از کجا بفهمیم تخمدان پلی کیستیک داریم

تخمدان پلی کیستیک یکی از بیماری هایی می باشد که بسیاری از دختر خانم هایی که جوان هستند به این بیماری دچار می شوند و با مشکلاتی که در این بیماری وجود دارد مواجه می شوند. این بیماری یکی از بیماری هایی بوده است که تنها تا 30 سال پیش در افرادی که چاق بودند مشاهده می شد، اما اکنون تخمدان پلی کیستیک در بسیاری از خانم هایی که لاغر هستند هم مشاهده می شود. بسیاری از افراد در مورد علائم این بیماری اطلاعات زیادی ندارند و به همین دلیل اگر می خواهید این بیماری را درمان کنید باید با علائم آن آشنایی کافی را به دست آورید، در ادامه برخی از علائم تخمدان پلی کیستیک را معرفی می کنیم تا اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید. در صورتی که این علائم را در خودتان مشاهده می کنید بهتر از در اولین فرصت یک نوبت ویزیت با بهترین دکتر متخصص زنان و زایمان و بارداری، خانم دکتر لیلا مقاره عابد تهیه کنید. 

نشانه های اولیه تخمدان پلی کیستیک

  • ایجاد کیست روی سطح تخمدان های فرد
  • افزایش هورمون های مردانه
  • تاخیر در قاعدگی یا متوقف شدن آن

علائم بیماری تخمدان پلی کیستیک

همانطوری که بیان نمودیم شما باید برای اینکه به خوبی متوجه شوید آیا دچار تخمدان پلی کیستیک هستید و یا نیستید، با علائم آن آشنایی داشته باشید که علائم این بیماری عبارت می باشد از:
محیط بدن مردانه می شود
یکی از مهمترین علائمی که در بیماری تخمدان پلی کیستیک وجود دارد و باید با آن آشنایی داشته باشید، این است که رشد موهای زائد بدن بسیار بیشتر می شود و این موهای زائد در صورت، ران ها، قفسه سینه، روی شکم و ... می باشد. در واقع اگر شما در این نواحی رشد بیش از اندازه موهای زائد بدن را مشاهده کردید باید بدانید که این یکی از علائم این بیماری می باشد.
اضافه وزن غیر معمولی
یکی دیگر از علائمی که در این بیماری وجود دارد و بسیار شایع می باشد این است که خانم ها با اضافه وزن مواجه می شوند، بیشتر اضافه وزنی که از جمله علائم این بیماری می باشد در قسمت پهلوها رخ می دهد، یعنی بیشتر خانم هایی که اضافه وزنشان در قسمت کمرشان می باشد باید به این جنبه اضافه وزن از جمله علائم این بیماری نگاه کنند.

شما عزیزان می توانید برای درمان و انجام مشاوره با بهترین دکتر زنان برای کیست تخمدان در اصفهان به مطب دکتر لیلا مقاره عابد مراجعه نمایید.

از کجا بفهمیم تخمدان پلی کیستیک داریم
 

نامنظم بودن چرخه عادت ماهانه
از جمله مهمترین علائم بیماری تخمدان پلی کیستیک این است که دوران پریودی شما بسیار نامنظم می شود، برخی از خانم ها امکان دارد که تا دو ما خونریزی خود را عقب بیندازند و یا اینکه دوران عادت ماهانه آنها زودتر رخ می دهد، البته بیشتر دوران نامنظمی این بیماری مربوط به عقب انداختن دوران پریودی می باشد. شما اگر دوران پریودی نامنظمی داشتید باید به این مسئله جدی تر نگاه کنید و حتما به پزشک مراجعه کنید.
 مشکلات باروری
از دیگر علائمی که در بیماری تخمدان پلی کیستیک وجود دارد این است که برخی از خانم ها با مشکلات بارداری مواجه می شوند، در واقع آنها برای اینکه باردار شوند باید به پزشک مراجعه کنند تا برای آنها دوران درمانی را مشخص کند و باردار شوند.
عدم تعادل در خونریزی
از جمله دیگری علائمی که در این بیماری وجود دارد این است که خونریزی شما یا بیش از حد می شود و یا اینکه بسیار کم است. در واقع از آنجایی که چرخه عادت ماهانه در این بیماری مشخص نمی شود و شما به خوبی نمی دانید چه زمانی می خواهید پریود شوید، خونریزی تان هم بر روی اصول پیش نمی رود و باید برای آن به فکر راه درمانی باشید. بهترین راهکاری که شما می توانید از آن استفاده کنید این است که به پزشک مراجعه کنید تا طول درمان شما را مشخص کند.
مشکلات پوستی
اگر شما تمامی علائمی را که در بالا بیان کردیم را داشتید و علاوه بر آن مشکلات پوستی مانند جوش های زیاد روی پوست، آکنه های زیاد و .... هم روی صورت تان به وجود آمد باید بدانید که این یکی دیگر از علائم تخمدان پلی کیستیک به شمار می رود و شما دچار زایده های پوستی شده اید که با توجه به علائم دیگر می توانید به خوبی تشخیص دهید این مشکل هم به این بیماری مربوط می شود.
مشکل در خواب
از دیگر علائمی که در بیماری تخمدان پلی کیستیک وجود دارد این است که در سیستم خواب شما مشکلاتی به وجود می آید که به اصطلاح به آن وقفه تنفسی در خواب نیز می گویند و افراد هم به این مشکل دچار می شوند.

 

از کجا بفهمیم تخمدان پلی کیستیک داریم

 

نوشتن دیدگاه