عمل زیبایی واژن حین سزارین ممکن است؟

برخی از خانم های دارای لابیاهای بزرگ یا ناهموار در هنگام پوشیدن شلوار، ورزش یا برقراری رابطه جنسی احساس خوشایندی ندارند. امروزه عمل های جوانسازی واژن در ایران به منظور ترمیم واژن بعد از زایمان طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در این مقاله به این پرسش پاسخ داده می شود که آیا عمل زیبایی واژن حین سزارین امکان پذیر است؟ آیا عمل لابیاپلاستی را می توان در حین زایمان طبیعی یا بلافاصله بعد از آن انجام داد؟
به طور کلی در عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی با استفاده از لیزر یا تیغ جراحی قسمت های اضافی و چروک های لابیا مینور برداشته می شود. سپس در انتهای جراحی با هدف متقارن سازی لابیاها بخش های باقیمانده به یکدیگر بخیه می گردند. این تکنیک زیبایی علاوه بر کاهش علائم آزاردهنده در خانم ها اعتماد به نفس آن ها را نیز افزایش می دهند.
نکات مطرح شده در این مطلب به شما کمک می کنند که با آگاهی بیشتری نسبت به انجام این عمل زیبایی اقدام نمایید. همچنین لازم به ذکر است که کلینیک تخصصی دکتر لیلا مقاره عابد بهترین شرایط را برای انجام لابیاپلاستی واژن برای بانوان فراهم می سازد. مشاورین ما در مجموعه آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما هستند.

آیا امکان عمل لابیاپلاستی حین سزارین وجود دارد؟

سوال بسیاری از خانم های باردار این است که آیا عمل زیبایی واژن حین سزارین ممکن است یا خیر. متاسفانه پاسخ این پرسش به دلایل زیر منفی است.

آیا امکان عمل لابیاپلاستی حین سزارین وجود دارد؟

  • خونریزی
    خانم ها در حین زایمان مقدار زیادی خون از دست می دهند. بنابراین حتی در صورت سزارین نیز به دلیل افزایش احتمال خونریزی امکان برش لابیاها وجود ندارد.
  • افزایش تورم لابیاها در دوران بارداری

لابیاها در طول دوران بارداری به دلیل تغییر هورمون ها شکل ظاهری طبیعی خود را از دست می دهند. این مسئله پس از زایمان و ایجاد تعادل در هورمون ها حل می شود. بنابراین بهتر است که عمل زیبایی واژن حین سزارین صورت نگیرد، زیرا در این زمان حجم لابیاها غیر واقعی و بزرگ است.

  • احتمال بروز عوارض عمل لابیاپلاستی

در حین زایمان تمام بدن خانم ها به ویژه اندام های تناسلی آن ها به خون آغشته است. انجام هر نوع جراحی زیبایی در این ناحیه ریسک ابتلا به عفونت و خونریزی و سایر عوارض عمل لابیاپلاستی را افزایش می دهد.

  • احتمال افزایش نارضایتی

با انجام عمل زیبایی واژن حین سزارین احتمال بازگشت ظاهر لابیاها به شکل طبیعی قبلیشان بیشتر است. از این رو در این شرایط احتمال نارضایتی بانوان از نتیجه عمل لابیاپلاستی افزایش می یابد. در صورت عدم رضایت نیاز به انجام جراحی ترمیمی خواهد بود که به مراتب دشوارتر و گران تر از عمل اول است.

  • مشکلات ناشی از همزمانی مراقبت های بعد از زایمان با لابیاپلاستی

پس از اینکه عمل زیبایی واژن انجام گرفت، باید یک سری مراقبت های ویژه صورت گیرد. همچنین بانوان نیاز دارند که برای تسریع بهبود بخیه های لابیاها از داروهای خاصی استفاده کنند. همزمانی این مراقبت ها با مراقبت های پس از زایمان باعث بروز مشکلاتی برای خانم ها می شوند.

عمل زیبایی واژن همزمان با زایمان طبیعی
به همین دلیل برای جلوگیری از مشکلات و مسائل مطرح شده از انجام عمل زیبایی واژن حین سزارین اجتناب کنید. چرا که هدف شما از اقدام به این روش جوانسازی، زیبایی واژن و بازگشت اعتماد به نفستان در زمان رابطه جنسی است.

عمل زیبایی واژن همزمان با زایمان طبیعی

در دوران بارداری وضعیت بدن و حتی مخاط واژن و لابیاها دچار تورم می شوند. بنابراین در هنگام زایمان طبیعی انجام هر گونه برش یا جراحی ممکن است که عوارض زیادی مانند خونریزی و عفونت را برای بانوان به همراه داشته باشد.
همچنین بانوان پس از زایمان طبیعی برای تسریع در روند بهبودی خود نیاز به مراقبت های ویژه و داروهای خاص دارند. انجام عمل زیبایی واژن به صورت همزمان با این مراقبت ها برای خانم ها مشکل ساز خواهد شد. در ضمن لابیاها به دلیل زایمان دچار مقداری کشیدگی و آسیب دیدگی می شوند.
بنابراین بهتر است که فاصله زمانی مناسبی را بین زمان زایمان و انجام عمل لابیاپلاستی در نظر بگیرید. فاصله گذاری حدود 2 الی 3 ماه برای این منظور زمان ایده آلی است. البته برخی از پزشکان به خانم ها توصیه می کنند که 6 ماه پس از زایمان خود برای این عمل اقدام نمایند. پس از طی این مدت علاوه بر بازگشت لابیاها به اندازه طبیعی هیچ خطری متوجه شما نیست.
شما می توانید برای دریافت مشاوره های قبل از انجام لابیاپلاستی از کارشناسان دکتر لیلا مقاره عابد تماس بگیرند.

نوشتن دیدگاه