چگونه با تخمدان پلی کیستیک باردار شویم

یکی از معمول ترین دلایل ناباروری تخمدان پلی کیستیک است و اغلب افرادی که می خواهند باردار شوند باید به دنبال روش های درمان تخمدان پلی کیستیک برای بارداری باشند تا بتوانند به راحتی باردار شوند. در واقع خانم هایی که به این بیماری دچار هستند باید به دنبال روش های درمانی آن باشند تا امکان بارداری پیدا کنند. لازم است بدانید که هر پزشکی روش های درمان تخمدان پلی کیستیک برای بارداری جداگانه ای دارد که می تواند به شما معرفی کند، ولی به طور کلی روش های درمانی آن چند نوع می باشد و هر یک از آنها هم ویژگی های مختلفی دارند. برای اینکه شما با روش های درمان تخمدان پلی کیستیک برای بارداری آشنایی بیشتری داشته باشید، در ادامه توضیحات بیشتری را ارائه می دهیم و هر یک از این روش ها را معرفی می کنیم تا آشنایی بیشتری با آنها پیدا کنید.

چگونه با تخمدان پلی کیستیک باردار شویم

روش های درمان تخمدان پلی کیستیک برای بارداری :

همانطوری که بیان نمودیم هر خانمی که تخمدان پلی کیستیک داشته باشد، برای اینکه باردار شود باید جهت درمان آن به پزشک مراجعه کند تا پزشک با یکی از روش های درمان تخمدان پلی کیستیک برای بارداری، بیماری شما را درمان کند. برخی از روش های درمانی که پزشکان توصیه می کنند عبارت می باشد از :

1. کلومیفن :

یکی از بهترین روش هایی که پزشکان برای درمان تخمدان پلی کیستیک برای بارداری معرفی می کنند استفاده از قرص کلومیفن می باشد. در واقع بسیاری از پزشکانی که در آمریکا مشغول به فعالیت هستند بهترین داروی درمانی تخمدان پلی کیستیک را این دارو می دانند. از اصلی ترین ویژگی های کلومیفن این است که، تخمک ها را به طور خودکار بالغ می کند و آنها را در فضای رحم آزاد می سازد. بیشتر کسانی که به توصیه پزشک از این دارو استفاده کرده اند کودکان دوقلو یا چند قلو به دنیا آورده اند، چرا که آزاد سازی تخمک های آنها با این قرص ها بیش از حالت نرمال فعال می شود.

2. متفورمین :

بسیاری از افراد بر این باور هستند که قرص متفورمین برای بیماران دیابتی مورد استفاده قرار می گیرد، ولی باید بدانید پزشکان به تازگی کشف کرده اند که یکی از روش های درمان تخمدان پلی کیستیک برای بارداری نیز استفاده از همین قرص می باشد. ویژگی اصلی قرص متفورمین این است که این است که تخمک گذاری را تنظیم می کند. طبق شواهدی که به دست آمده است، اگر این قرص را با کلومین ترکیب کنند تخمک گذاری رشد بسیاری پیدا می کند ولی باید بدانید افزایش تخمک های بارداری با این قرص چندان بالا نمی رود. به صورت کلی این قرص برای درمان ناباروی که پلی کیستیک عامل آن باشد، چندان توصیه نمی گردد.

چگونه با تخمدان پلی کیستیک باردار شویم

3. لتروزول :

از دیگر قرص هایی که در درمان تخمدان پلی کیستیک برای بارداری موثر است قرص لتروزول می باشد، یکی از ویژگی های اصلی که در این قرص وجود دارد این است که تولید استروژن را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد و هورمون هایی که محرک فولیکول می باشند را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد، در واقع این هورمون نقش زیادی در تخمک گذاری بارداری دارد. استفاده از این قرص نسبت به قرص های دیگری که برای پلی کیستیک مورد استفاده قرار می گیرد نتایج بهتری دارد و به همین دلیل بیشتر پزشکان این قرص را برای درمان تخمدان پلی کیستیک برای بارداری پیشنهاد می دهند.

4. گنادوتروپین ها :

این هورمون که یکی دیگر از روش های درمان تخمدان پلی کیستیک برای بارداری به شمار می رود به صورت تزریقی به کار می رود. این درمان نسبت به درمان های دیگر هزینه بیشتری می طلبد و از این رو باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. برای اینکه از این روش استفاده کنید باید آزمایش ها و سونوگرافی های زیادی را به پزشک تحویل دهید.

چگونه با تخمدان پلی کیستیک باردار شویم

5. جراحی تخمدان :

در صورتی که روش های گفته شده برای بیمار دارای تخمدان پلی کیستیک فایده نداشته باشد و نتواند با انجام دادن آنها باردار شود، ناچاراً باید از روش جراحی تخمدان استفاده کند. در این روش متخصص برشی در روی شکم ایجاد می کند و دستگاهی به نام لاپاراسکوپ را وارد شکم می نماید. پس از آن با استفاده از سوزن های مخصوص بخش هایی از تخمدان را تخریب می کند تا احتمال بارداری افزایش یابد.

شما عزیزان می توانید برای درمان و انجام مشاوره با بهترین دکتر زنان برای کیست تخمدان در اصفهان به مطب دکتر لیلا مقاره عابد مراجعه نمایید.

نوشتن دیدگاه