بهترین زمان برای عمل زیبایی واژن

در سال های اخیر استفاده از عمل زیبایی واژن رواج زیادی پیدا کرده است و افراد بیشتری به سمت استفاده از این عمل متمایل شده اند. استفاده از انواع مختلف عمل زیبایی به منظور زیباسازی واژن شرایط مخصوص به خود را می خواهد که یکی از مهم ترین آن ها انجام عمل در زمان درست است. اگر در بهترین زمان اقدام به انجام عمل زیبایی کنید، هم عمل به بهترین شکل انجام می شود و هم از عوارض بعد از آن در امان خواهید بود.

بهترین زمان برای جراحی زیبایی واژن چه زمانی است

برای پرداختن به بهترین زمان برای انجام عمل زیبایی واژن در ابتدا این مقوله را در سه دسته بندی جداگانه قرار می دهیم و سپس به هر یک از دسته بندی ها به صورت جداگانه می پردازیم:

بهترین زمان برای جراحی زیبایی واژن از نظر سنی

یکی از فاکتورهایی که برای بدست آوردن بهترین زمان برای جراحی زیبایی واژن باید به آن دقت کرد، دقت به این موضوع از نظر سنی است.

انجام عمل لابیاپلاستی برای دخترانی که در سنین بلوغ قرار دارند، به هیچ عنوان توصیه نمی شود. فردی که برای انجام عمل لابیاپلاستی مراجعه می کند، حتما باید بین ۱۸ تا ۵۵ سال سن داشته باشد و بیش از اندازه پیر و یا جوان نباشد.

سن طلایی برای انجام عمل لابیاپلاستی بین ۲۰ تا ۳۰ است و اگر فردی دیرتر از این زمان قدام به انجام عمل نماید، مدت زمان نقاهت برای او افزایش پیدا می کند.

بهترین زمان برای جراحی زیبایی واژن چه زمانی است

بهترین زمان برای انجام عمل زیبایی واژن از نظر روز انجام عمل

اگر شما در سنینی که در بالا به آن اشاره شد قرار دارید و می خواهید روز عمل خود را متوجه شوید، بهتر است در مدت زمانی که دو تا هفت روز از پریودی شما گذشته است، عمل خود را انجام دهید، زیرا:

  • انجام عمل زیبایی واژن در دوره عادت ماهانه به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و پزشکان این کار را انجام نمی دهند.
  • قبل از انجام عمل نیاز به معاینات پزشکی و در برخی از موارد عمل پاپ اسمیر است که در آن باید در دورا پریودی به سر نبرید.
  • زمانی که دو روز از عادت ماهانه می گذرد، می توانید مطمئن باشید که دیگر در اثر عادت ماهانه هیچگونه خونریزی نخواهید داشت‌.
  • اگر بعد از گذشت دو تا ۷ روز از زمان پریودی برای انجام عمل مراجعه کنید، تا زمان پریود شدن مجدد در حدود ۲۰ روز زمان خواهید داشت که مدت زمان مناسبی برای بدست آوردن بهبودی است.
  • بعد از انجام عمل جراحی واژن شما تا مدتی نباید در معرض رطوبت زیاد قرار بگیرد، زیرا علاوه بر بیشتر شدن درد و سوزش، ممکن است محل جراحی دچار عفونت شود، به همین دلیل در دوره نقاهت نباید پریود باشید.
  • اگر سیکل و چرخه عادت ماهانه شما منظم نیست، بهتر است در ابتدا سیکل عادت ماهانه را با مراجعه به پزشک منظم کنید و سپس عمل جراحی زیبایی واژن را انجام دهید.

 بهترین زمان انجام عمل زیبایی واژن از نظر جسمی

بهترین زمان انجام عمل زیبایی واژن از نظر جسمی

جسم شما در هنگام انجام عمل زیبایی واژن باید کاملا برای انجام عمل آماده و مناسب باشد. برای مثال وجود موارد زیر در جسم شما می تواند عمل لابیاپلاستی را به تعویق بیندازد و یا از انجام این عمل شما را به صورت کامل منصرف کند:

  • بارداری: دوره بارداری به هیچ عنوان دوره مناسبی برای انجام عمل جراحی زیبایی واژن نیست. انجام این عمل جراحی در این دوره هم برای زن باردار و هم برای جنین خطراتی در پیش دارد. به علاوه ممکن است زن در مدت زمان کوتاهی بعد از انجام عمل زایمان طبیعی انجام دهد که باعث مشکلات عدیده در قسمت واژن می شود. بعد از گذشت ۴۰ روز تا ۶ ماه بعد از زایمان می توانید عمل زیبایی واژن انجام دهید.
  • وجود زگیل و تبخال: در صورت وجود زگیل و یا هرگونه تبخال در قسمت واژن حتما باید قبل از انجام هرگونه عملی زگیل و تبخال به صورت ریشه ای درمان شود. انجام عمل زیبایی واژن بدون درمان زگیل و تبخال می تواند باعث گسترده تر شدن زگیل ها در ناحیه تناسلی شود و سلامت را به خطر بیندازد.
  • عادت ماهانه: برای انجام عمل حتما باید عمل را در روزهای بعد از اتمام عادت ماهانه انجام داد تا هم عمل خوب پیش برود و هم مدت زمان نقاهت کاهش چشمگیری پیدا کند.

برای کسب اطلاعات بیش تر درباره این عمل زیبایی از سایر صفحات سایت دکتر لیلا مقاره عابد دیدن نمایید. دکتر لیلا مقاره عابد این عمل را در کلینیک خود به انجام می رساند. برای دریافت نوبت تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول بهترین زمان برای عمل زیبایی واژن

سن مناسب برای عمل زیبایی واژن چند سال است؟

در مورد بهترین سن برای عمل زیبایی واژن، بستگی به شرایط و نیازهای هر فرد بستگی دارد، اما به طور کلی:

بلوغ: برای انجام هر نوع عمل جراحی زیبایی واژن، افراد باید بلوغ کامل داشته باشند. در واقع افراد باید بالای 18 سال داشته باشند.

توجه به شرایط فردی: بعضی از پزشکان ممکن است توصیه کنند که انجام لابیاپلاستی مناسب‌ترین زمانی باشد که واژن شکل نهایی خود را دارد، که در برخی دختران این مرحله حدود 18 تا 21 سالگی ممکن است رخ دهد.

حالت فیزیکی و بهداشت عمومی: انجام هر عمل جراحی نیاز به سلامتی و بهداشت عمومی مناسب دارد. اگر شخص مشکلات بهداشتی دارد، لابیاپلاستی نیز باید به تعویق افتد.

مشاوره پزشکی: مهمترین نکته این است که شما باید با یک پزشک متخصص یا جراح تجمیعی مشورت کنید تا بر اساس وضعیت بدنی، بهترین زمان برای انجام لابیاپلاستی را تعیین کنید. پزشک می‌تواند بر اساس تاریخچه پزشکی و معاینه حضوری، بهترین تصمیم را اتخاذ کند.

 

چه زمانی مناسب انجام عمل زیبایی واژن نیست؟

دوره قائدگی، زمان بارداری، پس از زایمان، هنگام عفونت و بیماری از زمان های نامناسب برای انجام عمل زیبایی واژن است. مثلا در دوران قائدگی به‌علت تغییرات هورمونی ایجاد شده، درد زیادی در این ناحیه حس می شود و علاوه بر درد، ایجاد عفونت در واژن، تحریکات پوستی و سخت شدن مراقبت‌های لازم از مواردی است که ممکن است، ایجاد شود. زمان بارداری نیز به علت مصرف داردوهای آنتی بیوتیک پس از عمل نباید عمل زیبایی واژن را انجام دهید و همچنین انجام این عمل پس از زایمان از طرف پزشکان منع شده است. بهترین زمان برای عمل زیبایی واژن، گذشت حداقل سه تا شش ماه بعد از زایمان است.

اگر عمل زیبایی واژن در زمان مناسبی انجام نشود، عوارضی را به همراه خواهد داشت؟

بله، اگر عمل زیبایی واژن به موقع و با رعایت دقیق نکات پزشکی انجام نشود، ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. انجام هر نوع جراحی زیبایی واژن نیازمند اجرای حرفه‌ای و با دقت است، و عدم رعایت نکات پزشکی می‌تواند به مشکلات و عوارض زیر منجر شود:

عفونت: اگر پس از عمل زیبایی واژن، مراقبت‌های بهداشتی مناسب انجام نشود، خطر عفونت در منطقه عمل واژن افزایش می‌یابد.

خونریزی: احتمال خونریزی بیشتر در مناطق جراحی وجود دارد، که ممکن است نیاز به مراقبت‌های خاص و تجویزات دارویی داشته باشد.

واکنش‌های آلرژیک: در برخی از موارد، ممکن است به دلیل واکنش‌های آلرژیک به مواد یا داروهای مصرفی در جراحی، مشکلات پیش بیاید.

نتایج نامطلوب: عدم رعایت نکات پزشکی و انجام نادرست جراحی می‌تواند به نتایج نامطلوب و مطابقت نداشتن نتایج با انتظارات شما منجر شود.