عمل پرینورافی چیست

به قسمت میان واژن و مقعد پرینه گفته می شود و عمل پرینورافی به عملی اطلاق می شود که به منظور تنگ کردن و زیباسازی این ناحیه از بدن انجام می شود. عمل پرینورافی را می توان یکی از عمل هایی دانست که هم جنبه زیبایی و هم جنبه درمانی دارد. استفاده از این عمل باعث می شود با تنگ شدن واژن لذت جنسی افزایش پیدا کند و از عوارض گشادی واژن پیشگیری شود و یا عوارض از بین بروند.

همه چیز درباره جراحی پرینورافی واژن

جراحی پرینورافی را می توان در سه دسته قبل از عمل، حین عمل و بعد از عمل تقسیم بندی کرد که در این قسمت از مقاله به هر ۳ مورد می پردازیم:

۱. قبل از جراحی پرینورافی

قبل از عمل جراحی پرینورافی در ابتدا پزشک جراح شما را مورد معاینه قرار می دهد و اگر برای انجام عمل ضرورتی وجود داشت، آن را برای شما تجویز می کند. در برخی از موارد معاینه به تنهایی نمی تواند برای پزشک کافی باشد و انجام آزمایش پاپ اسمیر قبل از انجام عمل تجویز می شود. از آنجایی که بعد از انجام عمل پرینورافی نمی توانید تا ۲۴ ساعت به حمام بروید، توصیه می شود قبل از انجام عمل حمام رفته باشید.

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بعد از تمام شدن دوران عادت ماهیانه برای عمل مراجعه کنید، زیرا فاصله زیاد تا پریود بعدی باعث می شود زمان لازم برای بهبودی بعد از عمل را داشته باشید.

همه چیز درباره جراحی پرینورافی واژن

۲. حین عمل پرینورافی

در حین انجام این عمل در ابتدا از بی حسی موصعی استفاده می شود و محل پرینه به صورت موضعی بی حس خواهد شد. جراح با استفاده از بخیه های جذبی عمل پرینورافی را انجام می دهد و ناحیه واژن را تا حد ممکن تنگ می کند. انجام این عمل جراحی چندان زمان بر نیست و در حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه زمان می برد. مدت زمان انجام عمل به مواردی مانند سن، تعداد بخیه مورد نیاز و ... بستگی دارد و با توجه به این موارد تعیین می شود.

۳. بعد از انجام عمل پرینورافی

بعد از انجام عمل می توانید در حدود دو ساعت بعد راه بروید و مشکلی از این بابت نخواهید داشت‌. بعد از ۶ ساعت از بیمارستان و یا مرکز درمانی مرخص می شوید و در ساعات اولیه ممکن است احساس سوزش یا درد داشته باشید، اما نگران نباشید این درد بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی برطرف می شود. تمامی مراقبت هایی که باید بعد از عمل پرینورافی به آنها دقت داشته باشید توسط پزشک معالج به شنا اعلام می شود و با انجام این مراقبت ها زخم شما بدون هیچگونه عوارضی بهبود پیدا می کند.

برخی از مراقبت ها بعد از عمل پرینورافی موارد زیر هستند:

  • بعد از عمل تا ۲۴ ساعت حمام نروید.
  • تا ۶ هفته نباید رابطه جنسی داشته باشید.
  • تا ۶ هفته در هنگام رفتن به حمام درون وان آب ننشینید و فقط دوش بگیرید.
  • زمانی که به دستشویی می روید از قسمت جلو به سمت عقب خود را بشویید و برای مراقبت بهتر ناحیه را با دستمال کاغذی خشک کنید.
  • محل بخیه ها را گرم نگه دارید و آن ها را در معرض هوا و یا مکان سرد قرار ندهید.

تنگ کردن واژن با پرینورافی

تنگ کردن واژن با پرینورافی

تنگ کردن واژن با پرینورافی هم به منظور زیبایی و هم به منظور درمان افراد انجام می شود. تنگ کردن واژن با استفاده از این روش به افراد زیر توصیه می شود:

  • خانم هایی که زایمان طبیعی زیادی داشته اند.
  • خانم هایی که به دلیل بالا رفتن سن دچار گشادی واژن شده اند.
  • افرادی که به دلیل چاقی واژنشان تغییر شکل پیدا کرده و گشاد شده است.
  • خانم هایی که در رسیدن به ارگاسم مشکل دارند.
  • افرادی که خود یا شریک جنسیشان از رابطه لذت نمی برند و رضایت ندارند.

در انجام عمل پرینورافی برای تنگی واژن بهتر است دو مورد زیر در نظر گرفته شوند:

  1. با انجام این عمل پیش پزشک ماهر و با تجربه در حین عمل و بعد از آن هیچ مشکلی پیش نمی آید و عوارض عمل اصلا افراد را اذیت نخواهد کرد.
  2. اگر در هنگام انجام عمل واژن بیش از اندازه تنگ شود، عوارضی مانند درد حین رابطه جنسی را در پی خواهد داشت، به همین دلیل تعداد بخیه ها باید به اندازه باشد.

عمل پرینورافی عملی حساس است و باید برای این کار به پزشکی حاذق مراجعه کنید. دکتر لیلا مقاره عابد با سالها تجربه و تخصص اینجاست تا عملی اصولی را برای شما رقم بزند.

نوشتن دیدگاه