راه رفتن بعد از عمل واژن

عمل تنگی واژن انجام داده اید؟ با مراقبت های بعد از عمل واژینوپلاستی آشنایی ندارید؟ سوالات متعددی ذهن شما را درباره این عمل مشغول کرده است؟ در این مقاله به بررسی نکات مربوط به عمل واژینوپلاستی از جمله راه رفتن بعد از عمل واژن خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات کامل و جامع حتما تا پایان مقاله همراه ما باشید.

آیا بلافاصله بعد از عمل تنگی واژن می توان راه رفت؟

پس از انجام عمل تنگی واژن رعایت نکاتی ضروری است. این دستورات ساده از شل شدن مجدد واژن جلوگیری می کنند. پزشک توصیه می کند که بیمار تمام موارد را با دقت رعایت نماید. یکی از این نکات مربوط به راه رفتن بعد از عمل واژن است. راه رفتن پس از واژینوپلاستی در روزهای اول توصیه نمی شود. معمولا روز اول بیمار در بیمارستان بستری می شود. البته پزشک بنا بر تشخیص خود بسیاری از بیماران را در همان روز اول مرخص می کند. با این حال در مراقبت های مربوطه تفاوتی ایجاد نمی شود.

 اگر در بیمارستان هستید یا اگر در خانه به سر می برید، استراحت در دو روز اول ضروری به شمار می رود. نباید اجازه دهید فشاری بر ناحیه تناسلی ایجاد شود. تا زمان بهبودی کامل رعایت این نکات ضروری است. با این حال در روزهای اول پس از عمل بیش تر دقت نمایید. پس همان طور که گفته شد در دو روز اول استراحت مطلق پیشنهاد می شود. اگر فرد شاغلی هستید، حتما قبل از انجام عمل برای این روزها مرخصی بگیرید. به خصوص اگر کار شما سنگین باشد. در سومین روز عمل پانسمان برداشته می شود. در این روز کم کم می توانید نشستن و راه رفتن های ابتدایی را آغاز نمایید.

آیا بلافاصله بعد از عمل تنگی واژن می توان راه رفت؟

دقت کنید که فشار زیادی بر واژن در زمان راه رفتن وارد نشود. برخی از بیماران قادر هستند از روز دوم پس از عمل راه رفتن را آغاز نمایند. تشخیص این امر کاملا به عهده پزشک معالج است. دکتر با بررسی پانسمان عمل و نحوه بهبود به تشخیص این امر خواهد پرداخت. به طور خلاصه می توان گفت در روز دوم یا سوم پس از عمل واژن راه رفتن آغاز می شود. در بخش بعدی مقاله درباره نحوه راه رفتن و محدودیت های آن صحبت خواهیم کرد.

راه رفتن بعد از عمل واژن چگونه است؟

نام دیگر عمل تنگی واژن واژینوپلاستی است. در این عمل قطر واژن کم تر می شود. به عبارت دیگر پزشک این ناحیه را تنگ می کند. واژن بافت نرم و منعطفی دارد. گاهی اوقات این ناحیه از بدن انسان شل می شود. از دست دادن ظاهر اصلی دلیل انجام عمل واژینوپلاستی است. علل مختلفی به شلی واژن می انجامند. از جمله:

  • افزایش چربی و چاق شدن
  • عوامل ژنتیکی
  • زایمان های متعدد

برای جلوگیری از شل شدن مجدد واژن پس از عمل جراحی در نحوه و طرز راه رفتن دقت کنید. راه رفتن در روزهای اول پس از عمل با احتیاط کامل انجام شود‌. دقت کنید که فشار زیادی بر واژن در زمان راه رفتن وارد نشود. محل عمل هنوز کاملا بهبود نیافته است و به مراقبت نیاز دارد. راه رفتن باید به طور آهسته و با دقت انجام گیرد. انجام فعالیت های ورزشی به هیچ وجه توصیه نمی شود.

راه رفتن بعد از عمل واژن چگونه است؟

کارهای سنگین و حرکات سنگین به محل عمل آسیب خواهند زد. شش هفته زمان لازم است تا به جریان طبیعی زندگی و کارهای روزمره خود بازگردید. در این شش هفته سعی کنید فشاری بر محل عمل صورت نگیرد. مراجعه به پزشک و بررسی محل عمل در این زمان ضروری است. به طور کلی راه رفتن بعد از عمل واژن به خصوص در روزهای اول با احتیاط کامل صورت گیرد.

کلام آخر

راه رفتن بعد از عمل واژن با محدودیت هایی همراه می شود. این محدودیت ها برای مراقبت از بیمار و جلوگیری از آسیب به محل عمل است. پس از بهبودی کامل به تشخیص پزشک این محدودیت ها رفع خواهند شد. در این مقاله به مراقبت های مربوط به راه رفتن، زمان و نحوه آن پرداختیم. اگر تمایل دارید اطلاعات بیش تری درباره این عمل بدانید، حتما از سایر صفحات سایت بازدید نمایید. علاوه بر آن شما قادر هستید زیر نظر پزشک متخصص زنان و زایمان دکتر لیلا مقاره عابد این عمل جراحی را به انجام برسانید. برای این کار از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت به گرفتن نوبت اقدام نمایید.

 

نوشتن دیدگاه