بارداری با وجود التهاب دهانه رحم

التهاب دهانه رحم یکی از بیماری هایی است که با ترشحات واژینال همراه است. اگر ترشحات واژینال شکل و بویی غیر طبیعی داشته باشند نشان از عفونت واژینال و با احتمال بالا التهاب واژینال است.این بیماری در صورت درمان نشدن می تواند به شدت خطرناک باشد. این بیماری به زبان علمی و پزشکی سرویسیت نام دارد. دهانه رحم بخشی از واژن و رحم را شامل می شود. می توان در تعریف دهانه رحم اینگونه بیان کرد که خون دوران قاعدگی از دهانه رحم ریزش می کند. برای اطلاع از اینکه جنین در چند هفتگی از رحم وارد شکم میشود می توانید از طریق مقالات سایت دکتر مقاره عابد اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید.

دلایل بروز التهاب دهانه رحم

التهاب دهانه رحم به علل مختلفی ایجاد می شود. برخی از بیماری های جنسی و مقاربتی باعث خواهند شد که دهانه رحم دچار التهاب شود و برخی از علائم التهاب را نشان دهند. سوزاک نوعی از بیماری است که باکتری های آن از راه مقاربت جنسی منتقل خواهند شدو این بیماری هم در خانم ها و هم در آقایان به وجود می آید. اگر خانمی دچار سوزاک شود با درصد بالایی به التهاب دهنه رحم دچار می شود. تبخال تناسلی نیز یکی دیگر از دلایلی است که می توان آن را دلیلی بر بیماری التهاب رحم دانست. انواع حساسیت، عدم تعادل باکتریایی و ... می تواند دلایلی بر التهاب دهانه رحم باشد.

دلایل بروز التهاب دهانه رحم

بارداری و التهاب دهانه رحم

یکی از دلایل شایع برای ایجاد التهاب رحم تغییراتی در هورمون های بدن می باشد. در برخی از مواقع بارداری می تواند دلیلی بر این بیماری باشد. برخی از خانم ها با بارداری دچار اختلال در هورمون های بدن می شوند و این امر خود باعث می شود که التهاب دهانه رحم به وجود آید. اگر فردی دچار التهاب دهانه رحم باشد و قصد بارداری داشته باشد با احتمال بسیار زیادی این بیماری روی سلامت مادر و جنین تاثیر منفی خواهد داشت. بهتر آن است قبل از بارداری حتما با پزشک مشاوره شود و با انجام آزمایشات مختلف از سلامت دهانه رحم و عفونت های ناشی از آن مطمئن شوید. اگر فرد دارای عفونت شدید باشد باید عمل فریز کردن را انجام دهد. بهتر آن است که عفونت دهانه رحم قبل از بارداری درمان شود زیرا در صورت باردار شدن تجویز قرص و دارو برای سلامت جنین مشکل ساز می شود. برخی از عفونت های شایع که التهاب رحم را در پی خواهد داشت برای رفع شدن نیاز به تجویز آنتی بیوتیک خواهند داشت. اگر درمان این بیماری به بعد از باردار موکول شود و قبل از آن چکاپ انجام نشود مصرف آنتی بیوتیک در زمان بارداری ممکن است باعث ایجاد لک بینی و در مواردی موجب سقط جنین شود.
برای برطرف نمودن التهاب دهانه رحم مراجعه به پزشک متخصص زنان الزامی می باشد زیرا در درمان این نوع از بیماری های عفونی نوع دارو و دز آن بسیار اهمیت خواهند داشت. در هر صورت بارداری با عفونت دهانه رحم مشکلات بسیاری را برای خانم ها دربر خواهد داشت. برای درمان این بیماری بعد از بارداری حتما باید توسط متخصص با مصرف داروهای لازم هورمون های بدن به تعادل برسند و عفونت درمان شود تا کمترین آسیب به مادر و جنین برسد.

نوشتن دیدگاه