  • جنسیت زن
  • سابقه خانوادگی
  • نژاد قفقازی (دارای گوشت رنگ پریده و موی تیره)
  • افزایش یا کاهش وزن به صورت سریع
  • بارداری به خصوص چند قلو ها یا نوزادان بزرگ جثه
  • رشد سریع جسمی در نوجوانان
  • اضافه وزن
  • استفاده از داروهای کورنیسوئید

 از بین بردن ترک های پوستی با لیزر

درمان قطعی ترک های پوستی با لیزر

یکی از جدید ترین روش هایی که به طور قطعی باعث درمان خواهد شد از بین بردن ترک های پوستی با لیزر است و در واقع باعث کاهش اثرات ظاهری این ترک ها می شود. نوع لیزر های پالسی شدید و پالسی رنگی باعث می شود رشد کلاژن ها افزایش داده شود و ظاهر ترک های پوستی نیز بهبود بخشیده شوند.
تمامی مراحل از بین بردن ترک های پوستی با لیزر توسط یک جراح زیبایی، پلاستیک یا پوست صورت می گیرد. این درمان توسط جامعه جراحان پوست آمریکا پیشنهاد می شود البته شما باید از مهارت و اعتبار پزشک معالج اطلاع و اطمینان داشته باشید، برای از بین بردن ترک های پوستی با لیزر اگر بخواهید به طور کامل بهبود پیدا کنید ممکن است برای این که 20 تا 60 درصد این ترک ها رفع شود حداکثر 20 جلسه نیاز داشته باشید. البته این جلسه ها ممکن است هزینه زیادی در بر داشته باشد.

درمان ترک شکم بعد از زایمان با لیزر

پوست یکی از بزرگ‌ترین ارگان های بدن است و می توان گفت به‌ طور شگفت‌‌ آوری این قابلیت را دارا است که در زمان هایی که لازم است بزرگ یا ‌کوچک شود، به این دلیل که پوست قابلیت کشسانی دارد و دارای بافتی محکم است. اما فراموش نکنید اگر در مدت کوتاهی این بافت بیش از حد کشیده شود آسیب می بیند و همین کشش های سریع باعث می شود ترک های پوستی ایجاد شوند و این مورد ممکن است در هر سنی و در زنان و مردان به وجود بیاید برای همین جهت برای از بین بردن ترک های پوستی با لیزر اقدام صورت می گیرد.

از بین بردن ترک های پوستی با لیزر

همانطور که اشاره کردیم بیش از 90 درصد زنان باردار دچار ترک پوستی می شوند و این مشکل را تجربه می کنند، مردان و نوجوانان نیز از این مسئله مستثنی نیستند و افزایش و کاهش وزن ناگهانی، رشد بیش از اندازه ماهیچه ها و تغییرات چشمگیری که در بدن ایجاد می شوند از جمله مواردی هستند که باعث ایجاد ترک پوستی می شوند. تاثیرات منفی که در این افراد به وجود آمده باعث شده پزشکان در صدد درمان این گونه ترک ها اقدام کنند. از جمله این درمان ها می توان به از بین بردن ترک های پوستی با لیزر اشاره کرد و موارد بسیار دیگری که در درمان این ترک های پوستی موثر هستند.

لیزر یا نوردرمانی

همانطور که در بالا ذکر کردیم یکی از جدیدترین روش‌های درمانی لیزر تراپی است این درمان باعث کاهش ترک های پوستی خواهد شد البته برای از بین بردن ترک های پوستی با لیزر به 20 جلسه نیاز است تا بهبودی کامل پیدا کنید. این نوع درمان به عنوان یک روش ثابت به کار برده می شود.
این نوع ابزار در واقع نوری است که به شکل پرتو های موازی که طول موج مشخص دارند و به صورت باریک بر روی پوست ساطع می شوند. دستگاه لیزر از یک ماده‌ای تشکیل شده که فعال کننده یا جمع کننده نور در محفظه قرار دارد. این ماده در واقع پرتو نور را توسط یک منبع انرژی که از بیرون به وجود آمده، تقویت می نماید.

اگر بخواهیم به طورساده وخلاصه در مورد از بین بردن ترک های پوستی با لیزر صحبت کنیم باید بگوییم که لیزر یک نوع نوری است که بسیار قوی و باریک بوده و در یک موضع هدف، موجب به وجود آمدن گرما، ایجاد برش دادن، سوختن، بخارکردن، ذوب کردن و… می شود. علاوه بر کاربردی که لیزر در علم پزشکی دارد کاربرد های بسیار گسترده است و در صنعت و ارتش نیز مورد استفاده قرار می گیرد. البته هر نوع لیزری برای کار خاصی استفاده می شود و هیچ لیزری را نمی توان به جای لیزر دیگر استفاده کرد.

از بین بردن ترک های پوستی با لیزر

لیزر فرکشنال برای پوست


تکنیک لیزر فرکشنال جهت از بین بردن ترک های پوستی با لیزر انجام می شود این روش هم مانند سایر روش ها به بازسازی کلاژن موجود کمک می کند و باعث تولید کلاژن های جدید می شود و همین امر باعث می شود لایه های جدیدی در محل ترک ها ایجاد شود.

نوشتن دیدگاه