عمل هودکتومی چیست

عمل هودکتومی یکی از عمل های زیبایی_ درمانی به شمار می رود که در ناحیه واژن خانم ها انجام می شود. استفاده از این عمل هم باعث زیبایی ناحیه واژن می شود و هم باعث می شود لذت جنسی در بانوان افزایش پیدا کند. در این عمل با کاهش ضخامت پوسته کلیتوریس لذت جنسی در خانمها افزایش زیادی پیدا می کند. عمل هودکتومی یکی از عمل های سرپایی است، یعنی بعد از انجام عمل فرد می تواند بیمارستان را ترک کند و نیازی به بستری شدن ندارد.

راهنمای جامع عمل هودکتومی

همانطور که در بالا نیز به این مسئله اشاره شد عمل هودکتومی می تواند هم فواید زیبایی و هم فواید درمانی داشته باشد. در این میان یکی از مهمترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که برای چه باید عمل هودکتومی انجام شود و استفاده از این عمل چه ضرورتی دارد؟
در راهنمای جامع عمل هودکتومی به پاسخ این سوال و سوالات دیگر در مورد عمل هودکتومی می پردازیم:
دلیل ضرورت عمل هودکتومی: عمل هودکتومی علاوه بر زیبا سازی ظاهری واژن باعث می شود در زیر پوسته واژن عفونت جمع نشود و به عنوان یکی از موارد پیشگیرنده برای افرادی که به عفونت زیادی دچار می شوند، شناخته می شود.

راهنمای جامع عمل هودکتومی
نحوه انجام عمل: برای انجام این عمل در ابتدا ناحیه کلیتوریس با استفاده از بی حس کننده به صورت موضعی بی حس میشود و سپس قسمتی از پوسته روی پوست برداشته می شود و پوسته نازک تر می شود. فرد بعد از انجام این عمل می‌تواند به راحتی به کارهای روزانه خود بپردازد و نیازی به ماندن در بیمارستان و یا درمانگاه وجود ندارد.
مراقبت های بعد از عمل: در مدت زمان ۳ تا ۴ روز بعد از انجام عمل هودکتومی حتما باید استراحت مطلق داشته باشید و در منزل بمانید. بعد از انجام عمل تا یک هفته انجام ورزش های سنگین و جابجا کردن اشیا و وسایل به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و باید از فعالیت‌های سنگین دوری کرد. بعد از انجام این عمل استفاده از سیگار و قلیان تا یک ماه ممنوع است همچنین توصیه می شود که تا یک ماه بعد از انجام عمل هودکتومی به هیچ عنوان رابطه جنسی نداشته باشید.
نوع تغذیه بعد از عمل: نوع تغذیه می تواند تا حدود زیادی در میزان درد بعد از عمل هودکتومی تاثیر گذار باشد. یکی از نکاتی که در مورد تغذیه خود باید به آن توجه داشته باشید این است که به هیچ عنوان غذاهای تند و چرب استفاده نکنید و در عوض استفاده از انواع مختلف میوه و سبزیجات را در اولویت کار خود قرار دهید.
مدت زمان انجام عمل: برنامه هودکتومی در طولانی ترین حالت خود به بیش از نیم ساعت نمی رسد. در اکثر موارد این عمل در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می خواهد.

چه کسانی عمل هودکتومی را انتخاب می کنند؟

چه کسانی عمل هودکتومی را انتخاب می کنند؟

همانطور که در بالا نیز به این مسئله اشاره شد عمل هودکتومی برای همه خانم ها قابل انجام است؛ اما به شما توصیه می شود که اگر در ناحیه واژن مشکل جدی احساس نمی کنید، این عمل را انجام ندهید. زیرا هر عملی دارای عوارض مخصوص به خود است و عمل هودکتومی نیز از این قاعده مستثنا نیست.
برخی از افرادی که عمل هودکتومی برای آنها ضرورت دارد، موارد زیر هستند:
۱. خانم هایی که در ناحیه واژن احساس درد و سوزش دارند.
۲. خانم هایی که در هنگام لباس پوشیدن و پوشیدن شلوار های جذب احساس خوبی ندارند و احساس می‌کنند که ناحیه واژن آنها تحت فشار زیادی قرار گرفته است.
۳. خانم هایی که به صورت مکرر دچار عفونت می شوند و با استفاده از این روش می توانند محل تجمع عفونت را از بین ببرند.
۴. خانم هایی که در هنگام برقراری رابطه جنسی هیچگونه لذتی از برقراری رابطه نمی برند.
۵. افرادی که در ناحیه کلیتوریس احساس درد و ناراحتی دارند.
یکی از مهمترین نکاتی که در مورد موارد بالا باید به آن توجه داشته باشید این است که تمامی مواردی که در بالا به آنها اشاره شد تنها با نظر پزشک قابل قبول است. برای مثال ممکن است شما به صورت متعدد دچار عفونت شوید اما مشکل اصلی با عمل هودکتومی برطرف نشود به همین دلیل باید نظر پزشکان کلینیک دکتر لیلا مقاره عابد را در مورد انجام عمل در اولویت کار خود قرار دهید.

نوشتن دیدگاه