کرونا در کودکان

کرونا نامی ناشناخته و بسیار ترسناک است که در جهان آن را با نام COVID-19 میشناسند و این روزها سروصدای عجیبی به پا کرده است. ساختار ویروسی کوید 19 به حالتی است که همانند یک مرگ خاموش در بدن انسان از جمله بدن کودکان تاثیرات منفی می گذارد، که اگر به موقع از آن جلوگیری نکنید باعث مرگ افراد نیز می شود. کرونا ویروسی از خانواده بیماری های سارس و مرس می باشد که دارای علائمی مانند تنگی نفس، بی قراری ظاهری، تب و ... می باشد که بسته به مقاومت و بنیه افراد متفاوت می باشد. این ویروس معمولا بعد از 10 تا 14 روز علائم خودش را نشان می دهد و کودکان جزو افراد حساس هستند که اگر از آنها مراقبت نشود باعث شیوع بیماری آنها می شود. یکی از سوالات رایج پدر و مادرها که در مورد این ویروس از سایت دکتر مقاره می پرسند این است که آیا کرونا در کودکان تاثیر می گذارد؟ پاسخ به این سوال بله است که در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع می پردازیم.

انتقال کرونا به کودکان

به گفته دانشمندان این ویروس در خانواده زونا بوده و برای اولین بار در حیوانات مشاهده شد، که این ویروس از طریق تماس نزدیک با حیوانات به انسان منتقل شده است. این ویروس از راه های گوناگون مثل عطسه، سرفه، دستان آلوده و ... از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. کوید 19 عملا می تواند بین 6 ساعت تا 14 روز زنده بماند که مدت زمان بسته به نوع محیط و آن مکان می تواند متغییر باشد، بدون شک محیط های مرطوب زمان زنده نگه داشتن ویروس را افزایش می دهد پس اگر محوطه ای که کودک شما در آن قرار دارد به این ویروس آلوده شده است حتما آن محل را با محلول های ترکیبی مثل وایتکس و آب، الکل و آب بشویید و آن محل را ضد عفونی کنید تا ویروس به طور کل از محل پاک شود.

انتقال کرونا به کودکان

روش پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به کودکان

با توجه به آزمایشاتی که به تازگی توسط محققان در مورد کرونا ویروس انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که این ویروس بر روی یک سری از کودکان تاثیر منفی داشته و سیستم ایمنی بدن آنها در برابر آن مقاومت می کند و در بعضی از نمونه ها دیده شده که این بیماری در بدن کودکان بسیار خفیف بوده است و علائمی همانند سرماخوردگی در کودکان به وجود آورده است. اما ناگفته نماند که پیشگیری بهتر از درمان است، پس با توجه به موارد توضیح داده شده این موضوع دلیل بر این نیست که ویروس کوید 19 بر روی بدن کودکان بی تاثیر است. نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت کنید بچه ها موجودات بسیار ظریف و پاکی هستند پس تا جایی که می توانید از اخبارهای کرونا برای آن صحبت نکنید زیرا آنها تحت تاثیر صحبت های بزرگترها دچار استرس می شوند و به دستگاه ایمنی بدن آنها آسیب می رساند. در ادامه به یک سری مراقبت های ویژه کودک برای شما ارائه می کنیم تا بتوانید در برابر این ویروس کشنده مقاومت کنید.

با توجه به اینکه هنوز روش قطعی برای مقابله با این ویروس ارائه نشده است پس لطفا به موارد زیر حتما دقت کنید:

  • دستانتان را با آب و صابون حداقل به مدت 30 ثانیه بصورت اصولی بشویید
  • اگر در مکان های عمومی حاضر شدید به هیچ عنوان دستان خودتان را به چشم و دهان و بینی نمالید
  • هنگام سرفه و عطسه با دستمال کاغذی مانع از پاشش محتویات آب دهان خود به بیرون شوید
  • در صورت مشاهده علائم آنفولانزا حتما به پزشک مراجعه کنید
  • از دست و روبوسی مخصوصا با کودکان جدا خود داری کنید
  • در صورتی که اطرافیان شما دچار علائم آنفولانزا شدند از آنها دو متر فاصله بگیرید
  • در صورتی که از طریق COVID-19 به بیماری مبتلا شدید در خانه بمانید و مایعات زیاد میل کنید
نوشتن دیدگاه