نشانه های واژن تنگ

تنگی واژن یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر برخی از زوج های جوان می باشد و دلیل اصلی نارضایتی آن ها از روابط زناشویی است. این بیماری به راحتی قابل درمان است و تنها نیاز به طی کردن روند کامل درمان دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این بیماری این مقاله از سایت دکتر لیلا مقاره عابد را تا انتها مطالعه نمایید. بافت واژن دارای خاصیت ارتجاعی است. در شرایط عادی طول واژن 7 تا 10 سانتیمتر و در هنگام مقاربت افزایش سایز آن به اندازه ای خواهد بود که آلت مردانه را به راحتی در خود جای دهد. زمانی که فرد از لحاظ جنسی تحریک شود روان کننده های طبیعی از دیواره داخلی واژن ترشح شده تا فرایند دخول راحت و بدون درد انجام شود.

تنگی دهانه واژن یا بیماری واژینیسموس؟

بیماری واژینیسموس به حالتی اطلاق می شود که فرد به انقباضات شدیدتر از حالت عادی واژن دچار بوده و در هنگام دخول و یا انجام معاینات با استفاده از اسپکولوم با مشکل مواجه می شود. در حقیقت بافت واژن ارتجاعی بوده و در زمان دخول، گشادتر می شود و پس از پایان رابطه جنسی مجددا به اندازه قبل بر می گردد. افراد مبتلا به واژینیسموس در هنگام نزدیکی به دلیل احساس درد شدید نمی توانند اجازه دخول آلت مردانه را به واژن دهند و به همین دلیل از رابطه ترس داشته و نمی توانند شریک جنسی خود را نیز راضی کنند و به همین دلیل از رابطه جنسی رضایت نخواهند داشت. همچنین این افراد در زمان انجام معاینات لگنی توسط پزشک با استفاده از اسپکولوم با مشکل روبرو هستند. معمولا این افراد تصور می کنند واژن تنگی دارند و به دنبال درمان این بیماری نیستند در صورتی که این بیماری به راحتی قابل درمان است.

تنگی دهانه واژن یا بیماری واژینیسموس؟  

شدت تنگی دهانه واژن

تنگی واژن و یا به عبارتی بیماری واژینیسموس دارای درجات مختلفی در افراد گوناگون مبتلا به این بیماری است. در درجات خفیف این بیماری، هنگام نزدیکی، فرد با احساس درد شدیدی مواجه شده و در شدیدترین حالت، فرد از دخول به طور کامل جلوگیری کرده و حتی در مواقعی اجازه لمس واژن را به شریک جنسی خود نخواهد داد. افراد مبتلا به شدیدترین درجه واژینیسموس اجازه انجام معاینات لگنی را به پزشک نیز نمی دهند.

انواع تنگی دهانه واژن

بیماری واژینیسموس که از آن به عنوان تنگی دهانه واژن یاد می شود معمولا به دو صورت مشاهده می شود که عبارتند از: واژینیسموس اولیه و واژینیسموس ثانویه. در واژینیسموس اولیه، فرد در اولین نزدیکی با مشکل مواجه شده و احساس درد شدید در ناحیه شکم ممکن است موجب عدم انجام عمل دخول گردد. در واژینیسموس ثانویه فرد در روابط جنسی قبلی خود مشکلی نداشته و به دلیل بروز برخی از بیماری های جسمی و روانی به یکباره با مشکل مواجه می شود. این افراد تا قبل از این، مقاربت بدون درد را تجربه کرده اند ولی در حال حاضر برای دخول با مشکل روبرو شده اند. در دو حالت، علائم واژینیسموس پس از تلاش برای انجام عمل دخول برطرف شده و واژن به حالت عادی باز می گردد.

انواع تنگی دهانه واژن  

علت تنگی واژن + درمان سریع آن

تنگی واژن و یا بیماری واژینیسموس علل مختلف جسمی و روانی دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نبود مرحله پیش نوازی قبل از دخول
  • عدم استفاده از روان کننده ها قبل از مقاربت
  • غیر قابل انعطاف و یا ضخیم بودن پرده بکارت
  • ترس از نزدیکی و داشتن تفکرات اشتباه درباره نزدیکی
  • وجود تجربه های سخت و خشن از رابطه و یا تجاوز
  • وجود برخی مشکلات و آسیب ها در کف لگن به دلیل انجام جراحی هایی همچون هیسترکتومی
  • داشتن تجربه زایمان سخت
  • ترس از بارداری
  • بروز عفونت در ناحیه لگنی و یا واژن
  • کیست تخمدان و ...

برای درمان تنگی واژن باید علل و شدت بروز آن را مورد بررسی و درمان قرار داد. برخی از راه های درمان این عارضه عبارتند از:

  • استفاده از روان کننده های واژن: چگونه خشکی واژن را از بین ببریم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت قبل از انجام عمل دخول به میزان کافی پیش نوازی داشته باشید و از ژل لوبریکانت طبیعی با پایه آب برای مرطوب شدن واژن استفاده کنید.
  • انجام حرکات کگل و استفاده از دیلاتور: انجام حرکات کگل برای درمان بیماری واژینیسموس یا تنگی واژن موثر بوده و با تقویت عضلات کف لگن می تواند تا حدی این مشکل را بر طرف نمود. همچنین استفاده از سایزهای مختلف دیلاتور می تواند به عنوان راه کمکی در درمان این بیماری استفاده شود.
  • نشستن در آب ولرم: قبل از نزدیکی برای 20 دقیقه نشستن در آب ولرم می تواند از شدت انقباضات عضلات لگن بکاهد.
  • انتخاب پوزیشن مناسب: در هنگام مقاربت استفاده از پوزیشن هایی که کنترل چگونگی دخول بر عهده خانم می باشد، توصیه می شود.

شما عزیزان می توانید برای درمان بیماری تنگی واژن یا واژینیسموس به مطب دکتر مقاره عابد مراجعه نمایید همچنین اطلاعات تخصصی درباره بیماری های زنان و راه های درمان آن و خدمات قابل ارائه را در سایت کلینک دکتر مقاره مشاهده کنید. 

تزریق ژل به لابیا واژن اصفهان در کلینیک دکتر مقاره انجام می شود.

دیدگاه‌ها  
سلام ب نظر بنده تنگ خیلی خوبه اصلأ نباید درمان بشه درمانش تحریک خانم هست تا روان کننده طبیعی بیاد همه چی اوکه باشه.
نوشتن دیدگاه