کاربرد دستگاه دی بی دی پلاسما چیست؟

دستگاه دی بی دی پلاسما یکی از دستگاه های پر کاربرد در صنعت پزشکی است که به تازگی نقش عظیمی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها داشته است. استفاده از دستگاه دی بی دی پلاسما محدود به استفاده در یک موضع و یا بیماری خاص نمی شود و بنا به تشخیص پزشک برای درمان انواع بیماری ها استفاده می شود. تعداد جلساتی که با دستگاه دی بی دی پلاسما برای هر فرد انجام می شود بر اساس نوع بیماری و تشخیص پزشک تعیین می شود. برای اطلاع از جلسات درمان با دستگاه دی بی دی پلاسما با مطب دکتر لیلا مقاره عابد تماس گرفته و پس از ویزیت توسط پزشک مربوطه از تعداد جلسات درمان مطله بشوید. 

دستگاه DBD پلاسما چیست؟

دی بی دی پلاسما دستگاهی است که در اغلب مدل ها دارای دو سیم رابط است. این دو سیم مخصوص تولید DBD پلاسما و ED پلاسما می باشند. در این دستگاه یک محفظه شیشه ای محتوی گاز نئون تعبیه شده است. یک پراب مخصوص به این محفظه متصل است که با نزدیک شدن آن به موضع مورد نظر گاز ازون تولید می شود.
دستگاه دی بی دی پلاسما با یک روش غیر تهاجمی باعث واکنش سیستم بدن به نوع عارضه در حال درمان می شود و در نهایت با کمترین عوارض (درد، خونریزی، نقاهت و ...) باعث بهبود می شود.
گاز ازون در فاصله یک سانتی متری سطح پوست شروع به تولید می شود. با چسباندن پراب دستگاه به سطح بدن، پلاسما ایجاد می شود. از دستگاه دی بی دی پلاسما در مطب پزشکان زنان و زایمان و متخصصین پوست و زیبایی استفاده می شود.
دی بی دی پلاسما یک روش موثر برای درمان بسیاری از بیماری ها و عوارض پوستی و زیبایی است. تنظیم و استفاده از این دستگاه به مهارت و آگاهی نیاز دارد به همین جهت استفاده از آن فقط برای کلینیک، مطب ها و مراکز درمانی مجوز دارد.
دستگاه ED پلاسما دارای خاصیت ای دی پلاسما است که کاربرد غالب آن برای برطرف کردن چین و چروک و زیبایی های پوست است. این دستگاه به دلیل اتوماتیک بودن قابل تنظیم برای انواع پوست است.
دستگاه DBDپلاسما را می توان در نمونه های داخلی و خارجی در بازار یافت که از نظر کیفیت بسیار بهم شبیه هستند.
ازون تولید شده در دستگاه دی بی دی پلاسما باعث ایجاد یک تنش اکسیداتیو می شود که در نهایت باعث از بین رفتن التهاب های پوستی فرد می شود. شیوه عملکرد این دستگاه به گونه ای است که خون رسانی در موضع مورد نظر را افزایش می دهد و به این ترتیب بافت آسیب دیده بهتر تغذیه می شود. ترمیم بافت های آسیب دیده نیز با همین مکانسیم در کمترین زمان امکان دارد.
پروتئین هاییی که وظیفه سرعت دادن و یا متوقف کردن به چرخه سلولی را بر عهده دارند، توسط دستگاه دی بی دی پلاسما کنترل می شوند و می توان با استفاده از این دستگاه زمان چرخه سلولی و تقسیم آن را کاهش داد.

دستگاه دی بی دی پلاسما چیست

کاربرد دستگاه دی بی دی پلاسما

  • فعالیت دوباره پوست با دستگاه دی بی دی پلاسما

سرعت تقسیم سلولی پوست در طی دوران کودکی، بزگسالی و پیری متفاوت است. در بزرگسالان به طور معمول هر 6 تا 8 هفته یکبار تقسیم سلولی در لایه ایپدرم پوست انجام می شود.
مکانیسم عمل دستگاه DBD پلاسما به این صورت است که با سرعت بخشیدن به تقسیم سلولی پوست و تحریک بافت پایه به جوان ماندن و طراوت پوست کمک می کند.
آسیب هایی که به پوست وارد می شوند مانند جراحت و زخم نیز با افزایش تقسیم سلولی با سرعت بیشتری بهبود می یابند.

  • تاثیر دستگاه دی بی دی پلاسما برای مو

تنظیم رشد مو توسط سیگنال های واسطه از طریق فولیکول مو میسر است. رشد و احیا موهای آسیب دیده در طی چند جلسه، اتفاق می افتد.
ریزش مو یکی از مشکلات شایع در خانم ها و آقایان است که با استفاده از دستگاه دی بی دی پلاسما تا حد زیادی قابل درمان و پیشگیری است.

  • درمان عفونت های قارچی زنان با استفاده از دی بی دی پلاسما

یکی از موارد پرکاربرد استفاده از دستگاه دی بی دی پلاسما استفاده از آن برای رفع عفونت ها قارچی در زنان می باشد. بیماری ها و عفونت های قارچی به دلایل متفاوتی از جمله بهداشت نامطلوب و بیماری های زمینه ای به وجود می آیند که به راحتی و با استفاده از دستگاه دی بی دی پلاسما در یک یا دو جلسه برطرف می شود.
از جمله کاربرد های دیگر دستگاه دی بی دی پلاسما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. درمان هر نوع عفونت قارچی و باکتریایی در زنان
  2. درمان سوزش و خشکی واژن
  3. بالا یردن سرعت لخته شدن خون ( انعقاد)
  4. درمان و کاهش دردهای استخوانی
  5. درمان و کاهش درد های عضلانی
  6. بهبود جراحت و زم های عمیق و مزمن
  7. درمان زگیل تناسلی
  8. درمان هرپس تناسلی
  9. درمان بی اختیاری ادرار
  10. درمان التهاب ها پوستی
  11. برطرف نمودن جوش و آکنه
  12. افزایش میل جنسی
  13. ضد عفونی کردن
  14. برطرف کننده چین و چروک و ...

برای استفاده از خدمات پلاسما تراپی واژن در اصفهان می توانید با کلینیک تخصصی دکتر لیلا مقاره عابد تماس حاصل فرمایید.

شیشه تایم

نوشتن دیدگاه