ترشحات بعد از عمل واژن

پس از هر جراحی ممکن است عوارضی نمایان شود که با مرور زمان و رعایت مراقبت های ویژه از بین برود و در این میان از جمله عوارض عمل واژن، خروج ترشحات بعد از عمل واژن است که از رحم خارج می شود. این ترشحات به صورت طبیعی است و دلیل اصلی آن ترشحات هورمون های جنسی می باشد که دارای شکل خاصی می باشد. به طور کلی ترشحات بعد از عمل واژن که در طی این جراحی مشاهده می شود، دارای ویژگی هایی می باشد که برخی از آنها را نام می بریم:

  • فاقد رنگ و به صورت شفاف است.
    به هیچ وجه واژن را تحریک نمی کند.
    بدون بو است.
    منجر به سوزش واژن نمی شود.

نکته: البته باید در نظر داشت این امر در افراد مختلف امری متفاوت و متغیر است و مدت زمان آن نیز در افراد یکسان نمی باشد. ترشحات بعد از عمل واژن همیشه به معنای بروز عفونت نیست و این مشکل را می توان به واسطه مراقبت های ویژه از بین برد.

 ترشحات بعد از عمل واژن

ترشحات طبیعی و غیر طبیعی بعد از عمل واژن

در مواردی افراد پس از انجام عمل واژن، ترشحات غیر طبیعی را مشاهده می کنند که در این صورت ممکن است این ترشحات مقدمه ای برای شروع عفونت باشد. از این رو لازم است به پزشک متخصص مراجعه کنند تا اقدامات لازم برای محو شدن این علائم صورت بگیرد.
گاهی افراد ترشحات بعد از عمل واژن را به صورت مکرر و مداوم مشاهده می کنند که در این صورت باید از لباس زیر خاصی استفاده نماید که برای این شرایط مناسب باشد. یکی از مهمترین دلایلی که ترشحات بعد از عمل واژن را به وجود می آورد مرطوب بودن واژن است، به گونه ای که هیچ نوری با آن برخورد نمی کند. از این رو توصیه می شود در این مواقع از لباس نازک و گشاد استفاده شود و از تعریق واژن به شکل جدی خودداری شود.
نکته: پس از این جراحی باید از نوشیدنی های کافئین دار و الکل و ... به طور جدی خودداری شود چرا که این امر می تواند بهبودی بخیه را به تعویق بیاندازد و در مواقعی سبب بروز ترشحات بعد از عمل واژن شود. داروهایی که توسط دکتر تجویز می شوند باید به صورت صحیح و در زمان مخصوص مصرف شود، رعایت این امر می تواند بهبودی پس از جراحی را تسریع ببخشد.

 ترشحات بعد از عمل واژن

نکات مهم پیرامون ترشحات بعد از عمل واژن:

لازم است با توجه به ظرافتی که این جراحی دارد، به مراقبت های پس از آن اهمیت اساسی داده شود. گاهی افراد پس از عمل واژن، این قسمت را با آب شستشو می دهند. بنابراین توصیه می شود این ناحیه را با پارچه نرم خشک کرده و از مرطوبت ماندن آن که منجر به ایجاد ترشحات بعد از عمل واژن می شود، خودداری شود.
استریل کردن واژن پس از عمل واژن، می تواند مانع بروز ترشحات و عفونت شود، که این اقدام باید روزانه حداقل دو بار انجام شود. تشخیص ترشحات معمولی بعد از عمل واژن که با ترشحات در اثر عفونت آن متفاوت است، کار آسانی است و در مواقعی که فرد قادر به انجام این کار نباشد توصیه می شود به پزشک متخصص مراجعه شود.
به طور کلی ترشحات بعد از عمل واژن دارای حد و اندازه مناسب و متعادل است و چنانچه از حد عادی خود خارج شود منجر به عفونت می شود و این امر نیاز به درمان دارد. گاهی اوقات افزایش ترشحات ممکن است با تغییر رنگ، بو، التهاب، خارش، سوزش و... همراه باشد که در این صورت غیر طبیعی است و حتما باید با پزشک متخصص مشورت شود.
همانطور که می دانید ترشحات مربوط به واژن دارای چسبندگی است در حالی که ترشحاتی که پس از جراحی واژن رخ می دهد، عاری از این خصوصیت است و همین امر سبب شده انواع ترشح قابل تفکیک از یکدیگر باشد. این نوع ترشح به راحتی قابل درمان است و جای هیچگونه نگرانی برای افراد وجود ندارد و تنها باید از پزشک و دستورات وی پیروی شود.

در نهایت بدانید که ترشحات بعد از عمل واژن که در بخش ورودی واژن رخ می دهد امری طبیعی است و در همه افرادی که اقدام به این کار کرده اند، نمایان می شود. نکته مهم و اساسی این است پزشک انتخاب شده برای این کار باید در زمینه مربوطه دارای تخصص و مهارت ویژه ای باشد و از مشورت با افرادی که فاقد دانش کافی هستند به صورت جدی خودداری شود. نکته ای که باید به آن توجه شود این است که چنانچه به این مشکل یعنی ترشح پس از جراحی واژن رسیدگی نشود ممکن است عفونت های جدی را آشکار سازد که درمان آن نیازمند به زمان و هزینه زیادی می باشد.

در نهایت پیشنهاد می کنیم که درصورت تمایل به جراحی زیبایی واژن در اصفهان این کار را حتما زیر نظر متخصصان آن انجام دهید تا از بروز عفونت ها جلوگیری شود. دکتر لیلا مقاره عابد بهترین جراح تنگ کردن واژن در اصفهان در کنار شماست تا تجربه ای ایمن از عمل واژن داشته باشید.

نوشتن دیدگاه