خطرات زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یکی از بیماری های شایع آمیزشی است که به دلیل وجود ویروس HPV ایجاد می شود و هر روزه میزان ابتلا به این بیماری بیشتر شده و روزانه حداقل 15 نفر به این بیماری مبتلا می شوند. احتمال مبتلا شدن زنان بیشتر از مردان است که واکسن ها توانایی پیشگیری از ابتلا به تیپ های خاصی از اچ پی وی را دارند. زگیل تناسلی معمولا به شکل خال های گوشتی که به شکل گل کلم هستند در ناحیه تناسلی به وجود می آید که رنگ آن ها تیره یا روشن می باشد، به طور کلی زائده های گوشتی که در هر قسمت از ناحیه تناسلی مرد یا زن به وجود می آید را زگیل تناسلی می گویند. برای درمان این بیماری می توان از سوزاندن، منجمد کردن و لیزر استفاده کرد. دکتر لیلا مقاره عابد متخصص ریمو زگیل های تناسلی می تواند به بهترین نحو شما را در طول درمان راهنمایی کند. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره در مورد خطرات زگیل تناسلی با کلینیک دکتر لیلا مقاره عابد تماس حاصل نمایید.

عوارض و خطرات زگیل تناسلی

این ویروس ممکن است مشکلاتی را در هنگام بارداری به وجود آورد. اگر این زائده ها روی دیواره واژن باشند، سبب کاهش توانایی اتساع بافت واژن می شوند و ممکن است ایجاد خونریزی کند، همچنین سایز این زائده ها می تواند بزرگ شود و دفع ادرار را مشکل سازد.
یکی از خطرات نادری که در این بیماری وجود دارد انتقال آن از مادر بیمار به گلوی نوزاد متولد شده است که سبب انسداد مسیر هوایی نوزاد شده و در صورت لزوم باید عمل جراحی صورت گیرد.
یکی از بدترین عوارض زگیل تناسلی، سرطان دهانه رحم است که عامل اصلی اچ پی وی می باشد، این ویروس انواع گوناگونی دارد که اکثر آن ها کم خطر هستند اما برخی از این ویروس ها قادر به ایجاد سرطان هستند، هر چند خطرناک بودن این ویروس به سیستم ایمنی فرد مبتلا و نوع ویروس بستگی دارد به همین دلیل به محض مشاهده کوچک ترین علائم از این بیماری باید به پزشک متخصص مراجعه کرد و سریعتر به درمان درست این بیماری اقدام نمود.
بیماری زگیل تناسلی برای زنان بسیار خطرناک تر است زیرا می تواند سبب سرطان دهانه رحم و مهبل شود، در واقع این بیماری کشنده نیست اما قابل انتقال به دیگران است که در اوایل بیماری ممکن است بدون نشانه باشد و حتی بدون نشانه در بدن فرد باقی بماند و ناخواسته فردی دیگر را به بیماری مبتلا کند .
زگیل تناسلی برخلاف تصور عموم بیماری خطرناکی نیست و احتمال تبدیل شدن آن به سرطان بسیار کم است، این بیماری از نظر زیبایی، ظاهری نامناسب دارد که سبب نگرانی در فرد می شود. به عبارتی یکی از خطرات این بیماری اثرات روحی روانی است که به فرد بیمار وارد می کند زیرا ظاهری ناپسند و شکلی زخمی دارد که بهتر است سریعتر آن را درمان کنید.
این بیماری یکی از بیماری های خوشخیم است که نزدیک به 150 نوع ویروس آن را ایجاد می کنند که تعداد اندکی از آن ها حدود 15 تا، سبب سرطان می شوند. به طور کلی تیپ 16 و 18 اچ پی وی عامل سرطان هستند. تیپ های 30-31-33-35-39-45-51-52-53-56-58-59-66-68-73-82 از انواع پر خطر بوده و تیپ های 6-11-40-42-43-44-54-61-70-72-81 از انواع کم خطر این ویروس می باشند.

عوارض و خطرات زگیل تناسلی

مدت زنده ماندن ویروس زگیل تناسلی

این ویروس در بافت و سلول فرد بیمار فعالیت دارد و زمان زنده ماندن آن در هر محیط مشخص نیست، زگیل تناسلی از طریق روابط عادی مانند دست دادن و... انتقال پیدا نمی کند و حتما باید خراش ریزی باشد که ویروس بتواند در آن ساکن شود، شایع ترین راه انتقال این بیماری رابطه جنسی می باشد. ویروس اچ پی وی در افرادی که ایمنی سالمی دارند پس از چند ماه از بدن پاک می شوند. پس می توان نتیجه گرفت زمان زنده ماندن این ویروس در هر محیط متفاوت است.

دیدگاه‌ها  
+1
سلام من تازه متوجه برجستگی کوچک در کنار روی واژنم شده که به شدت خارش دارم آیا این زیگیل تناسلی ؟؟
واقعا ممنونم از سایت عالی شما.من مدیون سایت شما هشتم چند سال پیش زگیل تناسلی گرفتم‌.یک زگیل خیلییبی خیلبیببی بزرگ بخاطر اینکه کسی متوجه نشه و سنم کم بود هر درمانی‌ رو ک‌بگید انجام دادم‌ و هرشب فقط کارم گریه بود.
نوشتن دیدگاه