چند روز بعد از لاپاراسکوپی پریود میشویم

عمل لاپاراسکوپی و اینکه چند روز بعد از لاپاراسکوپی پریود می شویم، دغدغه‌ای است که برای بسیاری از خانم ها ایجاد می شود. به طور کلی انجام هر نوع عمل جراحی با سوالات و دغدغه های خاص خودش همراه خواهد بود. عمل لاپاراسکوپی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و احتمال بروز سوالاتی بعد از انجام آن طبیعی است. دکتر لیلا مقاره متخصص زنان و زایمان از بهترین پزشکان برای عمل لاپاراسکوپی رحم در اصفهان است، شما می توانید تمام سوالات خود را یادداشت کرده و در زمان مراجعه از وی بپرسید. یکی از مهمترین سوالات برای خانم های عزیز هم این موضوع است که چند روز بعد از لاپاراسکوپی پریود می شویم؟ لذا این بخش از مطالبمان را به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

نگاهی به کلیت عمل لاپاراسکوپی

با توجه فرایند انجام عمل لاپاراسکوپی و کاربرد های آن،‌ ایجاد اختلال و یا تغییر زمان در پریود پس از آن، طبیعی خواهد بود. عمل لاپاراسکوپی نوعی جراحی با کمترین میزان تهاجم به بدن است و بدون باز کردن شکم انجام می گیرد. در این نوع جراحی به واسطه ی لاپاراسکوپی که نوعی لوله ی باریک، بلند است و مجهز به یک منبع نوری به نام لاپاروسکوپ می باشد، استفاده می‌شود. لاپاروسکوپ از طریق برشی بسیار کوچک که در شکم و در ناحیه ی ناف ایجاد شده، وارد بدن می گردد. در نهایت بدین وسیله می توان اعضای شکم یا لگن را مشاهده کرد. لذا با توجه به تغییراتی که در شکم ایجاد می شود، احتمال خونریزی و یا تغییراتی در دوره پریودی بعد از آن وجود خواهد داشت.

چند روز بعد از لاپاراسکوپی پریود میشویم

دلایل انجام عمل لاپاراسکوپی در بانوان

به طور کلی در خانم ها عمل لاپاراسکوپی برای درمان مشکلات مختلفی انجام می شود. از جمله این مشکلات، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای تشخیص و درمان اختلالاتی مانند کیست‌ها، فیبروئیدها و عفونت‌ها .
  • جایگزینی لاپاراسکوپی به جای عمل لاپاراتومی که از طریق برش‌های بزرگ تر در ناحیه ی شکم ایجاد می شود.
  • استفاده از عمل لاپاراسکوپی برای جراحی‌های جزئی‌‌تر که در نتیجه عوارض، استرس و هزینه کمتری به دنبال خواهد داشت.
  • استفاده از این روش برای درمان بیماری های زنان و زایمان، مانند جراحی اندومتریوز، هیسترکتومی (برداشتن رحم)، رفع چسبندگی‌ها و کیست تخمدان.

با توجه به موارد ذکر شده می توان گفت با استفاده از عمل لاپاراسکوپی علاوه بر تشخیص بیماری‌های مربوطه، برای برش دادن و جدا کردن بافت‌های اندومتریوز، (همه یا بخشی از) رحم و کیست تخمدان نیز امکان پذیر است. در نتیجه ممکن است تغییرات زمان پریود برای خانم ها نگران کننده بوده و بخواهند بدانند که چند روز بعد از لاپاراسکوپی پریود می شویم؟

چند روز بعد از لاپاراسکوپی پریود میشویم

تغییرات زمان پریود بعد از عمل لاپاراسکوپی

از آن جایی که هر گونه تغییر در زمان پریود معمولاً برای خانم ها نگران کننده است، بعد از عمل نیز حتما برایشان سوال خواهد شد که چند روز بعد از لاپاراسکوپی پریود می شویم؟ قبل از هر چیز به شما می گوییم که بعد از انجام عمل لاپاراسکوپی نگران تاخیر پریود خود نباشید.
در ادامه، نکاتی درباره خونریزی بعد از عمل لاپاراسکوپی و میزان تأخیر در پریود بیان شده است:

  • ممکن است درست بعد از لاپاراسکوپی خونریزی سختی داشته باشید یا حتی خونریزی شبیه به زمانی که پریود هستید باشد. این نوع خونریزی می تواند حتی تا ۳ هفته به طول بیانجامد. اما به تدریج به روال طبیعی خود باز‌خواهد‌گشت.
  • معمولاً لاپاراسکوپی در هفتمین تا دهمین روز قبل از تخمک‌گذاری انجام می‌گیرد. اگر عوارضی وجود نداشته باشد، احتمال پریود نشدن بعد از لاپاراسکوپی خیلی پایین است. احتمال دارد که برای چندین روز پریود شما عقب بیفتد. اما امکان ندارد که اصلاً پریود نشوید.
  • به دلیل وجود استرس عمل و بروز تغییرات هورمونی، ممکن است در چهل روز اول پریود با تاخیر همراه باشد.

چند روز بعد از لاپاراسکوپی پریود میشویم

چرخه قاعدگی بعد از عمل لاپاراسکوپی چگونه است؟

لازم است تا بعد از انجام عمل چرخه قاعدگی خود را مرتب بررسی کنید. معمولاً اولین پریود یک ماه بعد از لاپاراسکوپی، روندی طبیعی خواهد‌‌داشت. در مواردی نیز ممکن است برخی از بیماران، تا ۶ هفته بعد از عمل لاپاراسکوپی پریود نشوند. تأخیر در پریود بعد از عمل لاپاراسکوپی از فردی به فرد دیگر متغیر است.

اگر اولین پریود شما همراه با درد خیلی شدید یا طولانی‌تر از حد معمول بود، جای نگرانی نیست. چرا‌که زخم‌های داخلی زمان بسیار بیشتری نسبت به زخم های خارجی برای التیام نیاز دارند. در‌نتیجه پریودهای اولیه با درد بیشتری همراه است. اما در صورت بروز درد خیلی شدید بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید. در صورت عدم وجود مشکل در تخمک گذاری قبل از عمل، بعد از عمل هم نباید مشکلی ایجاد نخواهد شد.

نوشتن دیدگاه