راهکارهای افزایش میل جنسی در زنان برای بهبود روابط

کسی نمی‌تواند منکر نقش مهم رابطه‌ی جنسی خوب در رضایت از زندگی زناشویی شود. رابطه‌ی جنسی با کیفیت علاوه بر فواید روحی و جسمی بی‌شمار، در دوام زندگی مشترک بسیار مؤثر است. علت خیلی از طلاق‌ها ریشه در عدم رضایت جنسی زوجین دارد. تحقیقات متعددی ثابت کرده‌اند زوج‌هایی که از رابطه‌ی جنسی خود راضی هستند کیفیت زندگی بالاتری دارند. امروزه تعداد زیادی از افراد به ویژه زنان به دلایل مختلف با مشکل کاهش میل جنسی روبه‌رو هستند و این موضوع آن‌ها را آزار می‌دهد. در این مقاله قصد داریم برای افزایش میل جنسی در زنان راهکارهایی ارائه کنیم. اگر این مسئله دغدغه‌ی شما نیز هست تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

رژیم غذایی سالم

یکی از عواملی که می‌تواند بر افزایش میل جنسی در زنان اثرگذار باشد تغذیه‌ی سالم است. رژیم غذایی خوب و سالم نه‌تنها در سلامت جسم و روح مؤثر است، بلکه می‌تواند باعث بهبود رابطه‌ی جنسی شود. در ادامه به برخی از مواد غذایی که میل جنسی را در زنان افزایش می‌دهند اشاره می‌کنیم.

  • آجیل

مصرف مغزهایی مانند گردو، پسته، بادام هندی، بادام زمینی، فندق و تخمه آفتاب‌گردان در بیشتر شدن میل جنسی اثرگذار است. مغزها غنی از پروتئین، چربی‌های غیراشباع، منیزیم، پتاسیم، روی، سلنیوم و ویتامین‌های مختلف هستند و خواص بسیاری دارند که از میان آن‌ها می‌توان به افزایش میل جنسی اشاره کرد.

  • ماهی‌

یکی دیگر از مواد غذایی سالم و مؤثر در افزایش میل جنسی، ماهی است. ‌در ماهی روی، سلنیوم و اسیدآمینه‌ای به نام ال‌آرژینین وجود دارد که باعث بیشتر شدن میل جنسی می‌شوند. گنجاندن ماهی در رژیم غذایی، هم سلامت عمومی بدن را ارتقا می‌دهد و هم عملکرد جنسی افراد را بهبود می‌بخشد.

  • میوه

میوه‌ها سرشار از فیبر، ویتامین و آنتی‌اکسیدان هستند و باعث افزایش انرژی می‌شوند. مصرف برخی از میوه‌ها برای افزایش میل جنسی توصیه شده است که از میان آن‌ها می‌توان موز، انجیر، توت‌فرنگی، سیب، آووکادو و هندوانه را نام برد.

  • عسل

عسل طبیعی علاوه بر این که در سلامت عمومی بدن بسیار مؤثر است، میل جنسی را نیز افزایش می‌دهد.

  • زعفران

یکی از خوراکی‌هایی که باعث افزایش میل جنسی در زنان می‌شود، زعفران است. در پژوهشی تعدادی از زنان که به دلیل مصرف داروی ضد افسردگی دچار اختلال در عملکرد جنسی شده بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند. این افراد به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول به مدت 4 هفته هر روز 30 میلی‌گرم زعفران و گروه دوم دارونما مصرف می‌کردند. نتایج حاکی از این بود که افراد گروه اول میل جنسی بیشتری نسبت به گروه دوم پیدا کرده بودند.

  • شکلات تلخ

شکلات تلخ با افزایش سطح دوپامین و سروتونین در مغز باعث کاهش سطح استرس و اضطراب می‌شود و میل جنسی را زیاد می‌کند.

 ورزش کردن

همه‌ی افراد از اهمیت ورزش و تأثیر آن بر سلامتی جسم و روح آگاه هستند. ورزش منظم علاوه بر فواید بی‌شماری که دارد، می‌تواند تأثیر شگفت‌انگیزی بر افزایش میل جنسی در زنان داشته باشد. تحقیقات نشان داده‌اند زنانی که به طور منظم ورزش می‌کنند نسبت به زنانی که اهل ورزش نیستند میل جنسی بالاتر و عملکرد جنسی بهتری دارند. ورزش سطح هورمون‌های استروژن و تستوسترون را که در میل جنسی دخیل هستند بالا می‌برد. همچنین در حین ورزش کردن خون‌رسانی به اندام‌های بدن بیشتر صورت می‌گیرد که این شامل دستگاه تناسلی هم می‌شود؛ بنابراین تحریک جنسی زودتر اتفاق می‌افتد.

به طور کلی ورزش سطح انرژی بدن را زیاد می‌کند و این امر باعث می‌شود افراد احساس خستگی و کسالت نکنند و برای رابطه‌ی جنسی آمادگی داشته باشند. یکی دیگر از اثرات مثبت ورزش این است که باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود. زمانی که ذهن اشخاص از تنش، استرس و اضطراب خالی باشد بیشتر به رابطه‌ی جنسی تمایل پیدا می‌کنند. دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری، ایروبیک، یوگا و پیلاتس از بهترین ورزش‌هایی هستند که می‌توان برای افزایش میل جنسی انجام داد. با اضافه کردن ورزش به برنامه‌ی روزانه‌ی خود علاوه بر سلامت روح و جسمتان به بهبود عملکرد جنسی خود نیز کمک می‌کنید.

 ورزش کردن

خواب کافی

حتما دقت کرده‌اید روزهایی که میزان خوابتان از حد معمول کمتر است احساس سستی و کسالت می‌کنید، تمرکز کمی دارید، بی‌حوصله می‌شوید و با کوچک‌ترین مسئله‌ای از کوره در می‌روید. این‌ها فقط تعدادی از عوارض کم‌خوابی است. کمبود خواب حتی می‌تواند بر میل جنسی شما نیز اثر منفی داشته باشد. تحقیقات حاکی از این هستند که خواب کافی هورمون‌های مرتبط با میل جنسی را تنظیم می‌کند. افرادی که در طول شبانه‌روز به میزان کافی می‌خوابند انرژی و شادابی بیشتری دارند و برای برقراری رابطه‌ی جنسی از آمادگی بالاتری برخوردارند. بنابراین اگر می‌خواهید میل جنسی خود را افزایش دهید تأثیر خواب کافی و با کیفیت را دست‌کم نگیرید.

کاهش استرس

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند باعث افزایش میل جنسی در زنان شود کاهش استرس است. زمانی که افراد در معرض فشار و استرس هستند تمایل چندانی به برقراری رابطه‌ی جنسی ندارند. علت این موضوع به هورمون کورتیزول یا همان هورمون استرس برمی‌گردد. در شرایط پر استرس با فعال شدن سیستم سمپاتیک سطح کورتیزول در بدن افزایش پیدا می‌کند تا فرد برای مقابله با خطرات احتمالی آمادگی داشته باشد. زمانی که شرایط استرس‌زا برطرف شود با فعال شدن سیستم پاراسمپاتیک عملکرد بدن به حالت عادی برمی‌گردد. اگر فرد به مدت طولانی و به طور مداوم استرس را تجربه کند میزان بالای کورتیزول در خون با عوارضی همراه می‌شود که یکی از آن‌ها کاهش میل جنسی است.

برای داشتن یک رابطه‌ی جنسی خوب نیاز است که فرد از لحاظ روحی و روانی در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد. شما می‌توانید با کارهای ساده‌ای استرس‌های روزمره را از خود دور کنید. به طور مثال می‌توانید دوش بگیرید، به یک موسیقی آرامبخش گوش کنید، در طبیعت قدم بزنید و یا به دیدار دوستتان بروید. اگر میزان استرس و اضطرابی که تجربه می‌کنید زیاد است حتما از یک روان‌شناس کمک بگیرید. زمانی که از تنش‌ها فاصله گرفته باشید و احساس آرامش کنید آمادگی و میل شما برای برقراری رابطه‌ی جنسی بیشتر می‌شود.

ترک عادت‌های منفی

مصرف سیگار، مواد مخدر و الکل نه‌تنها سلامت روح و جسم را به مخاطره می‌اندازد، بلکه باعث کاهش میل جنسی هم می‌گردد. اگر به این عادت‌های مخرب گرفتارید تمام سعی خود را به کار بگیرید تا آن‌ها را ترک کنید. به این ترتیب هم از لحاظ جسمی و روحی وضعیت بهتری پیدا می‌کنید و هم میل جنسیتان افزایش پیدا می‌کند.    

ترک عادت‌های منفی

ایجاد صمیمیت بیشتر

یکی از عواملی که می‌تواند بر افزایش میل جنسی در زنان اثرگذار باشد داشتن رابطه‌ای صمیمانه و محبت‌آمیز با همسر است. هر چقدر میزان صمیمیت زوجین بیشتر باشد تمایل آن‌ها به برقراری رابطه‌ی جنسی بیشتر می‌شود. برای افزایش صمیمیت می‌توانید از کارهای بسیار ساده‌ اما مؤثری کمک بگیرید. سعی کنید هر روز زمانی را به یکدیگر اختصاص دهید و به انجام یک فعالیت مشترک بپردازید. به عنوان مثال می‌توانید با هم به پیاده‌روی بروید، کتاب بخوانید، آشپزی کنید یا فیلم ببینید. گاهی اوقات با شاخه‌ای گل یا هدیه‌ای کوچک همسرتان را غافلگیر کنید. محبت کلامی را دست‌کم نگیرید و هر روز علاقه‌ی خود را نسبت به یکدیگر ابراز کنید. از مسافرت و تفریح غافل نشوید. شاید در ظاهر این کارها ربطی به رابطه‌ی جنسی نداشته باشند اما مطمئن باشید اثر شگفت‌انگیزی بر میل جنسی وکیفیت رابطه‌ی شما خواهند داشت.

پرهیز از تکرار

اگر می‌خواهید میل و شوقتان نسبت به رابطه‌ی جنسی کم نشود رابطه‌ی خود را به هیچ عنوان محدود به زمان، مکان و شیوه‌ی خاصی نکنید. سعی کنید با کمی خلاقیت به رابطه تنوع دهید. مثلا می‌توانید هر بار پوزیشن‌های مختلفی را امتحان کنید، در قسمت‌های مختلف خانه رابطه داشته باشید یا ظاهر و نحوه‌ی آرایش خود را تغییر دهید. تنوع در رابطه‌ی زناشویی لذت، هیجان و جذابیت آن را بالا می‌برد و باعث افزایش میل جنسی در زنان می‌شود.

معاشقه‌ی طولانی

زنان برای این که آمادگی لازم را جهت برقراری رابطه‌ی جنسی پیدا کنند نیاز به زمان دارند. یک معاشقه‌ی خوب و بدون عجله به آن‌ها این امکان را می‌دهد که از لحاظ روحی و جسمی پذیرای رابطه شوند، حس آرامش داشته باشند و لذت بیشتری ببرند. هر چقدر معاشقه بهتر و با حوصله‌تر انجام گیرد میزان تمایل و اشتیاقشان برای رابطه بیشتر می‌شود.

معاشقه‌ی طولانی

کمک گرفتن از متخصص

گاهی اوقات مشکل افراد به گونه‌ای است که نیاز به مداخله‌ی یک متخصص حس می‌شود. بعضی از اشخاص ممکن است نیاز به دارو داشته باشند یا بعضی دیگر ممکن است نیاز داشته باشند توسط یک روان‌شناس به صورت عمیق مورد بررسی قرار گیرند. بنابراین در صورت لزوم حتما روی کمک متخصص حساب باز کنید.

جمع‌بندی

رابطه‌ی جنسی یکی از مهم‌ترین ارکان زندگی یک زوج است و می‌تواند بر احساس رضایت آن‌ها از زندگی زناشویی اثر خیلی زیادی داشته باشد. امروزه راهکارهای افزایش میل جنسی در زنان دغدغه‌ی بسیاری از زوج‌هاست. برای رفع این مسئله افراد باید رژیم غذایی سالم و خواب کافی داشته باشند و ورزش را جدی بگیرند. همچنین باید استرس و عادت‌های بد‌ را از خود دور کنند و سعی در ایجاد رابطه‌ای صمیمانه و جذاب با همسرشان داشته باشند. در این مقاله تمام این موارد به تفصیل توضیح داده ‌شد. امیدواریم از این مطالب برای بهبود وضعیت زندگی زناشویی خود استفاده کنید.

 

نوشتن دیدگاه