علت سیاه شدن لابیا مینور

یکی از مشکلات شایعی که بسیاری از بانوان با آن دست و پنجه نرم می کنند سیاه شدن لبه های واژن است. لب های داخلی واژن را لابیا مینور و لب های بیرونی را که بزرگتر هم هستند، لابیا ماژور می نامند. در برخی از مواقع لابیامینور یا لابیا ماژور یا هر دوی آن ها دچار تغییر رنگ می شوند و تیرگی آن‌ ها باعث آزرده خاطر شدن افراد می شود.
در واقع اگر بخواهیم به علت سیاه شدن لابیا مینور اشاره کنیم می توان موارد متعددی را مطرح کرد؛ که از جمله آن ها افزایش سن و یا عوامل ژنتیکی را می توان‌ نام‌ برد. البته این مسئله علت های دیگری نیز دارد که در ادامه بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت. اما خبر خوش در این زمینه این است که امکان تغییر رنگ لابیا و روشن سازی آن با توجه به پیشرفته تکنولوژی فراهم شده است و افراد متخصص در زمینه جراحی زیبایی بانوان می توانند، طی چند جلسه زیبایی و روشنی را به لبه های واژن و پوست واژن شما بازگردانند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد علت تیرگی و چگونگی درمان آن، ما را تا انتها همراهی کنید.

علت تیرگی لبه های واژن

علت تیرگی لبه های واژن

همانطور که قبلا هم گفته ایم علت های مختلفی می توانند در تیرگی لبه های واژن دخیل باشند. به عنوان مثال یکی از این علت ها افزایش سن و سال است. هنگامی که سن و سال شما افزایش پیدا کند و پا به دوره میانسالی بگذارید، به احتمال زیاد شاهد تغییر رنگ در واژن خود نیز خواهید بود. اما اگر بخواهیم به صورت تخصصی تر در مورد علت تیرگی لبه های واژن صحبت کنیم می‌ توان موارد زیر را نیز نام برد؛
• یکی از علت های تیرگی لبه های واژن کمبود ویتامین و کمبود آب بدن است. به همین جهت نیز توصیه می‌ شود مصرف ۸ لیوان آب و چند واحد میوه را در طول روز در برنامه خود بگنجانید تا بدن شما با کمبود ویتامین و کمبود آب مواجه نشود.
• دلیل بعدی می‌ تواند استفاده از ژیلت برای شیو کردن موهای زائد ناحیه تناسلی باشد. اگر شما جزو افرادی هستید که به صورت مکرر از ژیلت استفاده می کنید، امکان بروز تیرگی واژن در شما نیز بسیار زیاد خواهد بود.
• یکی دیگر از عوامل تیرگی واژن می‌ تواند به دلیل تغییرات هورمون های ناشی از بارداری باشد. بنابراین اگر واژن شما روشن بود و پس از بارداری رنگ آن تیره شد، دلیل آن تغییرات هورمون های بدن شما است.
• ژنتیک نیز یکی از دلایل دخیل در تیرگی واژن میباشد. بسیاری از افراد به صورت ژنتیکی دارای پوست واژن تیره هستند.
• سبک لباس پوشیدن نادرست نیز می تواند باعث تیرگی واژن شود. به عنوان مثال پوشیدن دائم لباس های زیر تنگ و چسبان یا استفاده از لوسیون ها و کرم های غیر استاندارد در طولانی مدت باعث تیرگی واژن می شود. بنابراین حتماً در انتخاب نوع لباس خود حساس باشید و سعی کنید و از لباس زیرهای آزاد و نخی استفاده کنید. از طرفی سعی کنید از لوسیون ها، شوینده ها و همچنین کرم های کاملا استاندارد و بدون عارضه استفاده کنید تا دچار عارضه تیرگی واژن نشوید‌.

نگران تیرگی لابیاهای خود نباشید

نگران تیرگی لابیاهای خود نباشید

همانطور که مشاهده کردید ما علت های مختلف تیرگی لابیا را به صورت مفصل برای شما شرح داده ایم. اگر شما نیز به هر دلیلی دچار تیرگی واژن شدید اصلا نگران نباشید، زیرا طی چند جلسه این تیرگی به صورت کامل با استفاده از لیزر درمانی از بین خواهد رفت. البته تعداد جلسات درمانی بستگی به شدت تیرگی جنس پوست شما و درجه پاسخگویی پوست شما به درمان خواهد داشت. اما در هر صورت طی جلسات کنترل شده و مشخصی این تیرگی به صورت کامل درمان خواهد شد.
درمان تیرگی واژن بدون درد و بدون عارضه بوده و جزو درمان های زیبایی بی خطر دسته بندی می شود. کسانی که از تیرگی لابیاهای خود در رنج هستند و تمایل دارند که رنگ واژن و لابیای آن ها به صورت شفاف، روشن و زیبا باشد، می‌ توانند از طریق لینک های ارتباطی موجود در این وب سایت دکتر مقاره با کارشناسان ما در تماس باشند و نوبت لیزر درمانی را برای خود رزرو کنند.
این نوع درمان کاملا غیر تهاجمی بوده و روش های مراقبت پس از درمان نیز توسط پزشک متخصص در کلینیک به شما آموزش داده خواهد شد.

نوشتن دیدگاه