پریودی بعد از عمل تنگی واژن

گشاد شدن ، شل شدن و افتادگی واژن یکی از معضلاتی است که بانوان به مرور زمان با آن روبه رو‌ می شوند. در گذشته خانم ها برای درمان این مشکل از درمان های خانگی استفاده می کردند که معمولا نتیجه بخش نبود، اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی و تکنوژی روش های خیلی بهتری برای تنگ کردن واژن به وجود آمده است. واژینوپلاستی یا عمل تنگ کردن واژن راه حلی است که امروزه برای درمان گشادی واژن به کار می رود. نتایج لابیاپلاستی دائمی است که باعث می شود در آینده بانوان با افزایش سن یا بچه دار شدن دچار گشادی و شل شدن واژن نشوند.
این کار عوارضی ندارد و فقط احتیاج به مراقبت خاص بعد از عمل دارد. احتمالاً سوالی که برایتان پیش می آید این است که دوران پریودی بعد از عمل تنگی واژن چگونه خواهد بود؟ باید بگوییم که جای هیچ گونه نگرانی نیست و برای دانستن پاسخ این سوال با ما در این مطلب همراه باشید که به بررسی بیشتر این موضوع بپردازیم.

آیا پریودی روی بهبودی بعد از لابیاپلاستی تاثیر دارد؟

ریکاوری لابیاپلاستی برای اکثر زنان تقریباً 10 روز طول می کشد. در این مدت ممکن است درد خفیف، ناراحتی، احساس سوزش و تورم ناحیه تحت عمل را احساس کنند. احساس کمی خارش، خروج خونابه و خطرات بعد از عمل تنگی واژن تا چند هفته بعد از عمل طبیعی است و باعث جذب بخیه و بهبود بافت ها می شود و نگرانی در این مورد وجود ندارد.

آیا پریودی روی بهبودی بعد از لابیاپلاستی تاثیر دارد؟

اما در صورتی که تورم یا درد شدیدی داشتید باید به سرعت به جراح تان مراجعه کنید. بسیاری از بیماران می پرسند که آیا چرخه های قاعدگی آن ها بر روند بهبودی پس از جراحی لابیاپلاستی تأثیر گذار است؟
آیا خونی که در دوران پریودی از واژن خارج می شود ممکن است باعث عدم بهبود واژن بعد از لابیاپلاستی شود؟ این یک سوال بسیار مهم است که اگر قصد انجام این عمل را دارید، باید حتما آن را در نظر بگیرید و جوانب آن را در بدانید. ساده ترین پاسخ به این سوال منفی است. چرخه قاعدگی شما به هیچ عنوان بر روند بهبودی تاثیری نخواهد داشت. خونی که در دوران پریودی از واژن خارج می شود آلوده نیست و واژن دارای یک مکانیسم طبیعی تمیز کردن است. با این حال چند نکته وجود دارد که باید در طول دوران نقاهت به خاطر داشته باشید. برنامه ریزی عمل لابیاپلاستی پس از آخرین روز سیکل قاعدگی ممکن است روند بهبودی را کمی آسان تر کند.

پریودی بعد از عمل لابیاپلاستی

متخصصان زنان و زایمان توصیه می کنند در زمان شروع قاعدگی فقط از پد یا نوار بهداشتی استفاده کنید. از آنجایی که احتمالاً در ناحیه عمل بخیه خواهید داشت، مهم است که چیزی مانند تامپون در واژن وارد نکنید. با گذشت حداقل یک ماه از عمل خود می توانید از تامپون نیز استفاده نمایید. برای حفظ پاکیزگی واژن توصیه می شود در دو هفته اول با آب گرم و صابون حمام کنید یا از یک حوله گرم استفاده نمایید و به آرامی ناحیه درمان را بمالید.

پریودی بعد از عمل لابیاپلاستی

دو چیز رایجی که ممکن است در دوره نقاهت اولیه تجربه کنید، تورم و خارش است. به طور کلی تورم پس از جراحی در 2-3 روز به اوج خود می رسد و سپس در هفته های بعد به تدریج کاهش می یابد.

پریود شدن بعد از عمل لابیا پلاستی

لابیا پلاستی مانند هر جراحی دیگری موجب به هم ریختن پریودی می شودکه طبیعی است و پس از مدتی فرد به روال عادی خود باز می گردد. اگر شما نتوانید به درستی زمان پریود شدن و عمل خود را تنظیم کنید، یا اگر با استرسی که دارید زمان پریودتان همزمان پس از عمل لابیا پلاستی شود، باید مراقبت های لازم را انجام دهید تا بخیه ها دچار خونریزی نشوند، چرا که ممکن است خونریزی ناشی از بخیه همزمان با پریود شما را دچار اشتباه کند تا دیرتر به پزشک خود مراجعه کنید. به طور کلی احتمال پریود شدن بعد از عمل لابیا پلاستی وجود دارد و باید از قبل با پزشک خود هماهنگ کنید تا زمان عمل را تغییر دهد و در صورت عدم تغییر زمان عمل، شما را به طور کامل راهنمایی کند. پریود شدن حین عمل لابیا پلاستی عمل را دچار مختل می کند و پس از عمل نیز رعایت کردن بهداشت و مراقبت های لازم که توسط پزشک ارائه شده است را با سختی مواجه می کند. برای این که با این مشکلات مواجه نشوید، حتما با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید و از این موضوع مهم غافل نشوید.

پریود شدن بعد از عمل لابیا پلاستی

سخن آخر

در این مطلب به فواید و ویژگی های عمل تنگی واژن و مراقبت هایی که پس از آن باید انجام دهید اشاره کردیم. عمل تنگی واژن عمل سختی نیست و بهتر است این ترس را از خود دور کنید که عمل راحتی در پیش داشته باشید. کیفیت نهایی عمل لابیاپلاستی بسیار به پزشکی که انتخاب می کنید بستگی دارد، بنابراین بسیار مهم است پزشکی را که برای عمل خود انتخاب می کنید در این زمینه علم و تجربه کافی را داشته باشد.
کلینیک دکتر لیلا مقاره عابد یکی از معتبرترین مراکزی است که در زمینه عمل لابیاپلاستی در اصفهان فعالیت دارد. همچنین دستگاه های مورد استفاده برای عمل لابیاپلاستی در این مطب جزو به روز ترین دستگاه ها حال حاضر است. چنانچه به اطلاعات بیشتری راجع به این عمل نیاز داشتید، می توانید با مطب خانم دکتر لیلا مقاره در تماس باشید.

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول پریودی بعد از عمل تنگی واژن

آیا پریود شدن بعد از لابیا پلاستی مشکلی ایجاد می کند؟

پریود شدن بعد از عمل لابیا پلاستی ممکن است مقداری رعایت بهداشت و مراقبت از لابیا ها را دچار مشکل کند، همچنین گاهی به دلیل پریود بودن، خونریزی پس از عمل تشخیص داده نمی شود و فرد را به دلیل عدم رسیدگی دچار مشکل می کند.

آیا باید زمان پریودی بعد از عمل لابیا پلاستی را به پزشک معالج اعلام کرد؟

بله قبل از انجام عمل زیبایی واژن باید زمان پریودی را به پزشک اعلام کرد تا در صورت تداخل با عمل و پس از عمل مشکلی ایجاد نشود و با صلاح پزشک این زمان به تعویق بیفتد.

هنگام پریود شدن بعد از عمل زیبایی واژن باید چه مواردی را رعایت کرد؟

استفاده از پد های نازک و باریک، استفاده نکردن از تامپون، استفاده نکردن از پد های پنبه ای، استفاده از شلوار یا دامن گشاد از مواردی است که هنگام پریودی بعدی از عمل لابیا پلاستی باید رعایت شود.